-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Er det ikke lettere å kjøpe ferdig? https://www.komplett.no/product/1147000/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/svive-racing-trippel-skjermstativ Eller modde til på denne: https://www.komplett.no/product/1146999/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/simulator/svive-racing-trippel-skjermfeste
-
Det kan sikkert stemme. Fikk lest litt og det virker som at AMD-kortene slet litt mer med dette spillet enn Nvidia sine, så jeg satser på at jeg får noe brukbart med fps.
-
Får du sjekket ut hvilket skjermkort du har, så jeg kan stålsette meg for hvor ille det blir? EDIT: jeg ser at de anbefaler GTX 1070, siden RTX 2060 er litt raskere så går det vel greit, men jeg får se hvordan den takler dobbel-full-HD.
-
Belger går i stykker av seg selv også, så jeg hadde ikke stresset så mye over hvorfor det har skjedd, bare funnet ut hvor det lekker og få byttet delen. Som regel belg - trykklinje - fordelerventil som lekker (det er vel strengt tatt alle komponentene i tillegg til kompressoren).
-
Det er vel fordi den kjører som RWD 99% av tiden. Slik var det iaf. med Tesla. Frontmotoren slår inn kun når det er spesielle grunner til det, f.eks. ved maks pådrag eller behov for grep. Jeg ser ikke noe grunn til at BMW skulle ha en annen oppskrift.
-
Glemte bort den her, har ikke fått fikset min heller. Har også vurdert å koble fra høyttaler inn på sub signal. Jeg kan finne pinout. Vil du koble om bak på kontakten til stereoenheten eller vil du dra fra høyttaler bak til forsterker?
-
Hehe, ulike måter å se det på, men svarte striper mellom skjermene er og forblir svarte striper Jeg skal dog være ærlig her, det var aldri aktuelt å ha 3 skjermer før jeg har testet å kjøre litt. Det blir vel enda bedre med 3 stk når den midterste er curved
-
Er den midterste skjermen din curved? 49" curved er jo perfekt mtp. synsfeltet og er vel det mest praktiske mtp å være noenlunde kompakt. Hadde vel blitt sjøsyk om jeg hadde puttet 3 skjermer på enden av stolen 🥴
-
@Skulebollen: Hvilket skjermkort har du og hvilken oppløsning kjører du på dine 3 skjermer? Jeg har RTX 2060 i min og ønsker egentlig ikke å oppgradere med de prisene som er nå. De fleste skjermkortene har doblet seg i pris de to siste årene, uaktuelt å kjøpe før prisene dropper. I tillegg til stolen gikk jeg på enda en smell med DFHD 49" skjerm med 3840 x 1080 i oppløsning. Jeg har uansett en 49" curved på vei som arbeidsskjerm med enda høyere oppløsning, men den over bør være bra nok for sim og da blir det ikke noe poeng med 3 skjermer når den er såpass stor og bøyd.
-
De pedalene så ganske bra ut, men er litt kjipt å kjøpe ratt + pedaler som kit for å bytte pedalene rett ut. Utsolgt hos de som har best pris også, så jeg får se litt. Kanskje det kommer opp noe brukt på finn. Var tilbud på Svive D1 hos komplett så gikk på en smell der og bestilte. Blir spennende dette, kan bruke oppsettet til å kjøre en halvtime til og fra hjemmekontoret i fremtiden 😆
-
Ser ut til å være i ca. samme prisklasse det T300-rattet så skal undersøke en runde der, takk for tips!
-
Ser ut som at det kanskje blir Assetto Corsa da, er beleielig med tilbud på Steam også. Sete får jeg se an litt mtp. rommet hvor det skal stå, men vil sjekke ut Playseat Challenge og Fanatec. G29 virker å være et greit startratt. Takk for alle innspill!
-
Noen tips til kjøresimulator og pedaler/ratt? Bane/rally/drifting. Kom på at jeg prøvde noe Colin McRae for rundt 10 år siden og at det egentlig var ganske artig. Realisme i kjørefysikken er et pluss.
-
For eiere etter 3-5 år ja
-
@TRF: hvis vi begrenser definisjonen av ECU til DME/DDE så har du rett, men det sklei fort ut i diskusjonen her. Det ble først brukt "en og annen styreenhet" av Ron788m og deretter flere bruk av samme ordet før ECU ble brukt av meg, som da kan være både "Engine Control Unit" og "Electronic Control Unit". På dette tidspunktet mente jeg mer generelt enn bare motorstyring, en bil har tross alt mange styreenheter og det er godt sannsynlig at flere av disse byttes på et tidspunkt før DME/DDE byttes. Dette gjøres gjerne ved hjelp av overnevnte software, men som nevnt aller først, hvis det begrenses til motorstyring så skal ikke jeg krangle med deg.
-
@GreenE36Cab: var en cab-diskusjon nylig et sted her, prøv å ta et søk. Det var egen tråd. @TRF: vel, både og. Det spørs hvilket nivå man ser på. Noen av bilene er nok på veien kun fordi det eksisterer muligheter til å bytte litt moduler og få kodet disse inn mye billigere enn etter produsentens spesifikasjoner. Jeg har for så vidt en Launch-enhet som kan utføre en del koding som da er å anse som legit vare, men jeg har en følelse av at de fleste tenker at jeg er litt merkelig som har svidd av såpass med penger og ikke bare bruker "gratis" NCS. @540is: nja, det er vel ikke så mange som sier at de ikke kan gå i stykker. Man har også gått opp i "risiko" med å gå vekk fra selvpustende bensinmotorer uten HT-systemer til biler som har flere turboer og dyre HT-systemer. Kompleksiteten går alltid oppover, vedrørende feilraten på elmotorer og den gjennomsnittlige reparasjonskostnaden per kjørte km får man først se etter litt tid.
-
Du må gjerne prøve å møte opp hos BMW med en slik ECU og få den tilpasset bilen. Grunnen til at dette er mulig er at BMWs programvare har blitt piratkopiert og er tilgjengelig for allmenheten. Dette er altså ikke drevet fram av BMW selv, men heller av den enorme kundemassen som var dritt lei av å ikke kunne fikse bilene sine.
-
@Fredrik 90 topputgaven av 7-serien blir i så fall 760 og den koster enda mer i innkjøp. Jeg tar gjerne en sammenligning, men når du skal bytte premissene hver gang så blir det litt slitsomt å henge med.
-
Strømforsyning til programmering av F-serie (kjøp eller leie)
emne svarte i E.C. sin hemperen i Ønskes kjøpt
Ja, da holder den samme spenning hele tiden. Setter du den på lading så vil spenningen variere og kan også falle når laderen tar en pause fra ladinga for å måle spenninga. -
@540is: fair point med at det er ikke girkasser og motorer man bytter mest. Essensen var at det blir flere elbiler og da kommer flere til å skru på disse og problemene som disse har/får. At det uansett blir nok å skru på i mange år fremover tviler jeg ikke på. @Fredrik 90: jeg vrir meg ikke unna, hvis det var 800k for en skrapa 750i uten avgifter (ref. Saltkjelen) og 460k for billigste Model S med gratis drivstoff ut bilens levetid (superlading) så er det fortsatt nærmere det dobbelte. Tesla har heller ikke lagt skjul på at de første bilene var godt overpriset for å finansiere videre utvikling av teknologien og hele selskapet. Kanskje du kan regne inn dette, siden du er så opptatt av en rettferdig sammenligning på hva bilen faktisk koster å lage. Så kommer egentlig sakens kjerne. Uansett om man tror på miljøendringer, utslipskutt, x-graders mål eller ikke så har det seg slik at olje er en ikke fornybar ressurs. Når 90% av de som kjører bil ønsker å reise fra A til B til lavest mulig pris så er det kanskje like greit å få disse menneskene over på noe annet enn fossilt drivstoff, slik at man på sikt slipper/utsetter konkurransen for de siste dråpene lengst mulig? Det har vært min holdning hele veien, som du kanskje vet så har jeg faktisk tre biler med rekkesekser. Jeg er enig i at det er vanskelig å reparere om dagen, men det er ikke et nytt fenomen for elbil. Du kan gjerne fortelle meg hvordan du ville gå fram for å fikse f.eks. en moderne laserlykt til BMW. Allerede på E39 med baklykter av LED måtte man per definisjon kaste hele lykta om LEDs gikk i stykker. Da var ikke Tesla opprettet en gang.
-
@Fredrik 90: jeg lever i Norge, så hva ting koster i Norge er faktisk høyst aktuelt for meg. Som norsk forbruker er dette faktisk det eneste som er aktuelt. Det er ganske enkelt "supply & demand". Når andelen elbiler i markedet øker som det gjør i dag så vil også tilbudet om å reparere disse styrke seg. Blant annet fordi det blir færre motorer og girkasser å bytte på fossilbiler fordi det blir færre fossilbiler på veien. Da må folk som gjorde disse jobbene enten gå konk eller lære seg å gjøre noe annet som samfunnet har behov for og hvor det er penger å tjene. Du er oppegående nok til å se tegningen her. Nei, dette skjer ikke over natta, men som jeg poengterte med mitt 100-års eksempel så utvikler ting seg over tid. Hvis man hadde avskrevet alt som tar litt tid å utvikle så hadde vi fortsatt sittet i huler.
-
@Saltkjelen I utgangspunktet er jeg enig i at man skal sammenligne prisen en produsent tar for å lage og levere en vare, samtidig må det være lov å se forbrukerperspektivet her. Hvis jeg bor i Norge og har x kroner å bruke på gjenstand y så må jeg nødvendigvis ta utgangspunktet i totalprisen jeg må betale.
