Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for det. :)

Jeg begynte selv å bruke iMovie, da jeg tenkte dette passet greit til en som aldri har tatt fingrene i noe slikt før. Jeg prøvt meg litt frem, men ble for det meste irritert og fikk ikke så veldig mye til. Deriblandt å ha flere filmer samtidig med sort "ramme" slik jeg har i denne filmen.

Jeg tenkte litt på å prøve mer avanserte/profesjonelle program, men jeg har alltid hatt den oppfatning at man ikke kjører Ferrari om man ikke kan kjøre Fiat, så jeg kom frem til den konklusjonen at videoredigering kanskje ikke var noe for meg likevel.

Jeg klarte likevel ikke å legge dette helt bak meg, så jeg fikk tak i Final Cut Pro X, og da gikk alt plutselig som en lek. :) Programmet var enklere å bruke og gikk mye raskere (importerte klipp kommer med en gang bl.a., man slipper konverteringen og det tullet). Så det er absolutt et program jeg anbefaler. :) Dessverre så krever det litt, men mesteparten av filmen redigerte jeg på en 4,5 år gammel MacBook, så alt går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det denne bilen manglet av utstyr fra fabrikk, er det spesielt en ting jeg har savnet mye, og det er bluetooth handsfree. Dette burde i utgangspunktet vært en enkel sak å ettermontere, spesielt siden bilen er utstyrt med 6FL (lyd via USB), da denne benytter seg av en bluetooth-modul der selve bluetooth-delen er deaktivert.

Jeg har prøvt å aktivere dette på de fleste måter som er mulig via USB/OBD, uten hell. Her trengs det dessverre utstyr som kobles til via MOST (fiber). Jeg hadde lenge planer om å kjøpe dette selv, men jeg synes det blir litt overkill å kjøpe dette for en enkel sak.

Dette endte med at jeg var innom et lokalt verksted og hørte om de kunne hjelpe. De hadde aldri vært borti akkurat dette, men de kunne alltids gjøre et forsøk. Jeg var innom der i dag, og etter litt prøving og feiling fikk vi dette resultatet: :D

A4DC031C-8553-4CD7-82B8-ED9265C434A0-104-000000009BF5C555.jpg

A856DC9C-2F1C-4A99-B267-EB84C479ACC9-104-000000009CA6BA1B.jpg

Nå funker det ikke helt skikkelig enda, da jeg verken har montert bluetooth-antenne eller mikrofon, men begge deler ligger klart, og blir forhåpentligvis montert "snart". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Innkjøp av ny bil!

 

Da ble det plutselig en bil til. :roll:

Har lenge hatt tanker om en ekstra bil for å avlaste e61-en litt, samt at det hadde vært greit noen ganger. Har sett på og vurdert det meste, men den siste tiden har jeg stort sett vurdert halvslitne e39-er til en billig penge.

Forrige uke derimot kom det plutselig en liten 3-dørs 1-serie (e81) på finn.no. Annonsen og bildene var av den typen jeg normalt galant hopper over, men prisen på denne gjorde at jeg helt ikke klarte å glemme bilen. Den lå naturligvis en god del høyere enn alt jeg har sett på av e39-er, men siden jeg alltid har hatt et godt øye til 1-serie, og spesielt e81 kontaktet jeg selgeren likevel.

Etter litt frem og tilbake endte jeg opp med å kjøpe bilen, så på fredag som var ble det en tur til Drammen for å hente bil. :) Turen hjem gikk via sørlandet i veldig pent vær.

Motoriseringen er dessverre bare en stusselig 1.6-liter på 122hk, som jeg hadde absolutt ingen forventinger til. Til min store overraskelse fungerer faktisk motoren meget bra. Den er naturligvis ikke rakettrask, men den fungerer meget godt i den lille bilen. :)

Av utstyr som er verdt å nevne har den komplett M-pakke, delskinn, bi-xenon, lyspakke, takluke (min første bil med takluke! :D), samt litt annet småknask.

Dessverre har jeg ikke så veldig mange bilder, da været ikke har vært det helt store de siste dagene, men har noen få iPhone-bilder fra dagen den ble hentet. Samt et vaskedag-bilde fra i dag. :)

file_zps4ba73ab5.jpg
file_zps96576123.jpg
file_zps08c14bc0.jpg
file_zpsbfeaa91e.jpg
file_zpsc0dd77c5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte denne ja? tittet litt på denne for en på jobben, ingen usak den der! ;) og godt utstyrt!

Får gjøre som de andre, gratulere med flott bil, og lene meg tilbake og vente spent på ditten og datten av "nødvendig" utstyr :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dessverre ikke det blir så mye ettermonteringer og slikt på denne, så dere kan liksågodt bruke popcornet til noe fornuftig. :D

Gratulerer med nytt tilskudd, awt. Jeg kan allerede kjenne lukten av dette, dette og dette... 8)

Du er kanskje ikke helt på jordet, men har ikke helt bestemt meg for om jeg gidder å montere CIC i denne. På 5-serien føler jeg det er en "nødvendig" oppgradering, mens her føler jeg ikke det mangler på samme måte. I tillegg er det vanskeligere å finne CIC-systemer til salgs til 1-serien enn til de andre modellene, så får så litt hva som skjer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...