Vmyrhaug
Medlem-
Innholdsteller
35 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Vmyrhaug
- Bursdag 09/12/1983
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Oppdal Trøndelag
-
Interesser:
Allt med motor som går på bensin/diesel!
-
Kjøretøy
Alpina b10biturbo.
Nylige profilbesøk
798 profilvisninger
Vmyrhaug's Achievements
-
liffi reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
viggo E34 reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
hentet fra lagerplass og skal inn i verkstedet til uka igjen. vintern her også har gått på tverke prosjektmessig. har 2 viktige prosjekt i verkstedet som skal gjøres ferdig og ut før jeg begynner på igjen.
-
viggo E34 reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
ogee1 reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
Skulebollen reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
blir fortsatt m30, men overhode ikke org utførelse. her blir det full smidd motor, stroker veiv(blir 3,7l) ppf kam, ppf billet vippearmer, osv. turboer blir oppgradert til 2 stk garrett gtx2860 rs gen 2. turtall blir det motorens dreimomentkurve snur og går mye ned. blir en vri på innsuget, jeg er forelsket i itb. så det blir det her også. ecu blir selvfølgelig link ecu siden jeg er forhandler av dette. jeg vurderte s38 motor lenge, men vil holde meg til til m30, men mye oppgradert selvfølgelig. bilen skal gjennoppstå i bedre glans enn da du hadde den. litt her og der fra øverste hylle hos bmw...
-
du hadde den i mange år du tore? var under denne da den hang i løftebukken på msport nede på nyhavna. hadde selv en 525 den gangen. mulig dette var i 2003 eller 2004, på høsten om jeg ikke husker feil. og sikla fælt den gangen👌
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Hvor mange alpina b10 biturbo i norge?
-
liffi reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
snart er jo definitivt🤣🤣 hadde jo plan om å få den på veien igjen i 2018. skar seg på samtlige punkt. men, har hatt tid til å samle mere deler. jeg innrømmer glatt att jeg fikk tak i denne rimelig, men når en ser hvor mye arb og deler som ryker ivei, så er ikke totalen overhode rimelig..
-
hsd reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
liffi reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.
-
til basespørsmålet, jeg er veldig glad i kempi, har selv kempi minarc mig 180, eldre modell. ett nydelig apperat. som tråd vil jeg annbefale deg migatronic galvarod 0,8. nydelig å sveise tynnplate med. jeg har også kempi acdc tig, husker ikke benevnelsen, men slutter på 2300. hadde vært hjelpeløs uten de 2 der. har en eldre migatronic 3fas 250 amp mig stående til grov sveising også. den bruker jeg 1mm og 1,2mm tråd i. hos meg er merkevalgene kempi, migatronic eller lincoln. esab, må desverre si jeg har vært misfornøyd med. min erfaring. jeg har prøvd det meste av merker, fra pinneapperat til tig. førstevalget mitt er og blir kempi.
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne: Hvor mange alpina b10 biturbo i norge?
-
var vel mere att pga skjøting, så var disse billigere, og da ble de dårligere behandlet. er ikke så farlig med en bil til 300k kontra 600k. nå er ikke den her kappet helt av, kun delvis, så kan egentlig ikke kalle den skjøtet.
-
vært lite oppdatering, bilen står nå på lager. fikk vann i kjellern på huset, så bilen har måtte vente. februar så tenker jeg det blir aktivitet igjen.
-
df62226 har jeg, er under full resturering. bilen er typisk norsk kappet og skjøtet. under oppussinga blir alle spor av dette fjernet. bilen er kun snittet i søylene ved bakruta, og tatt ut en bit tvert over bilen ved stolfestene. resten er alpina. planen var å få denne på veien igjen for noen år siden, men pga husoppussing så havnet denne på vent. driver med dynokjøring/mapping, så tiden har flydd litt. kort oppsummert, mye rust(rusta hull i gulvet flere steder) kanalprofiler skikkelig skadd, motor der det kom sølv under tapping av olje. denne er egentlig en 91mod, men pgs kapping og skjøting, registrert som 88mod 535 med 360hk.
-
Går på med norwegian chemicals sine produkter. Rustkiller exp i bunn. Ferroprimer oppå der, så isogrunn for å unngå koking med andre produkter, så 2k epoxygrunning. Og tynnerbasert billakk/lastebillakk over der. Så blir det lagt ms polymer med sprøyte(wuerth sin), så ny runde med 2k epoxyprimer for så billakk igjen.. Mener det skal være oppskrift på suksess..
-
Da har jeg begynt med venstre side. Ikke fullt så mye jobb her. Jekkfeste foran, gulv foran fører, fremre kanal og bakre kanal.. Pluss oppretting av fals under kanal, har funnet rust flere steder på denne side, men ikke verre enn å slipe syrevaske osv..
-
Vmyrhaug reagerte på et innlegg i et emne: Alpina b10 biturbo resturering.