Gå til innhold

RNJ

Medlem
  • Innholdsteller

    451
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

RNJ vant dagen sist September 11 2016

RNJ hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bærum
  • Kjøretøy
    750d,M235i,X545,i4,i3,i3s

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Ja, veldig fin bil! Har alltid hatt lyst på V12 og da er denne forlokkende. Men svarte nyrer? Er det virkelig standard på 760i eller er det et tegn på at rånifiseringen har startet? Forøvrig imponerende å selge en bil hvor motoren for mange er hovedattraksjonen og så ikke ha et eneste bilde av denne.
  2. Høres ut som en veldig god plan! Fantastiske biler og Bowers & Wilkins er helt rått i denne bilen. Jeg er dessverre ikke helt klar for å selge min G11 enda men ønsker lykke til!
  3. Takk, jeg var ikke klar over at ST1 skulle videreføre 98 oktan. Min lokale Shell stasjon har enda ikke skiftet navn til ST1. De selger fortsatt V-Power 98 men sluttet for en stund siden med V-Power diesel. 750D'en har heldigvis fortsatt en halv tank med V-Power men det nærmer seg at jeg må finne ut hvor jeg skal tanke 😀
  4. Jeg har i alle år kjørt Shell V-Power 98 eller V-Power Diesel på mine biler. Har ikke gjort noe kvalitative undersøkelser for å bevise at dette har vært lurt, men placeboeffekten har vært mer enn bra nok for min del. Nå hvor Shell legger ned så antar jeg at det fremover blir Esso 98 men er mer usikker på hva jeg skal gjøre i forhold til diesel på 750D'en. Er det noen som har anbefaling om jålediesel jeg kan bruke og opprettholde godfølelsen? Bilen brukes ikke så ofte og kan stå i lengre perioder uten å bli brukt.
  5. @Fredrik Ja, det er en touringsykkel som nok liker seg best uten alt for mange svinger. Ikke min sykkel, men jeg har tidligere prøvekjørt en tilsvarende. Har selv en R1250GS som er en adventure sykkel (til høyre på bildet) og en R1250R som har samme motor men uten kåpe (til venstre). Desse har begge to sylindre i boxerkonfigurasjon. De utmerker seg med lavt tyngdepunkt og mye moment men det er flere vibrasjoner enn i rekkesekseren. Fantastisk morsomt å kjøre sykkel - anbefales! K1600GT/GTL er nok litt av en dinosaur hos BMW og overmoden for en oppdatering. Forhåpentlig kommer det snart en ny modell hvor rekkesekseren er videreført. BMW burde ta to rekkeseksere fra K1600GT/GTL og slå de sammen til en V12. Denne kunne forhåpentlig få plass i både 3-serie, 5-serie og Z4. Poenget er ikke høyest mulig effekt eller best brennstofføkonomi men hvor kult hadde det ikke vært om BMW fikk tilbake en silkemjuk 12 sylindret motor i en liten bil. Som min gamle 130i på steroider. Ingen grunn til å jage effekt eller akselerasjon hvor elbiler og hybridbiler uansett er overlegne.
  6. BMW har jo faktisk også en 1,649 liters rekkesekser i sortimentet. K1600GT og K1600GTL: 160 hk / 6750 rpm, 180 Nm / 5250 rpm.
  7. Takk! Det var overraskende mange! Helt enig! I tillegg skulle jeg gjerne ha hatt den høyere ladehastigheten til 50e men interiøret i 45e er helt klart å foretrekke. Jeg har den store skjermen i i4 og det er ingen tvil om at jeg liker bedre de fysiske knappene i 45e. Vi kjøpte vår 45e for snart 3 år siden og jeg har egentlig ikke sett på finn-annonser på disse siden da. Ble veldig overrasket når jeg nå så utvalget igjennom på finn og ser hvor lite verditap vi har hatt på disse årene. Tydeligvis en ettertraktet bil!
  8. Jeg er ganske overrasket over at det akkurat nå ligger 25 BMW X5 xDrive50e til salgs på finn. Prisene ligger mellom 1 250' og 1 750'. 45e ser jeg hele tiden (også hjemme hos meg selv) men tror kun jeg har sett 50e et par ganger på veien. 50e er en ganske kostbar bil og det er for meg overraskende og imponerende at det tydeligvis er solgt såpass mange. Noen som vet hvor mange BMW X5 xDrive50e som er registret i Norge?
  9. Ja, min G11 750d skal ingen steder selv om jeg bruker den alt for lite. Den har såvidt rundet 70k og blir kun brukt på lengre turer. I løpet av det neste året håper jeg å få til både tur nedover i Europa (Spania?) og tur til Nord-Norge. Perfekt bil for langtur!
  10. i7 vokser på meg og for første gang har jeg sett en M70 på finn. https://www.finn.no/mobility/item/405306115 Ligger ute til 1 699 000 men jeg skulle like å vite hva den faktisk blir solgt for til slutt.
  11. Har dessverre ikke greie på Stockholm med hva er tidenes parkeringshus i København?
  12. Veldig fin farge i mine øyne! Forfriskende å se en 7-serie som ikke er svart eller mørk blå. Synd at den mangler et par turboer
  13. Drømmebil for min del! Hadde jeg bare hatt garasjeplass til en bil mer!
  14. Mitt norske forsikringsselskap tar regningen ettersom ruten fikk en skrekk etter steinsprut på vei fra Norge til Spania. Har også spansk registrert BMW bil og motorsykkel og har derfor vært noen ganger på BMW i både Malaga og Marbella. Erfaringen er at de gjør en OK jobb men at de er veldig byråkratiske og lite fleksible. Når bilen skal leveres så skal det skje på eksakt tidspunkt og kundemottakeren skal skrive en halv roman for å sjekke bilen inn. Tilsvarende når den skal hentes. Dette er ikke spesifikt for BMW verkstedet men er mer generelt for Spania. Om de kan velge å gjøre noe vanskelig eller lett så faller valget tilsynelatende alltid på å gjøre det vanskelig. Måtte bruke advokat for å få betalt veiavgift for bil og motorsykkel... Bortsett fra byråkratiet er Spania fantastisk - lykke til med husjakten.
  15. Jeg har tidligere tatt service på vår X5 45e på autorisert BMW-verksted i Malaga i Spania. Det var ikke påfallende billig og uten at jeg er sikker så tror jeg prisen er omtrent det samme som i Norge. Har i dag hatt bilen på BMW i Marbella for skifte av frontrute. Kom på 2 223 Euro.
×
×
  • Opprett ny...