-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Halvveis riktig. Hvis din siphon-pumpe ikke funker vil all returen som går til venstre side av tanken forbli der, men da kommer pumpa i tanken på høyre side til å pumpe inn luft og det blir veldig tydelig. Du kan dog måle begge sider av tanken via diagnose eller skjult meny i insteumentcluster for å sjekke.
-
Bytte dieselpumpe/høytrykkspumpe og reg kjede
emne svarte i E.C. sin User1857475 i Annet BMW og motorprat
Hvis broren din har bi-directional diagnoseverktøy så kan du sikkert kjøre lufteprosedyre for filterbytte. Vil tro at de fleste proffe verktøy vil ha det. -
Nå er det jo like før jeg fikser det! Har gått ut med det på forumet og greier! 😆
-
Mener det skal være bak noen deksler på venstre side der. Du finner sikkert noen som har demontert det på youtube eller google.
-
Mulig at det ikke er nok futt til å få den opp om den høyre demperen er utslitt og ikke hjelper til nok. Servobeholder for olje ser ok ut?
-
Har fiksa framskjerm og frontfanger hos MPS. Fangeren ble sparklet, skjermen ny. Det ble rundt 15k. Har også fikset bakskjerm der det måtte sveises. Hvis jeg trekker fra litt sære detaljer så var det i området 60k. Hør på han over og få et estimat. Som regel uforpliktende og bedre enn tipping på nett.
-
Fra E36 M3? Er vel flere e30-folk som putter på en del e36-ting i understellet.
-
Bytte dieselpumpe/høytrykkspumpe og reg kjede
emne svarte i E.C. sin User1857475 i Annet BMW og motorprat
Jeg ville ikke tatt det som en selvfølge, så det er nok best å undersøke dette før evt. kjøp. -
@Skulebollen: du må sammenligne den mot Leaf og tilsvarende, ikke mot andre gode og dyrere biler fra BMW
-
Bytte dieselpumpe/høytrykkspumpe og reg kjede
emne svarte i E.C. sin User1857475 i Annet BMW og motorprat
Hvis du får metallspon i systemet så må du i utgangspunktet bytte alt som kommer i kontakt med diesel. Dyser, rør, matepumpe, tank. Derav høy regning som folk får på verksted. Hadde det bare vært å bytte pumpe så hadde CP4 være et strålende produkt. -
Bytte dieselpumpe/høytrykkspumpe og reg kjede
emne svarte i E.C. sin User1857475 i Annet BMW og motorprat
Vet dessverre ikke om det. To års garanti er en ting, men det er ofte følgeskadene man tenker på ved pumpehavari og ikke selve pumpa. Dekker de det? -
Bytte dieselpumpe/høytrykkspumpe og reg kjede
emne svarte i E.C. sin User1857475 i Annet BMW og motorprat
Kjede er best målt med oscilloskop mtp forhold mellom kam og veiv. De "høre etter" greiene er bingo. Skjønner ikke at flere verksted ikke tilbyr måling med oscilloskop, så vanskelig er det ikke å måle, men skorter vel på kompetanse. Pumpa er rett og slett dårlig mtp. måten den feiler på. Greit med feilfylling og slikt, men hva hvis man kjørte tom for drivstoff? Da tørrkjører man pumpa ved neste oppstart og har et havari i prisområdet 100k i vente? -
Ledningen til DDE kontrollerer kun signalet. Tenk at det er 12V på viftesiden. Når DDE tar det til jord blir det 0V og vifta går 100%. Med kabel frakoblet er det 12 V og vifta står stille. Hvis din signalkabel er gnisset litt gjennom og tar borti jord kan du kanskje dra viftesiden ned mot 3V som blir rundt 70-80%. Når DDE da kommanderer viften på 100% så vil den fortsatt kunne det, gitt at kabelen ikke er brukket helt av. Slik jeg skjønte det så går den aldri under en viss %, men kan økes til maks og da stemmer denne teorien, men det kan hende jeg leste litt for fort.
-
Hvordan funket den pumpa på ATF? Jeg har prøvd den på motorolje for å måle ut 1L fra 20L dunk, men den gikk så jævlig treigt og måtte ha så mye kraft at jeg ga opp. Den har siden havnet hos en kompis, men trenger en ny igjen for å bytte på girkassa.
-
Viften har konstan 12V inn. Hastighet styres ved å justere andelen 0/12V PWM fra DDE. En styrekabel som er delvis kortsluttet til jord eller 12V (har ikke sjekket hvilken vei styringa går) vil dermed kunne gi samme symptom. Evt. korrosjon på kontaktpunkt.
-
i3 har vært halvveis diskutert i huset her også, men taper på mangelen av 4WD, selv om jeg mener at det skal gå fint uten.
-
To kamsensorer på M54. Kan ha vært diagnostert feil eller så kan det være problem med vanos. Forveksling mellom kam- og veivsensor på diagnose er nok vanligst på M52.
-
Jula pleier forresten å ha noe Bahco på utstilling, så hvis du har en butikk i nærheten kan du sjekke de ut. Ser egentlig ut som at det er kun BH11500 som er aktuell, i alle fall om du skal kunne ta bak på diffen også. Oppdater gjerne hva du ender opp med, lurer på om jeg bør ha en plan B - jekk på lur, sånn i tilfelle.
-
71 cm fra håndtak vertikalt til midten av jekkputa. 15 cm på den bakre delen. Dette er sånn ca maks høyde som går. 15,5 bør nok gå, evt. må du opp på plank. 71 cm går fint foran, men på diff skulle jeg gjerne ha hatt 5-10 cm ekstra. Der må jeg ha jekkearmen nesten helt flatt for å komme langt nok inn og det tar en del jukk for å komme igang, men det går akkurat. Jeg jekker selvfølgelig ikke på difflokk.
-
Du finner nok det du trenger av info om du blar litt i tråden. Verksteder kommer ikke til å hjelpe deg med slikt.
-
Skaff deg INPA/ISTA, se i diagnosetråden. Feilen din kan være på veivsensor. Bytt alle sensorene (kam og veiv) til nye originale fra BMW og sjekk ledningsnett.
-
Jeg kan måle på min jekk om det hjelper. Den går akkurat. Som regel delen bakerst som kan slite med å komme under fangeren, min går akkurat under med M-Sport II understell, så bør være tilsvarende høyde som M5. Noe lavere og du må kjøre på planker først. Jeg har "Torin Big Red" som ikke er å oppdrive lengre.
-
Det er jo noen bolter da, som ellers med eksos. Hadde du ikke newTIS eller ISTA? Det er beskrevet der. Her er link til newTIS: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-320d-lim/repair-manuals/18-exhaust-system/18-00-exhaust-system/EHYxC7d
-
Den er nok basert på km-stand heller enn reell feil. Du kan jo regenerere og fortsette som vanlig før det evt. blir et problem.
