-
Innholdsteller
278 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Amistad
- Bursdag Januar 2
Profile Information
-
Kjøretøy
BMW <3
Nylige profilbesøk
2277 profilvisninger
Amistad's Achievements
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: Ista+ Standalone pluss kabel. Feiler!
-
Øyvind L. reagerte på et innlegg i et emne: Ista+ Standalone pluss kabel. Feiler!
-
jeg fant ut av det. måtte ha Visual C++ redistributable 86 og 64. ikke spør hvorfor. jeg hadde bare en av dem installert.
-
@Otis @PIIIPower @Øyvind L. tusen takk for svar gode mennesker. Jeg fikk filen / pakken med ISTA av han vel kjente ShawnsSheridan på bimmerfest. Jeg har skrevet litt med ham også. Dette skal altså være en standalone versjon som ikke skal trenge hverken standar tools eller annet installert. Det er etter hvert sikkert flere 1000 som har fått filen fra ham som ikke opplever at det ikke virker. versjonen kommer med egen mappe ediabas som ligger i C:\EC-APPS\ISTA\Ediabas i den mappen skal jeg forandre ediabas.ini der skal jeg passe på at det ikke står REMOTE men STD:OBD Så skal jeg finne en fil i samme mappe som OBD.ini. Den skal jeg passe på står på com1 da den kommer som com3 Disse to har jeg forandret og laget slik dem skal være. i tillegg har jeg gått inn i enhetsbehandling og funnet kabelen. Her har jeg også gått i innstillinger og skiftet til comport1 og satt latency til 1. Jeg tok etter mitt første innlegg i denne posten og slettet hele pcen. tilbakestilte hele skiten i og med at jeg kun skal bruke den til diagnose på bil. Jeg lastet ned ISTA+ på nytt. Det vil si at pcen har kun et program installert nå og det er ISTA+ jeg har fikset ediabasfilen, men nå finner jeg ingen OBD fil i mappen lenger. MERKELIG. Så jeg får ikke skiftet den. Noen flere tanker fra dette ?
-
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Ista+ Standalone pluss kabel. Feiler!
-
Skal man se en E her ? Slik jeg har forstått det skal denne utgaven ista ha sin egen ediabas innebygget.
-
Hei dere flinke folk. Jeg er kommet i det ærend at jeg skal servere dere en julenøtt av de store … og utfordringen er å løse den. Vinneren vil få en kode på pm fra et gavekort på ukjent hemmelig sum. Bmw e91 320dx 2009 facelift. laptop: installert Ista+ standalone Kjørt full installasjon. Over 400 GB plugget inn kabel og installert drivere vært i enhetsbehandling og skiftet com port til 1. skiftet latency til 1. åpnet obd.ini og skiftet til com 1 åpnet ediabas og skiftet fra remote til STD:OBD åpnet ista og skiftet til tilkobling ediabas Har gjort alt dette ca en million ganger. brukte kabelen i flere forskjellige posisjoner ( bryter på kabel ) til jeg fant ut den skal stå helt til høyre. prøver å skrive inn vin nummer i ista for å se om det kan gjøre noe, men vin er ukjent. Hvis jeg påstår hardnakket at kabelen er i orden … hva kan årsaken være da ? Merkelig at det alltid skal være meg som har ekstra utfordringer med slik og at ting ikke virker selv etter å ha sett og prøvd alt av løsninger på de vanligste problemene med ISTA denne gangen.
-
Takk høres ut som at hvis feilen kommer tilbake så blir det litt innviklet og vanskelig å feilsøke? Hvis ikke det så enkelt som sikringer eller eir da ...
-
Fant denne teksten som beskriver dette litt detaljert. A10A is "EWS4 timing response/challenge" issue reported by CAS; this is about theft control - the DME and CAS must communicate and exchange a code (SK or ISN) or, while the CAS will allow the starter to function, the DME won't provide fueling or ignition to let the engine start.A0B4 is the CAS reporting an issue with the starter, basically timing out because you are cranking so much without starting.Proper diagnosis of this problem will probably involve a serious learning curve for you. Even of the CAS were bad, you cannot just replace it - non-trivial programming is required to mate it with your DME. In any case, the problem may be just a failed relay, fuse (F4 and/or F51 in the junction box) or corroded wire or connector. Noe slikt du prøve å forklare meg, bare i en superkort versjon?
-
Takk for svar. Kan du forklare litt mer med teskje ? Takk ews ... noe teori ? ang den andre feilkoden så skulle man jo tro den også hadde noe å si også error engine start ?
-
Prøver å forklare enkelt. bilen starter kjapt når den er kald. Null problem. Når personen kjører bilen god og varm, ca 1 time, for så å parkere. Lar den stå ca 45 minutter og skal starte. Da kinner starteren uten tegn til at bilen starter. Man må gjerne prøve tre hele sykluser. Dette er spesielt kjedelig om man tar en ferge, og skal starte for å kjøre av. Hva kan det være? Glødeplugger er skiftet for ca 6 mnd siden. den første feilkoden virker jo å handle om dette, men når jeg Googler så skriver alle om en starter som ikke slår inn. Her er det jo bra med strøm og starteren slår jo inn. Noen som har en ide?
-
Kjøpte og monterte denne i e30 https://bilradiospes.no/produkter/bestselgere/bremen-sqr46-dab i følge specs så skal den kunne spille minst like høyt som den billige spilleren som sto i bilen tidligere. Men denne går fra 0 - 50. Man må opp på 30 for å høre noen snakke og opp på 50 for å få høy lyd. Men skulle gått til 70 ... noen som har denne og vet om det er noe feil ?
-
Hei Jeg skal montere inn en 12 sub i kasse med forsterker montert på toppen. Jeg skal samtidig montere inn en 1 din spiller som har det meste. bilen har ikke skjerm eller navi. jeg har lest utallige tråder på Facebook og her inne. Folk skriver om: ta strøm fra lykter ta strøm fra sub under sete ta strøm koble via forsterker i bagasjerom bruk filter blablabla ... Går det virkelig ikke an å gjøre dette enklere i en så gammel bil ? jeg ser for meg å plante kassen med bass og forsterker i bagasjerommet. Hente pluss direkte fra batteri som er like ved. Kjøre jord fra forsterker og rett i karosseri. koble styrestrøm i sigtenner bak eller lys ta ut spiller foran. Koble kabel fra 1din spiller og bak i forsterker. Koble bilen sine fire høyttallere i spiller. montere spiller fast foran. Vips. Alt i orden. Slik man har gjort det en million ganger i eldre biler. Blir dette helt feil? Fordi det er noe spess med disse bilene ?
-
hanssae reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
papertiger reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
BimmerFan! reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Marius2002 reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
(E30 cab) Vurderer å selge, hva burde jeg eller hva kan få for den?
emne svarte i Amistad sin Dagga9 i Annet selges
Oi @Ron Jeremy jeg har innlegget over deg, hvis du tenker 200k så var jeg helt på viddene med mitt innlegg 😂 og betyr igjen at jeg må ha kjøpt min til skampris. jeg kjøpte nett min for få mnd siden. Og ikke en cab jeg var i kontakt med de siste 6 mnd gikk høyere enn 150 og da var de virkelig fine innvendig og utvendig. Ikke noe feil og mangler. -
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Amistad reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
(E30 cab) Vurderer å selge, hva burde jeg eller hva kan få for den?
emne svarte i Amistad sin Dagga9 i Annet selges
Hei fin bil. du får sikkert helt andre meninger enn meg her inne, men jeg ville bare skrive litt hva jeg tenker. Jeg var lenge på jakt etter en e30 og havnet til slutt på en 87 325 cab. Siden jakten min på e30 varte lenge, vet jeg at biler lå lenge ute på markedet før salg. Ofte 6 mnd pluss. Jeg lærte også endel om bilene som lå ute da jeg var i kontakt med de fleste. jeg tror ( TROR ) du kan forvente 80k til 120k. Cab selger dårligere enn todørs cupe. Pluss at du har litt som kjøper må henge fingrene i. Km standen din er jo bra. Hvis du hadde fikset det som er å fikse, pluss fått den «strøken» på innsiden, så kunne du lagt deg på 150k og latt kjøper evt prute litt. hvor i landet ang pris tenker du selv da?