Det er en 1997 mod. 528i som jeg kjøpte 1998. Monterte Mosselman turbo i 1999 av KRB trading. Det var en (den gang) rallykjører som monterte settet. Det var vel ikke så god investering. Mener å huske at jeg betalte rundt 50.000,- (mye penger det for 25 år siden). Fikk noen problemer med at luftmengdemåler ble montert feil, med den følge at bilen raskt fikk tendens til tenningsbank. Byttet måleren 2 ganger. Tror han som kjøpte bilen flyttet den.
Kontaktet en i BMW klubben som hadde en 528i med ESS kompressor. Vi begge syntes det virket som min gikk bedre, men det var nok turbo lag som gjorde det. Vi kjørte litt ette hverandre og fant ut at bilen med kompressor gikk best.
Har dessverre ikke flere bilder.
Solgte bilen 2002, det var før Finn.no sin tid og da var det AUTOBØRSEN som gjaldt for å få solgt bilen (det var tider det Helmer😁). Har tatt vare på noen av bladene der jeg annonserte mine biler. Dette er fra utgave 38 i 2002