Gå til innhold

warg

Medlem
  • Innholdsteller

    545
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om warg

  • Bursdag 12/22/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vestlandet
  • Kjøretøy
    2008 BMW E90 320i M Sport

Nylige profilbesøk

1747 profilvisninger
  1. Støttes, jeg hadde min vifte ute for noen dager siden da den begynte å lage en høyfrekvent kvinelyd. Dynka den i bremserens og smurte opp akslingene med fett. Etter dette er den veldig stille og den flytter masse luft, natt og dag forskjell. Det er 2 torx 20 skruer under hanskerommet som må løsnes for å få ned plastdekselet, 1 plugg som går til bilen. Den andre pluggen går til motstand i vifte så denne trenger du ikke koble fra under dashbordet. For å få av viften er det en plastbit som må løftes over mens du vrir viften. 5-10 min jobb å få den ut, bare litt klønete hvis du aldri har gjort det før.
  2. Dette var jo ett skikkelig stalltips, prisen var jo nesten en tredjedel av Biltema settet! Hold oss oppdatert på dette om dette er gode ting eller rein temu vare.
  3. Greit å vite for det står på listen over verktøy som hadde vært kjekt å ha. Dette er vell og merke en lang liste så må prioritere etter behov om jeg bruker det nok til at det blir prioritert 😀
  4. Nå skal du ikke gjøre dette ihht til boken, men pleier å gå ganske greit å klemme sammen fjærene med slagtrekker. Nå har jeg Msport understell på min bil og jeg bruker 3 fjærklemmer for å få den komprimert nok til å få på topplageret. Jeg har skrudd disse for hånd men krampen tar deg veldig fort med 3 klemmer som skal komprimeres på 2 fjærer. Nå har jeg ikke brukt den som du linker til fra Biltema men er disse litt sketchy slik jeg forstår deg?
  5. Ja, bremeserør er noe herk. Det er en stor fordel å kunne lage bremserør selv! Jeg bare instiller meg på før jeg i det hele tatt tar i bremserør at de har rustet/eiret seg fast før jeg tar i det. Bremsevæske er noe drit hvis du ikke har hansker da dette tørker ut huden og irriterer. Så alt i alt ja det er noe drit å jobbe med.
  6. Ville anbefalt å gå inn på koed.no skriv inn regnr og hent ut orginal delenummer på startmotor. Søk deretter opp delenummer på autodoc og kryss sjekk at dette samsvarer med delenummer på startmotor som du skal kjøpe. Har opplevd flere ganger at delekatalogen til autodoc ikke alltid samsvarer på skiltnummer. Dette for å slippe å gjøre jobben flere ganger og sende deler tilbake til Tyskland. Som E.C skriver over er Bosch og Hella en veldig god erstatning til originale deler hvis det ikke er de som lager dette for BMW til din bil fra fabrikk.
  7. ABS front, håndbrekklyset hadde vært rødt hvis det hadde vert bak. Men må tas diagnose hvis man skal vite om det er venstre eller høyre. Men typiske feil er ABS sensor og lager. det er ikke ring framme på disse men lager som er skrudd med 4 bolter så lett å bytte.
  8. warg

    Ulyd bak, E91.

    Det er forferdelig mange foringer i bakenden på en E90. Så en lyd bak kan veldig fort bli rein gjetting via en video på nett og spesielt når man hiver på "performance" deler så endrer man på kjøreopplevelsen på bilen din. Når man gjør slike endringer på bilen din er det greit å lese seg opp på tidligere erfaringer som folk har på ett slikt oppsett. Slik som jeg oppfatter ingvaldsen var det nok ikke ett stikk til deg men en fair warning på å kjøpe billige coilovers. Vi har alle vært unge og funnet ut på den harde måten at når man skal spare penger ender det fort opp med langt dyrere kostnader for å rette opp i skaden meg inkludert. Nå har jeg byttet alt av foringer bak siden bilen min begynner å bli såpass gammel og foringene blir steinhard slik at foringene slutter å fungere slik de var tiltenkt til å gjøre som ny.
  9. Anbefaler å kjøpe kvalitets pærer av anerkjent merke Osram eller lignende. Og ja de koster en del Jeg fant dette ut på den dumme måten da jeg kjøpte pærer til 1/4 av prisen og det endte opp med skuffende resultat. Dårlig levetid på pærer og de ødelagte ene ballasten til lykten som kostet 5K å erstatte, dette er kun delepris. Så med å spare penger ender man opp med større kostnader som er totalt unødvendig. Den tradisjonelle måten å teste xenonlys på er flytt ene pæren over til andre lykten for å teste om det er pæren som er defekt eller ballast. Viktig å ikke ta på glasset på pæren når man håndterer xenonlys da oljen på fingrene dine kan redusere levetiden på pæren. Bruk rene engangshansker så går det nok fint.
  10. Viktig å påpeke at oljepumpe ikke generer oljetrykk. Så ville heller brukt penger på en skikkelig diagnose før du ender opp med konklusjonen at rødt olje lys betyr bytte oljepumpe. Hvis du nylig har byttet olje ville jeg sjekket opp i om det er brukt riktig oljetype/filter som er beregnet til din motor. Oljelekkasjer kan også bidra til lavt oljetrykk. Oljetrykksensor kan også være defekt eller dårlig kabling til sensor. Hvis alt er normalt ville jeg rett og slett mistenkt slitt/gammel motor som har for store klaringer rådelager.
  11. Dette verktøyet her er noe jeg ikke kan leve uten. Dette løsner alle bolter, hvis den ikke gjør det kan jeg garantere deg at bolten ikke kommer ut hel. https://www.staypro.no/maskiner-verktoy/batteridrevne-verktoy/muttertrekker/milwaukee-m18-onefhiwf12-0x-muttertrekker-uten-batteri-og-lader-jr12112?channable=00a9f2736b75004a523132313132b0&VAT=1&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwsaqzBhDdARIsAK2gqnfAQqWSQ5tGhGOe9EU3NAL8QUbJ9CpgtVNtPj_ObG9FjanyhF1iNyoaAtC-EALw_wcB Det koster noen kroner hvis du ikke har milwaukee batterier fra før men eier du dette verktøyet vil du aldri se deg tilbake
  12. Du må ha verktøy for å pressen den ut/inn
  13. warg

    Travers e90

    Ja, 4 hjulskontroll er ett must. Føles som bilen er ødelagt hvis det er feil hjulstilling. Men når dette er gjort vil det føles som bilen er helt ny, nye foringer baki der er som natt og dag. Gratulerer med utført arbeid, det er mye arbeid du har utført.
  14. Hei Kunne du skrevet feilkode med medfølgende tekst? Er det INPA du har brukt for å hente ut feilkode?
  15. Nå er det en stund siden jeg har gjort det men mener det ligger under Chassis menyen.
×
×
  • Opprett ny...