-
Innholdsteller
53 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
Website URL
https://www.nobilitet.no/
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Oslo
-
Kjøretøy
BMW 318d M47
Nylige profilbesøk
355 profilvisninger
NOBILITET's Achievements
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Girkassenødmodus etter ombygging til manuell
-
HakonLimseth reagerte på et innlegg i et emne: Girkassenødmodus etter ombygging til manuell
-
NOBILITET begynte å følge linnikrieg
-
Girkassenødmodus etter ombygging til manuell
emne svarte i NOBILITET sin linnikrieg i Koding og diagnose
Stemmer, så du må reprogrammere ECU/TCM ved hjelp av NCS Expert, Tool32, WinKFP (valgfritt) og INPA/ISTA for å fullføre alt korrekt. Ja, det med omkobling, det er fysisk bypass av ledningsnett. På noen eldre BMWer kan du jukse systemet ved å koble sammen visse pinner i girkassens kontakthus, slik at bilen tror den er i nøytral eller park. Ikke anbefalt, men kan funke på kort sikt. Du kan også ta ECU'en fra en annen bil, men da blir du nesten nødt til å synkronisere EWS med DME via INPA/ISTA. Finnes sikkert også andre måter og muligheter, men disse er en av de i hvert fall -
bare legg ut feilkodene du har. ikke bruk sånne billige diagnoseutstyr biltema o.l. de har en tendens til å ikke vise alle feilkoder, men en skikkelig scanner som kan gi det riktige feilkoder. når du sier vanos feilkode, Ikke sikkert du trenger å bytte vanos, det kan være så mangt. alt fra defekte vanos solenoider, slitte o-ringer og tetniger, kamakselsensorfeil osv. Så kanskje du bare må bytte solenoidventil, og ikke noe mer. Legg ut eksakt feilkode du får som @Reef89 sier så får vi se.
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: BMW 318d '06 Electric Red Vedlikehold & Oppgraderinger
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Ja, det er en god observasjon, stemmer.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
De første 5 årene garanti, de neste 5 årene 50k
-
Bare til å sette regnestykket ned på papiret, så finner man ut av det Total kostnad over 10 år: -Alternativ A (kjøper 2-3 år gammel bil, beholder i 10 år): 432 208 kr -Alternativ B (kjøper splitter ny bil, beholder i 10 år): 486 816 kr Kostnadstype Alternativ A (2-3 år gammel bil) Alternativ B (Ny bil) Kjøpspris 450 000 kr 600 000 kr Verditap 232 208 kr 336 816 kr Service og vedlikehold 150 000 kr 100 000 kr Reparasjoner (etter 5 år) 50 000 kr 50 000 kr Total kostnad 432 208 kr 486 816 kr Konklusjon: Å kjøpe en 2-3 år gammel bil sparer deg omtrent 54 600 kr over 10 år sammenlignet med å kjøpe en ny bil. Selv med noe høyere vedlikehold og reparasjoner på en brukt bil, kompenseres dette av at du unngår det største verditapet som skjer i de første 3 årene på en ny bil. Økonomisk sett er det smartere å kjøpe en 2-3 år gammel bil med gjenværende garanti. En ny bil gir mindre bekymringer i starten, men koster deg mer totalt. edit: nå snakker vi om normale biller i gjennomsnitt, ikke de som faller fra hverandre så snart du har kjørt de bort til butikken.
-
heheh helt sant
-
NOBILITET reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Hvis oljenivået faktisk er lavt, kan det være farlig, da motoren kan få dårlig smøring og ta skade. Hvis det bare er en sensorfeil og du vet at oljenivået er riktig, er det ikke akutt farlig, men bør fikses snarest. Feilen kan også føre til at bilen går i limp mode, noe som gir redusert ytelse. Sjekk oljenivået manuelt før du kjører videre. Hvis nivået er bra, men feilkoden fortsatt er der, er det lurt å bytte ut sensoren.
-
RemyNG reagerte på et innlegg i et emne: BMW 318d '06 Electric Red Vedlikehold & Oppgraderinger
-
drengenfraschengen reagerte på et innlegg i et emne: BMW F46 sorte rails og lister
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne: BMW 318d '06 Electric Red Vedlikehold & Oppgraderinger
-
NOBILITET begynte å følge BMW 318d '06 Electric Red Vedlikehold & Oppgraderinger
-
Tenkte å dele med dere vedlikehold og oppgraderinger jeg har gjort og kommer til å gjøre på min bimer. Åpen til forslag og forbedringer. Noen bilder av min bimer som jeg kjøpte i fjor. Bytte ut ødelagt motorvarmer. Den gamle var det noe feil med jording, hver gang jeg koblet til så gikk sikringen, så den måtte byttes. Feilsøkte ved å koble den til manuelt på benken uten jording da gikk det fint, men så snart jeg koblet til strømnettet vanlig med jording da gikk sikringen. I tillegg byttet jeg olje på girkassen. Jekke opp: Bytte av motorvarmer Bytte av girkasseolje:
-
Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
emne svarte i NOBILITET sin aloebiz.net i Annet BMW og motorprat
Da hadde de sendt deg post. Det skjedde med meg, fikk brev i post en vakker dag, direkte fra BMW i Tyskland t.o.m. Jeg måtte ta bilde av rattet og chassi nummeret og sende inn til de for at de skulle sjekke om airbag på rattet mitt var av typen som beklageligvis var noe feil med. Og hvis det var skulle de bytte det for sin egen regning. Og dette er en 20 år gammel BMW. -
Du kan se med polyuretanlakk, den brukes mye i marinen, veldig slitesterk. Eller plastidip.
-
NOBILITET reagerte på et innlegg i et emne: E.C.'s garasjetråd - måler innpress på felger. ET/IS/e
-
NOBILITET reagerte på et innlegg i et emne: Arm til innsugsmanifoilden
-
Fulgte ikke godt nok med på underlaget han sendte, beklager. Går fort i dagene. Skal følge bedre med.
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: [Løst] ACC trøbbel e70
-
NOBILITET reagerte på et innlegg i et emne: Xenon problem
-
NOBILITET reagerte på et innlegg i et emne: Xenon problem
-
Facelift kom i 03/07, det er vi enige om. Men at alt elektrisk ble endret allerede i 2005 er litt rart, siden det finnes 2007-modeller med pre-LCI spesifikasjoner i VIN-dekodere. Når det gjelder karosseri, er det sant at grunnstrukturen var lik, men front, lykter og fangere ble endret i faceliften. Så i praksis er det mange som omtaler det som 'facelift-karosseri', selv om det teknisk sett bare er oppgraderte eksteriørdeler.
-
Jeg er nysgjerrig på hva du mener er feil her. BMW hadde en overgangsperiode i 2007, hvor enkelte biler ble produsert med facelift-karosseri, men beholdt pre-LCI elektrisk oppsett. Dette er bekreftet via VIN-dekodere på flere slike biler. Hvis du har dokumentasjon som viser at dette aldri skjedde, er jeg interessert i å se den.
-
Det er du som ikke vet hva du snakker om . E60/E61 har ikke LCM slik eldre modeller hadde, men bruker LMA eller FRM for lysstyring. Jeg ser at noen selgere og enkelte folk i forum kaller det LCM, men i BMWs egne delekataloger er det LMA/FRM som brukes. Når det gjelder overgangsmodeller, finnes det faktisk E60/E61 produsert sent i 2007 med pre-LCI elektrisk oppsett, men facelift-karosseri. Om du ser i VIN-dekoderen på slike biler, vil du se at de fortsatt er pre-LCI teknisk sett.