Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jaja, de er iallfall ikke samme finish som de på e61'en.  ;-)

 

Nei, men akkurat det kunne jeg faktisk tenkt meg de var. :) Tror litt mørkere felger hadde blitt pent mot hvitfargen.

 

Det der blir pent tror jeg. Jeg knakk 2 adaptere når jeg sku bytte hjul på e90'n min her en dag så da reiste jeg ned på lokale verkstedet der de har sånn pipe de slår uttapå hode på bolten så den "fester" seg. Da måtte den gi seg gitt :)

 

De boltene jeg har fungerer dessverre ingen slike triks på, men de går nok opp så lenge jeg har adapter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg forsåvidt svart deg, men i tilfelle noen andre lurer og at jeg ikke ønsker å fremstå som om at jeg ikke bryr meg så svarer jeg her også. :D

 

De er sotet LED, og er kjøpt på eBay. Billigste jeg fant mener jeg på.

 

 

Ja, der er det mye rart, og dyrt.  :-s Framsetene er identiske i e81 og e82, men noen av delene bak har litt forskjellig delenummer (selv når man sammenligner med 4-seters-interiør til e81). Likevel har jeg forstått det slik at alt skal passe over når jeg har lest litt rundtom. Tror det var "sideputene" som hadde et annet delenummer, selve setet mener jeg på at er likt ihvertfall.

 

 

Nå har du forsåvidt fått svar på dette fra Saltkjelen, men det er de øyenbrynene ja, samt at jeg synes lyktene ser litt mer moderne/nyere ut. Dette er jo slikt som ytterst få noengang vil se, men det er likevel slike modifikasjoner jeg liker best. :D

 

Kikket forøvrig litt på lyktene her en kveld, og fant ut at det er mulig å endre fargen på øyenbrynet uten å åpne lykten. Inne i lykten er det et lite kretskort med en LED-pære, og det er denne som gjør denne jobben.

 

null_zps349e3cc8.jpg

 

Det står dessverre ingen nummer eller noe på pæren, så det er litt vanskelig å finne ut akkurat hvilken type det er, men det er ihvertfall mulig å gjøre noe med dette uten å risikere hele lykten. :)

 

Hadde forøvrig plan om å montere lykter i kveld, men fikk besøk, så da ble det heller film..

 

I går lastet jeg opp bil (e61) og henger med totalt fire hjul, fire dekk og fire felger. :) Dessverre hadde ikke dekkene kommet til denne bilen, så det ble kun vinterdekk til e61-en (som ikke er påmontert enda). Dekkene skulle komme i dag, så felgene ble lagt igjen. Sater på jeg tar turen i morgen eller torsdag for og få de på (om de har kommet og lagt de om). :D

 

file_zpsb5efb9be.jpg

 

Vet du om det er mulig å endre fargen på øyenbrynet ved å bytte LED-pære? Har en F30, hadde vert fett med oransje markeringslys over -> e60 style. Utrolig pen og gjennomført bil forresten!  :headbang:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan en F30-lykt er oppbygd. Om det er slik som på e6x 5-serie at LED-pærene ligger inne i selve lykten er det "umulig" (jeg ville ihvertfall ikke gjort det på en såpass ny lykt), mens det vil være relativt "lett" om det er slik om på 1-serie som jeg nevnte her.

 

Ellers er det mulig å bare quote deler av et innlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan en F30-lykt er oppbygd. Om det er slik som på e6x 5-serie at LED-pærene ligger inne i selve lykten er det "umulig" (jeg ville ihvertfall ikke gjort det på en såpass ny lykt), mens det vil være relativt "lett" om det er slik om på 1-serie som jeg nevnte her.

 

Ellers er det mulig å bare quote deler av et innlegg. :)

Haha, ja, beklager for det! Ny her skjønner du 8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e61 - Sommerhjul, senk og Danmarkstur

 

Hadde e61-en inne til EU-godkjenning for en stund siden, og der fikk jeg anmerking på et ytre endeledd. Ettersom man bør ha hjulstilling etter skifte av dette ble både ytre- og indre endeledd byttet på begge sider. I tillegg var jo dette en ganske passende anledning for å montere på senkefjærene jeg har hatt liggende siden jeg kjøpte bilen ca. :)

 

Dessverre var jeg hakket for pysete når jeg valgte senk, så jeg synes igrunn ikke den er noe spesielt lavere enn det den var. Kanskje 10-15mm om man legger godviljen til, og det merker man knapt. Har ikke helt bestemt meg her, men det er nok ikke usannsynlig at disse byttes ut med andre fjærer med tiden.

 

Har også fått på sommerhjulene, da vi plutselig bestilte tur til Danmark nå i påsken, og den ville jeg ikke gjennomføre på vinterhjul. :) Kunne vel egentlig byttet over for lengst, men det er en annen sak.

 

Vurderer også å space ut bakhjulene 7mm, da jeg fikk med et sett 7mm originale Hartge-spacere med hjulene jeg kjøpte til 1-serien, og der får jeg kun brukt de bak.

 

 

Dagsferskt bilde, her ser den egentlig lavere ut foran enn det den faktisk er. Bak har jeg ikke gjort noe enda.

 

IMG_3738_zps60371660.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...