@Fredrik Ja, det er en touringsykkel som nok liker seg best uten alt for mange svinger. Ikke min sykkel, men jeg har tidligere prøvekjørt en tilsvarende. Har selv en R1250GS som er en adventure sykkel (til høyre på bildet) og en R1250R som har samme motor men uten kåpe (til venstre). Desse har begge to sylindre i boxerkonfigurasjon. De utmerker seg med lavt tyngdepunkt og mye moment men det er flere vibrasjoner enn i rekkesekseren. Fantastisk morsomt å kjøre sykkel - anbefales!
K1600GT/GTL er nok litt av en dinosaur hos BMW og overmoden for en oppdatering. Forhåpentlig kommer det snart en ny modell hvor rekkesekseren er videreført.
BMW burde ta to rekkeseksere fra K1600GT/GTL og slå de sammen til en V12. Denne kunne forhåpentlig få plass i både 3-serie, 5-serie og Z4. Poenget er ikke høyest mulig effekt eller best brennstofføkonomi men hvor kult hadde det ikke vært om BMW fikk tilbake en silkemjuk 12 sylindret motor i en liten bil. Som min gamle 130i på steroider. Ingen grunn til å jage effekt eller akselerasjon hvor elbiler og hybridbiler uansett er overlegne.