Gå til innhold

Erlend HF

Medlem
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Erlend HF vant dagen sist Juni 14 2022

Erlend HF hadde mest likt innhold!

1 følger

Om Erlend HF

  • Bursdag Februar 18

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sjoa
  • Kjøretøy
    BMW E61 BMW E70

Nylige profilbesøk

1503 profilvisninger
  1. Hei har en webasto på en e61 530d, får bare opp feil på doseringspumpe, sjekka ledninger bakover å ny pumpe, men samme feil, altså kretskortet på webaston gir ikke støm ut til pumpa, spørsmålet mitt er om noen tar på seg å reparere kretskorte, har alt montert ut kortet å det ser helt å fint ut
  2. Blir en liten oppdatering her nå 😀 Her om dagen ankom det noen trivelig i posten, ja nemlig originale nye lci baklykter. Fikk kasta på skoa å ut i garasjen for å bytte😀 Bilen fikk seg et sikkerlig løft bak. En fin å lett ettermontering, kodet inn med ncs expert 😊
  3. Hørte så at du kjører med det ja, var planen å legge inn enten xHP eller sutphin på girkassa ja, du har sikkert prøvd begge deler å kan utdype forskjellen mellom disse to? 😊
  4. Da jeg å min samboer tenkte oss en tur til Charlottenberg tirsdag for å handle diverse tenkte jeg å ta turen innom @TRF for å lever DDE til X5,n for TRF steg 2. Etter å ha overlevert DDE til TRF fortsette turen til Charlottenberg På turen hjemover så hadde TRF klar både DDE å downpipe til overlevering, viste seg at noen hadde mappa DDE fra før med veldig dårlig trim, synst bilen har vert litt slapp. I går fikk jeg montert inn igjen DDE å ny downpipe, må si at bilen er ikke gjenkjennelig, bilen legger et nytt gir å drar like godt 😊 Natt å dag, takk TRF 👍🏻😊
  5. Ja komplett kammer med glødeplugg. Selvfølgelig, nr jeg brukte er et vw delenummer 1K0 261 433 D. Legger ved bilde fra nettsida jeg fant det ut fra
  6. Ettersom kulda kom snikende inn gledet jeg meg over å kunne starte webaston å ha ferdig varma kupe. Den gleden ble kortvarig, den virket kjempefint når jeg kjøpte bilen å fram til nå. Stopper å brenne etter ca 1 minutt i drift å ryker fælt. Bestemte meg for å kjøpe nytt brennkammer ettersom jeg mistenkte defekt glødeplugg. Det viste seg å ikke bli så enkelt rett fram med nytt brennkammer da Webasto Norge har avtale med BMW å bare selge nye webastoer. Derfor ville ikke webasto Norge selge meg ny del til brenneren. Jeg handler gjennom Meca via jobben min så Meca som forhandler deler for webasto Norge, etter en del søking på nette for å sammenligne opp mot noen andre bilmerker fant jeg ut at jeg kunne bruke et OE VW Nr. Fikk da tak i nytt brennkammer likevel. Så bestemte meg for å rive ut webaston etter jobb idag for å sette inn nytt kammer. åpent å grei jobb å ta ut demontering av webasto gammelt brennkammer veldig utbrent innvendig å målte motstanden på glødepluggen å den var defekt. nytt kammer på plass ferdig rengjort å innmontert igjen Å her er webasto funnet iorden igjen etter testkjøring 😀
  7. En liten oppdatering, nye tåkelys ankom her om dagen. Gleder meg masse til å få bort Kina lyktene som lyste alle stand 😂 Grei jobb å bytte disse her, mest jobb er det på høyre side da lokari må ut for å ta ut den lille ekstra kjølevæske radiatoren, men helt grei skru jobb. Inn med nye Ferdig resultat, justerte å inn lysbilde igjen. liker best originalt, litt med sjarmen synst jeg da
  8. Har sett på tråden din, blir spennende å se når du får tilbake lyktene, har det blitt skiftet linser å? Vurderer å få bytta linser i mine ettersom disse blir utbrent med tiden 😁
  9. Jeg vil ikke anbefale det, synest det er penest originalt ihop med halogen parklys, hadde det vert på LCI så hadde det blitt noe annet da det er led originalt i parklys i angel eyes. Har ikke adaptive lykter på denne så disse fungerer bare som vanlig tåkelys 😊
  10. Tåkelysene som sitter i her er noe Kina greier, lyser utrolig stygt så jeg skal bestille opp nye originale, satt i bilen når jeg kjøpte den. Er vel noe kopi greier, etterligning av f15 tror jeg 😊
  11. Tiden har dessverre ikke strekt til med posting når både oppussing av hus å bil skruing samt Europatur tett innpå alt blir tiden knapp. Men nå blir det mere påfyll her å 😊 For noen uker siden utbedret jeg kanalskjørt å skjermutbyggere bak på bilen da disse var veldig flassa å fulle i steinsprut. Slipt ferdig klar for plast primer å fyller Svart fyller klar for sliping å lakkering Ferdig lakkert å klar for montering, har dessverre ingen bilder etter montering ser jeg. Måtte ta service på vogna før ferieturen kan starte. Fikk litt deler i posten😊 luftfilter, termostat, diff olje, bremsevæske, oljefilter, alle 6 nye bremseslanger Demontering å godt lys er et must Tappe av gammel frostvæske Demontert ut gammel termostat å det er den som har vert der fra bilen var ny, produsert i 2007 i måned 10😊 skiftet å EGR termostat. Vannpumpa er enda like god så den skal få gå en stund til. Innmontert ny termostat Tappet av diff olje å motorolje, fikk å mulighet for å sjekke hvor mye spon det er i diffen framme, da disse er litt kjent for å produsere litt spon, er vist ikke noe nytt. Diff framme å bak fikk ny olje av typen Liqui moly😊 Diff bak måtte jeg suge av gammel olje da det ikke er bunnplugg på denne diffen. Nytt luftfilter så den får puste igjen Så var det bremseslanger sin tur her har jeg åpna lufteskruen for å trakke bremsepedal i bunn for å blokkere den nede, da vil det ikke dryppe bremsevæske alle stand under utbytting av slanger samt man slipper å få luft inn i hovedbremsesylinder, lettere å lufte å etterfylle ny bremsevæske. Jeg er sjokkert etter at jeg fant helt morkne bremseslanger å bilen har nylig passert EU kontroll 😳 vi snakker veldig dårlig, kun blitt en skremmende opplevelse om en av disse har tatt kveld på autobahn.. Begge sider framme Ny innmontert Bytta ut bak Så er det to plassert over diffen, her måtte jeg rett og slett løsne diffen å ta den litt ned å til siden for å få tilgang Nye på plass En haug med slitne slanger Kjørte så gjennom over en liter med ny bremsevæske i systemet. Neste på lista nå blir å få bytta olje å filter på girkasse å transferkassa Bilen er nå så klar som den kan bli for ferietur til Nürburgring å en tur nedom Sveits 😊 Nullet journey computer før jeg starta turen. Vi kjørte til Larvik å tok båten over til Hirtshals. Kjørte vidre fra der å ned til Hamburg for så å ta ei overnatting der. Tirsdag kjørte vi vidre ned til Nürburgring Vell framme etter å fått testa bilen litt på autobahn, fikk bilen opp i 231 km/t å da sa det stopp, ettersom jeg har skjønt det er disse sperra på 235 km/t. utpå kvelden var det åpna opp for kjøring på nordschleife, fikk testa X5,n tre runder der to med fruen å en uten 😀 En rekke artige bilder, alt fungerte utmerket å jeg må si at jeg er overrasket over hvor bra den sitter på med sine 2,5 ton, takket være EDC understell å aktiv styring er det faktisk en artig bil å kjøre på bane å 😀 Etter kjøringa parkert vi bilen å tok en gåtur til Tiergarten for en bedre middag Vi overnatta ei natt her på Nürburgring da låg oss på hotell an der nordschleife, helt greit å billig hotell for ei natt. Vi kjørte så vidre nedover Tyskland å inn i Sveits for å se litt rundt om, vi endte opp på et hotell i Zürich utpå kvelden å vart der ei natt. Kjørte så vidre inn i Tyskland igjen. Tok en natt til i Hamburg å reiste så vidre hjem igjen. Totalt etter 5 dager på tur, planen var å bli noe lengere men diverse ting satte en stopper å vi har å et hus vi driver å pusser opp som å trenger litt tid nå når vi har ferie. Men alt i alt har vi kosa oss max på tur 😊 Bilen fikk en fortjent vask etter turen 😁
  12. Dagen idag har gått med på å se over bile å klargjøre bilen i god tid før jeg å fruen legger ut på Europatur😊 Fant plutselig igjen en motor under et gruslass , avfetting å skum gjord susen👍🏻 Tiden er inne for å inspisere om ting er iorden, kommer likevel til å ta preventivt tiltak med bytte av vannpumpe å termostat, kjølepakka er vasket helt rent å er åpen så jeg ser gjennom. Etter tidligere erfaring blir det varmt under autoban kjøring å er ikke ting iorden da får man et problem, noen her har sikkert lest tråden da jeg å @Ingvaldsen var på Europatur i E39 hans å fikk diverse trøbbel under turen med kjøling, dette er noe jeg ikke vil oppleve en tur til 😄 Fikk å oblater i posten her om dagen så nå er det bare å kjøre i Sveits å Østerrike 😊
  13. Hei den nye braketten er festet med to låsemutter i støtfangerbjelken å en på siden litt lenger bak, du må å skifte ut støtfangerbjelken til en som er egnet for M-sport å har klargjort hull til acc braketten, delenr på bjelken du trenger er 51117148586. Så må du ha dekslet i fanger.
  14. Stemmer, skal få seg en runde etterhvert her😄 driver å ser etter dørtrekk som er syd å så blir mere etterhvert 😀
  15. Takker er veldig fornøyd så langt 😊
×
×
  • Opprett ny...