Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Thomas E46: Jeg tror ikke du kan forvente så mye bedre dessverre, uansett hvilket kamera du har (innen rimelighetens grenser).

 

@ahj: Stemmer det. Synes det var en grei pris, men jeg var vel kanskje litt rask i vendingen, da jeg glemte å spørre om "ekstradelene" følgte med (slepering, kabelsett og kontrollboks). Dette mente de på hadde blitt kastet(!) under forrige opprydning, så der må jeg ordne til noe selv. :( Slepering og boks kan man kjøpe nytt, så det er greit, men kabelsettet selges ikke løst, så det må lages.

 

Jeg kommer nok til å bruke M3-dekselet som jeg kjøpte nytt for noen måneder siden, synes det ser bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rattet er i hus, og jeg må si jeg synes det ser mye bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Tror aldri jeg har sett et i levende live før.

 

Frister igrunn ganske mye å montere det nå, men som nevnt i forrige innlegg mangler jeg dessverre litt før det kan gjøres.

 

IMG_9801_zpsaoz9ser6.jpg

 

Som noen muligens kan se, så har dette rattet "flappy pedals" (noe jeg forsåvidt var klar over før jeg kjøpte det), så disse må skrues av om jeg skal ha det i min bil, med mindre jeg ønsker å fremstå som komplett idiot. Blir kanskje litt halvjalla med et ratt som egentlig skal ha disse når det finnes ratt uten, men det er mulig å sette tilbake noen plastdeksel, i tillegg til at dette er helt på baksiden så jeg troooor ikke det gjør så mye. Ellers så bytter jeg gjerne ratt om noen har et likt, ubrukt, men uten disse girvelgerene. :)

 

Jeg tror forresten jeg må få meg en alcantara-støvsuger, for mer effektiv støvsamler har jeg aldri sett. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde gjort seg det, men er redd for det er "umulig" å godkjenne med tanke på vekt. En annen ting er jo at denne ikke er ti år enda, noe som gjør at det blir endel avgifter.

 

Fått til noe slik eller slik hadde jo vært drømmen, men hadde faktisk vært fornøyd om jeg kunne fått en 125i-motor.

 

Denne er noe lettere enn 135i-motoren grunnet mangelen på turbo(er), billigere, i tillegg til at det i praksis er samme motor som i 130i, men med lavere effekt slik at evt. avgifter blir mindre. Etter godkjenning er det en relativt enkel sak å lure denne opp i samme effekt som 130i. :)

 

Dessverre har jeg null og nada kunnskap når det kommer til motor og alt som hører til for å bytte denne, så det skjer nok dessverre aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg lest gjennom hele tråden din.

 

Må si at jeg er meget imponert over hvor flink du er med å ettermontere utstyr og hvor fint det blir.

 

Begge bilene dine er kjempefine, ingen tvil om at det skal følges med videre her.

 

(Cola kjøleskapet var veldig morsomt å se, tenkte "sånn må jeg også ha, den dagen jeg har mitt eget hus med garasje, tenkte det samme da jeg så 135" lerretet, og at jeg også vil til nurburgring) haha altså, her gjør du mange av mine fremtidsdrømmer og planer :love:

 

Hermano :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har tydeligvis mindre å gjøre enn andre. :D

 

Takk skal du ha forøvrig, og ang. cola-automaten så har jeg fått tak i nytt plexiglass til den nå, så nå må jeg bare få skjært det til, samt få noen til å lage trykk.

 

--

 

 

Ellers så nevnte jeg i høst at jeg fant sprekker i den ene bakfelgen til e61-en, så denne og fremfelgen fra samme side er for tiden på ferie hos Østfold Felgteknikk for reperasjon, sammen med to av style 403-felgene jeg kjøpte til 1-serien da tidligere eier tydeligvis var veldig glad i fortauskanter der.

 

 

Jeg er usikker på om jeg legger Hartge-felgene til salgs på ny, men de blir ihvertfall påmontert når sommeren nærmer seg, så får jeg se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg nå to år siden jeg monterte iDrive i denne, og selv om installeringen gikk greit har jeg lenge irritert meg over at klimapanelet ikke satt helt slik det skulle. Det hadde nok vært mulig å limt det fast e.l., men jeg er ikke helt fan av slike løsninger.

 

Grunnen til dette er at biler med iDrive har en litt annen festeanordning til "CD-spilleren" enn de uten, og siden dette ikke er en løs del som på f.eks. e46 må hele dashbordet byttes. Disse er relativt sjeldne (og priset deretter), men til slutt så vant jeg en auksjon på et i august en gang. Dette fikk jeg hjem nå først i januar, så i går klarte jeg å somle meg til å bytte (det lå litt i veien i garasjen...).

 

Demontering i gang. Det er enormt med deksler i disse som må fjernes, men det meste er relativt enkelt.

 

IMG_6201_zpsyhqrsvst.jpg

 

IMG_6203_zps1xkuyqaq.jpg

 

Hadde håpet å slippe å ta ut midtkonsollen, men den måtte ut den også. Heldigvis er det relativt fort gjort.

 

IMG_6207_zps62agpk1l.jpg

 

Dashbord ute. En stor fordel her kontra på f.eks. e6x 5-serie er at man slipper å fjerne ratt og slepering. Selve dashbordet er også ganske så mye mindre (det er egentlig kun toppen man bytter), så det er litt lettere å ta inn og ut.

 

IMG_6211_zps31iv9ryq.jpg

 

IMG_6214_zpsvdd8nmkv.jpg

 

Passasjerairbagen (metallklumpen til høyre) henger fast i dashbordet, så den måtte flyttes over.

 

IMG_6216_zpsn9afvuir.jpg

 

Nytt dashbord på vei inn:

 

IMG_6217_zpsdfcn5iyi.jpg

 

IMG_6219_zpsawoaxxec.jpg

 

Måtte prøvemontere iDrive-computeren og klimapanelet for sikkerhetsskyld, og det satt ganske så mye bedre nå. :) Det gjør også demontering/montering mye enklere om jeg skal baki der og rote litt.

 

IMG_6222_zpsddb5ufa1.jpg

 

Sånn halvveis ferdig:

 

IMG_6223_zps5jp4u4en.jpg

 

Jobben gikk igrunn greit nok, men det kan nok være en fordel å være to når man skal ta dashbordet inn og ut. Jeg gjorde dette alene så det ble litt styr.

 

Om noen ønsker å kjøpe et "facelift"-dashbord så hyl ut. Dashbordet er tilpasset navi-computer, men kommer opprinnelig fra en bil med vanlig CD-spiller. Selv om jeg har kuttet litt inni der passer vanlig CD-spiller fortsatt helt fint, og ingenting synes når alt er på plass.

 

Selges billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...