Gå til innhold

eivi91

Medlem
  • Innholdsteller

    74
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

eivi91 vant dagen sist Oktober 8 2024

eivi91 hadde mest likt innhold!

Om eivi91

  • Bursdag 01/29/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sunnmøre
  • Kjøretøy
    '09 X5 xDrive30d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Følte for en liten modernisering av hekken. 😃 Har tenkt på dette helt siden jeg kjøpte bilen, men har ventet på en god pris på disse. De har stått som "Utsolgt" hos AutoDoc leeeeenge, men nå omsider kom de på lager igjen. Så da var det bare å følge med på prisen og bestille når det var billigst. Akkurat nå ligger de til 2400,- mer enn hva jeg betalte, så det viser bare hvor mye prisene varierer og hvor mye man kan spare om man følger med. Jeg har flere varer i "Ønskelisten" som jeg vet hva som er AutoDocs billigste pris (i hvert fall som jeg har sett de noen gang ha), så da kan jeg bare sammenligne prisnivået med disse for å vite når det er billigst. 😁 Jeg syns LCI-lyktene løfter hekken mye, og det ser straks ut som en nyere bil. 😊
  2. Ting tar tid, har vært hektisk på jobb nå før sommeren, så har ikke fått kommet meg til å bolte fast saksene og prøve de med bil på før i går kveld. 😅 Får ca. 1 meter høyde under bilen i dette stillet. Mulig det hadde gått an å løftet den 1 låsehakk til, men turte ikke i går, den skal tross alt løfte litt før man senker også. 😂 Nå er jo dette et veldig høyt karosseri, så en sedan får jeg enda høyere. Har nå bestilt meg litt påfyll av poleringsprodukter, så jeg har et håp om å få frisket opp lakken litt på denne i løpet av sommeren, etter man har fått feriert litt. 😎🏖️ Er jo kjekt med sakseløfter til polering også, får bilen opp i arbeidshøyde.
  3. Det der er veldig gode biler. 😁 Jeg hadde en 2009 modell Outback i 7 år, dieselutgaven attpåtil. Boxerdieselene har et frynsete rykte mtp. at lagerbukkene som holder veiva er for svake, så det ender med at lagerbukkene sprekker, som igjen fører til for store belastninger på veiv, og veiva knekker til slutt. Min hadde heldigvis fått ny shortblokk på forsikringsskade rett før jeg kjøpte den, så det var et problemfritt bilhold for min del. 😂 Dieselene har også "unequal length headers" originalt, så de har den karakteristiske boxerlyden. Her er en video av den jeg hadde: https://www.youtube.com/watch?v=7995AFtZ9W8 Ellers en nydelig E39 M5! Kunne godt tenkt meg en slik selv som godværsbil. 😁
  4. Ja, jeg liker veldig godt dette karosseriet. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at dette er biler som fort kan kreve litt nå som de har begynt å dra på årene, så jeg ville ikke anbefalt noen som ikke skrur selv å kjøpe en slik bil. 😊 Blir fort dyrt om man skal betale blodpris for deler hos bilverkstedene, i tillegg til svindyre timepriser. Har ikke kassespesifikasjonene foran meg her, men det er en bassreflekskasse for 4x 6,5" elementer. Så her har jeg brukt 4x GAS MAX S1-6D1, som kobles ned til 2 ohm samlet last. Så bruker jeg en monoforsterker som gir 1500W i 2 ohm. Det fungerer veldig bra. 😁 Ja, spent på det jeg også. Tanken min har vært å kunne sitte på en krakk med hjul under bilen. Uansett blir det mye enklere enn å ligge på rygg på garasjegulvet med bilen på støttebukker. 😃 Nå er jo ikke sakseløftere like praktiske som en 2-søyler for eksempel, siden platået på sakseløfterne fort kan blokkere litt av tilkomsten, men praktisk sett i en bruksgarasje så veier det høyt å få alt ut av veien og flush med gulvet når det ikke er i bruk.
  5. Det dukket opp en leveranse her forleden dag, og dette har jeg gledet meg til. 😁 Det var da sakseløftere til brønnene jeg laget for snart 5 år siden når jeg bygde hus og garasje . Bunnen av brønnene ble noe grov, så jeg valgte å flytstøpe 2 cm til, da jeg uansett hadde dybde nok til det. Slangene som fulgte med ble dessverre ca. 80 cm for korte for å komme til tilkoblingene inne i kontrollboksen, så jeg må få laget meg noen forlengerslanger der. 😊 Jeg har bare ca. 2,7 meter takhøyde i garasjen, så jeg får ikke utnyttet hele løftehøyden disse saksene gir, men det blir uansett veldig kjekt å ha.
  6. Haha. Ja, bilvalget var heldigvis helt og holdent opp til meg. 😎 Jeg bestemte meg også for å kjøre selv, så forloverne fikk sitte bak, og jeg måtte naturligvis holde meg unna alt av alkohol til etter kjøreturen. 😂 Bilen hadde også spjeldstyrt eksos, så V8eren brummet godt med åpne spjeld.
  7. Som en «fun fact», så brukte jeg denne E32’en som bryllupsbil når jeg giftet meg tilbake i 2017. Det var da min svoger som eide bilen, og den var strøken. Med interiør av vannbøffelskinn og med doble ruter. Han solgte den senere samme året, og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den selv. Det var min svoger som bygget den om til manuell. Noen av eierne i ettertid har jeg hørt rykter om at ikke var like pedantiske i bilholdet sitt dessverre, men kjenner ikke til hvordan tilstanden er nå.
  8. Nei, det er på ingen måte noe dramatisk drop, bare noen få cm. 😊 Men hjelper mye på i forhold til før:
  9. Sikkert ikke alle sin "cup of tea" med senket SUV, men det dukket plutselig opp et sett med H&R-fjører her. 😁 Syns disse kler godt litt redusert avstand mellom hjulbue og hjul, spesielt fremme. Dere får ha meg unnskyldt skitten bil, men slik ble det:
  10. Ja, det stemmer, der blingset jeg. 😅 Den løsningen tar utgangspunkt i at original forsterker fungerer ja, så da er ikke det et alternativ i dette tilfellet.
  11. SDMI25 er ikke tilgjengelig nei. Alternativet er Audison sin bit DMI, men også en veldig kostbar løsning.
  12. @mr.pingu Ja, du har nok rett i det. Men verden har vel gått videre, så den etter hvert gamle 7BMW har blitt erstattet med den nye 8BMW. 😊
  13. Med 676 er det veldig enkelt å oppgradere. Gjort på ett par minutter å skifte forsterkeren. 😄 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-676-hifi-/-674hk-nivaa-1
×
×
  • Opprett ny...