-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Min 2009 E70 og livet med den (nok en DPF rens)
emne svarte i E.C. sin Otis i Bilder og filmer / Show-off
Har du remap på dde? Fikk du forslag om å oppdate dde også som du huket vekk eller kom det ikke opp? Jeg har lurt på å oppdatere alt når CIC skal inn, men det blir jo fort nedtur om dde går tilbake til standard. 33A høres ikke så ille ut. Hjelper som regel å skru av vifte og lykter, samt ha fulladet batteri. -
Trenger ikke å løsne fangeren på e6x etter min erfaring. Både halogen og adaptive xenon. På sistnevnte måtte jeg riktignok ta av det ene lokket bak pæra for å få ut lykta. Kan si jeg ble litt satt ut da E9x ikke var noe i nærheten av like enkelt 😛
-
Lyshelten har muligens glass, de selger iaf. til en del andre modeller. Har kjøpt det til e39 der og det var helt ok.
-
Stemmer, det er slik du skrur på tenningen med stsrtknapp uten å starte bil. Ved å la være å trykke på brems/clutch.
-
Vanskelig å si noe mer på akkurat de da, burde være god nok kontakt til å få tenninga på i alle fall. Du kan alltid røske litt i de igjen om den ikke vil starte.
-
Bytting av glødeplugger. Nye problemer med temperatur på motor.
emne svarte i E.C. sin HakonLimseth i Teknisk
Tror ikke at det er så mye forskjell på de temperaturene der uansett. Sikkert mer feilmargin når gjengene har vært "brukt" og når man har wrestla ut en gammel plugg. Moment er fint og viktig å følge, men målemessig blir jo alle tall for moment mindre nøyaktige enn f.eks. moment + grader. Så jeg hadde ikke tatt det så tungt og personlig hadde jeg sikkert ikke demontert og montert på nytt heller. Du får satse på at det blir lenge til neste gang -
Dra litt i de. En oksidert kabel ryker nesten tvers av. Vanskelig å avgjøre når understellsmasse er klint over.
-
Japan Racing er litt typiske "ungdomsfelger", man velger selvklart selv hva man liker, men de fleste foretrekker nå originale hjul som det finnes en hel del av på bruktmarkedet. Det bør i alle fall være fullt mulig å oppdrive noen fine originalhjul i 19" uten å blakke seg. Spacer med TuV og totalt innpress tilsvarende det i vognkort bør være mulig å få godkjent. Hengerfeste hjelper nok lite ved påkjørsel bakfra. Alt over 5 km/t vil nesten uansett knuse bakfangeren din. Det er bjelka som tar unna der, som hengerfestet ditt sitter i. Å ettermontere svingbart kan jo være en ålreit mod om du først ønsker å dra noe etter bilen din.
-
Går alltid an å prøve andre hjul/spacere. M5-look speil. Få vekk hengerfestet.
-
Skillet på e39 gikk fra september 2000. Da fikk du 2001-modell og facelift, men det finnes alltid noen mindre endringer på andre tidspunkter enn ved facelift. F.eks på e39 så bytta de på hva som var +/- på vindusheis i 98 av en eller annen grunn.
-
RealOEM.com så sjekker du delenumre fra de aktuelle bilene mot hverandre. Du kan bruke siste 7 tegn i VIN for å få opp riktig dato for den faktiske bilen. Sånn fra husk er det mye likt, var vel stort sett bare forskjellige dyser på disse.
-
Disse 2-pins sensorene er nesten som en liten modul å regne. Multimeter alene vil ikke kunne gi ut noe vettug svar her. Signalet gis ut i form av variabel strømstyrke, ikke spenning, så det er ikke så lett å måle om man ikke driver litt med elektronikk til vanlig.
-
Uoriginale sensorer på disse bilene er også en potensiell feilkilde, bare ha det i bakhodet. Var vel en tråd her for ikke så lenge siden med en som jakta spøkelser pga. uoriginal sensor.
-
Det er jo ikke noe lovpålagte krav, men bransjenormen er vel heller et sted mellom 12-14 år for at bilen skal være ferdig nedbetalt. Resten blir opp til hver enkel bank og da er vi tilbake på synsingen.
-
Det er trolig ikke ene og alene pga. alder på bil at det blir gitt avslag her. Kan jo også være noe med den aktuelle kjøperen ift. risikoen bankene ønsker å ta, f.eks: betalingshistorikk, manglende EK, andre lån. Bankene kan også være skeptiske til en ombygd bil, etc (mener jeg har hørt om flere som faktisk slet med å få lån på ombygde M-biler tidligere). Gammal BMW er jo kun en investering om du sitter med lommeboka klar til å ta unna reparasjoner som dundrer inn. Et rådelagerhavari og lånetaker må ut med 50% av innkjøpspris for å få bilen i like god stand igjen. Skal det være forbrukslån her eller? På nyere biler er det litt lettere med garanti og statistisk mindre sjanse for at ting går i dass. Banken låner ut til mange, så det er naturlig at de tar statistisk mer gunstige beslutninger for seg selv.
-
Hvordan målte du spenning på tomgang på en bil som ikke starter? Feilkoder tatt ut av sammenheng og forhistorie kan fort bli ganske misvisende.
-
Han kunne vel ha kokt det ned til: "Valgte å bytte register selv, men det endte opp med at ventilene fikk smake på stempelet. Tør ikke å bytte disse selv og ødelegge enda mer, selges derfor videre som den står"
-
Har du sjekket ut i noen av trådene om stjernemerka dekk? Der blir det ofte nevnt alternativer som folk har hatt god erfaring med når det gjelder lavt avvik i rulleomkrets mellom foran og bak ved ulike dimensjoner.
-
Skal du ha 4x like eller stjernemerka for xdrive?
-
Står det noe delenummer på den da?
-
Airgap er jo typisk forvarsel på at det kommer til å bli ille mtp. ringen snart. Alternativt: har du kjøpt en kjip sensor? Noe annet enn originalt eller Bosch eller Ate?
-
En slik er gjerne strøm inn. Du bør kanskje finne ut akkurat hva du har kjøpt og hvilken bil det er fra. Ellers er den 20 pins hovedkontakten normalt 7 høyttalere x2 ledn. + 2x2 lend. sub + 2 strøm. Er dette kanskje fra X5/X6?
-
Blir vel midt under bilen sånn ca. Det ser du fort.
-
Slutt å le, den der F31'en holder jo på å slå indeksfond.
