Gå til innhold

eivi91

Medlem
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

eivi91 vant dagen sist Oktober 8 2024

eivi91 hadde mest likt innhold!

Om eivi91

  • Bursdag 01/29/1991

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sunnmøre
  • Kjøretøy
    '09 X5 xDrive30d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. @mr.pingu Ja, du har nok rett i det. Men verden har vel gått videre, så den etter hvert gamle 7BMW har blitt erstattet med den nye 8BMW. 😊
  2. Med 676 er det veldig enkelt å oppgradere. Gjort på ett par minutter å skifte forsterkeren. 😄 https://www.bassbrothers.no/biltilpassede-pakker/match-lydoppgraderingspakke-bmw-676-hifi-/-674hk-nivaa-1
  3. Ser slik ut. 🤔 Fant noe lignende her: https://www.autologics.co.uk/bmw-3-series-heated-seats Såg at bilen hadde stereo fra Bass Brothers baki også, så fant den igjen her: https://www.facebook.com/bassbrothersas/posts/pfbid0UFqVhFWuntB4qyjVBTZdNB3uqdp2VbeW2FpUrPqhNVFMP7uj8QMv5MVmsUUAV8SGl
  4. @Chrisrobol Takk for det! Ja, jeg må si jeg opplever E70en som en moderne bil, selv til å være 16 år gammel. Må jo ha føltes som et romskip i 2009. 😂 Jeg er fornøyd med lyden, denne bilen hadde bare "BASE-stereo" originalt, så den hadde ikke separate diskanter i fordørene engang. Ved å montere separate diskanter så løftet lyden seg allerede mange hakk. Men det som utgjorde mest på lydkvaliteten var Match-forsterkeren. Med denne får man justere lyden akkurat som man ønsker. Lyden er tunet inn med målemikrofon, og alle høyttalere er tidskompensert i forhold til førerposisjon. Men det er ikke til å legge skjul på at det er en flaskehals det at lyden må gå fra Android-uniten, via AUX inn igjen til original spillerenhet, før den mates inn i Match-forsterkeren. Men det justerer man seg ut av på best mulig måte med en slik forsterker. 😊 I går fikk jeg skiftet begge fjørene bak: Og joda, den tynneste delen av fjøra i toppen var riktig nok knekt av på venstre side: Skiftet samtidig luftfilter, som viste seg å være på høg tid: Samt pakning på innsugsslangen, denne var også moden for utskifting, da jeg kunne se litt oljefilm rundt gasspjeld/Anti Shudder Valve (ASV).
  5. I påvente av nye fjører, så ble det årlige oljeskiftet utført. 😊 Gikk opp til 5w-40, og brukte den grønne Molygen-oljen. 👽
  6. Jeg har 09 E70 og brukte Protool på en Android-telefon til å resette fordelingskassen ved oljebytte. 😊 Jeg bruker dette OBD2 adapteret: https://bimmer-connect.com/products/mhd-universal-wifi-adapter
  7. I går var bilen inne til EU-kontroll og AC-service. Det er jo alltid like spennende, men hadde ikke forventninger om at de skulle finne så mye. Men jammen ble det ikke funnet et fjærbrudd som jeg ikke har sett. Vurderte om jeg da bare skulle gå for et sett H&R senkefjærer med det samme, men fant ut at jeg ikke orket alt styret med hjulstillingskontroll, SVV og godkjenning før fristen for EU går ut. Så jeg la to slike i bestilling, tenker at jeg skifter begge bak samtidig: Begge fremme ble skiftet for ikke så lenge siden av forrige eier. Så får vi se om det blir senkefjærer på et senere tidspunkt. AC hadde også som jeg mistenkte for lite gass, så denne ble sjekket for lekkasjer og etterfylt. Så nå er jeg klar for å gå sommeren i møte. 😎☀️
  8. Shadow Line-lister utgjorde mye syns jeg. 😃👍
  9. Jeg er ikke noen fan av chrome lister, og selv om denne bilen ikke hadde chrome, men "alu satiniert", så måtte noe gjøres. 😅 Jeg fikk endelig skoget tak i et komplett sett Shadow Line-lister fra eBay. 🤩 Mye bedre! Og for å bytte listene på fremdørene, så måtte speilet av, og da måtte også dørtrekk av, så jeg fikk skiftet waiere fra dørhåndtak til låskasse i samme slengen når jeg først var "inni der". 😊
  10. Motorvask, preventiv dyserens, og fått på sommerhjul. 😊
  11. Syns det var litt skummelt like symptomer som beskrevet i denne tråden:
  12. Hei, Min mor har hatt noen sporadiske tilfeller der bilen ikke starter. Den kinner, og starteren går, men bilen starter ikke. Før den plutselig kan starte igjen. Det ble tatt diagnose hos et lokalt verksted, og dette var det hun fikk derifra: Før vi fikk tilbakemelding på diagnose, så mistenkte vi batteriet, da dette aldri hadde vært skiftet før, så det er nå nytt batteri på plass. Likevel har det hendt en gang til etter batteribytte, og da kom det opp feilmelding i iDrive om: "Drivlinje - Kjør forsiktig. Full drivkraft ikke tilgjengelig. La din servicepartner utføre en kontroll" Har ikke lest av feilkoder etter den siste meldingen kom i iDrive, men det skal jeg selvsagt gjøre. Tenkte bare å høre om det er noen som har hatt lignende symptomer med denne type bil/motor, og som kanskje kan peke meg i riktig retning? Er dette typisk med dårlig jording? Ville kanskje tro at bilen heller ikke ville kinnet om jordingen var dårlig? Kan dette være CP4 pumpehavari?
  13. Pen bil, med firedobling av prisantydningen på 11 år. 😅 Kjørt 568 miles / 914 km på de 11 årene. 2014: https://www.finn.no/mobility/item/49504889 2025: https://www.finn.no/mobility/item/299729764
×
×
  • Opprett ny...