Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du godkjent slik dim ?

send på PM da jeg selv ønsker å godkjenne 285x25x20 og 245x30x20 på min E60 :)

Jeg velger å svare her så svaret kan ligge i offentligheten for andre også. Nå vet jeg ikke om det var enklere for min del ettersom jeg har originale BMW/BBS felger, men vil tro det skal gå greit for alternative felger også. Ettersom det ikke foreligger TÜV på originale felger brukte jeg TÜV fra tilsvarende felger. I dette tilfellet brukte jeg papirer tilhørende en eller annen Breyton felg. Papirene forteller hva slags dimmensjoner som er tillatt foran og bak og dette var nok for Biltilsynet. I tillegg hadde jeg med meg papirer fra dekkalkulator.com som dokumenterte avvik i rulleomkrets. Jeg tror imidlertid det essensielle i slike sammenhenger er å sende en søknad med forklaring over hva du har tenkt og hvorfor du ønsker å gjøre det akkurat slik (jeg begrunnet min søknad med blant annet at 255/305 gir minst avvik i rulleomkrets og er tilnærmet likt hverandre). Gjør du det og møter opp hos Biltilsynet med en nogen lunde ryddig bil, LES: lukket takluke, avslåtte tåkelys, ren bil inn-/utv., buksene der man normalt sett skal ha dem og lar capsen/hettegenseren (for de som bruker det) ligge igjen hjemme så er du nok langt på vei! Jeg vil tro at den siste setningen ville veid opp for noe manglende dokumentasjon.

[...] hehe ja var en tur til Oslo i helga og bråbremset når jeg såg det skiltet og tenkte på deg med engang og måtte jo bare stoppe og ta bilde, dama fikk jo brusen i halsen, stod bokstavlig talt på bremsen :mrgreen:

Det der såg jo meget bra ut ;) er det SMD LED pærer?

Må få deg facelift kule nå ;)

Hehehe, jeg kan forespeile meg dette! :lol:

Det er CREE 7,5w pærer. Føler at disse gir et mye bedre lys enn tilsvarende SMD LED. Når det gjelder LCI-girkule ønsker jeg heller kulen fra sportsautomaten. Alternativt bygge om til elektronisk gir. Uansett har jeg en del andre småting som står fremst i køen.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du godkjent slik dim ?

send på PM da jeg selv ønsker å godkjenne 285x25x20 og 245x30x20 på min E60 :)

Jeg velger å svare her så svaret kan ligge i offentligheten for andre også. Nå vet jeg ikke om det var enklere for min del ettersom jeg har originale BMW/BBS felger, men vil tro det skal gå greit for alternative felger også. Ettersom det ikke foreligger TÜV på originale felger brukte jeg TÜV fra tilsvarende felger. I dette tilfellet brukte jeg papirer tilhørende en eller annen Breyton felg. Papirene forteller hva slags dimmensjoner som er tillatt foran og bak og dette var nok for Biltilsynet. I tillegg hadde jeg med meg papirer fra dekkalkulator.com som dokumenterte avvik i rulleomkrets. Jeg tror imidlertid det essensielle i slike sammenhenger er å sende en søknad med forklaring over hva du har tenkt og hvorfor du ønsker å gjøre det akkurat slik (jeg begrunnet min søknad med blant annet at 255/305 gir minst avvik i rulleomkrets og er tilnærmet likt hverandre). Gjør du det og møter opp hos Biltilsynet med en nogen lunde ryddig bil, LES: lukket takluke, avslåtte tåkelys, ren bil inn-/utv., buksene der man normalt sett skal ha dem og lar capsen/hettegenseren (for de som bruker det) ligge igjen hjemme så er du nok langt på vei! Jeg vil tro at den siste setningen ville veid opp for noe manglende dokumentasjon.

[...] hehe ja var en tur til Oslo i helga og bråbremset når jeg såg det skiltet og tenkte på deg med engang og måtte jo bare stoppe og ta bilde, dama fikk jo brusen i halsen, stod bokstavlig talt på bremsen :mrgreen:

Det der såg jo meget bra ut ;) er det SMD LED pærer?

Må få deg facelift kule nå ;)

Hehehe, jeg kan forespeile meg dette! :lol:

Det er CREE 7,5w pærer. Føler at disse gir et mye bedre lys enn tilsvarende SMD LED. Når det gjelder LCI-girkule ønsker jeg heller kulen fra sportsautomaten. Alternativt bygge om til elektronisk gir. Uansett har jeg en del andre småting som står fremst i køen.. 8)

Ja det var det jeg håpet på. CREE chip er jo det kraftigste foreløpig. Vet at CREE chip v2 er alleredet under utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ekstrautstyr er morsome saker. Å montere CIC enheten tar ikke mer enn 20-30 minutter, men kontrolleren tar nok et par timer med demontering og modifisering av både midtkonsoll og interiørlist. CIC'en fungerte forøvrig helt supert opp mot den gamle kontrolleren. Hvor lang tid det tar med koding aner jeg ikke, men jeg regner ikke med at det tar alt for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Det blir nok bra, kommer snart ut bilder av mine interiør lister, holder på og ta midkonsollen om igjen, ble litt skadet under montering. Ble faktisk meget tøft med sort blank, selv med sort interiør. også bestillt ny idrive :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Ta noe annet enn pianolakk, alle med E6X har dette :)

Activ cruisecontrol er en ting du kan montere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Det blir nok bra, kommer snart ut bilder av mine interiør lister, holder på og ta midkonsollen om igjen, ble litt skadet under montering. Ble faktisk meget tøft med sort blank, selv med sort interiør. også bestillt ny idrive :D

Ja, jeg er spendt på resultatet. Sort pianolakk ville vært en innertier med sort taktrekk og da spesielt med sort alcantara taktrekk. Har du bestilt deg CIC? :)

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Ta noe annet enn pianolakk, alle med E6X har dette :)

Activ cruisecontrol er en ting du kan montere ;)

Har fundert på aktiv cruise control, men dette er "ikke mulig"/vanskelig å gjennomføre på biler produsert før 09/2005. Har imidlertid sportsautomat i tankene og dersom det er "så enkelt" som det sies blir det nok til at jeg tar det etterhvert.. Planene er mange, men man får heller bli positivt overrasket når det dukker opp etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Det blir nok bra, kommer snart ut bilder av mine interiør lister, holder på og ta midkonsollen om igjen, ble litt skadet under montering. Ble faktisk meget tøft med sort blank, selv med sort interiør. også bestillt ny idrive :D

Ja, jeg er spendt på resultatet. Sort pianolakk ville vært en innertier med sort taktrekk og da spesielt med sort alcantara taktrekk. Har du bestilt deg CIC? :)

Takk for trivelige tilbakemeldinger. Når det gjelder neste oppgradering blir nok dette 12v uttak for baksetepassasjerer og muligens sorte pianolakk interiørlister. Ellers funderes det på annet originalt tilbehør og/eller ekstrautstyr som kan monteres.. :-)

Ta noe annet enn pianolakk, alle med E6X har dette :)

Activ cruisecontrol er en ting du kan montere ;)

Har fundert på aktiv cruise control, men dette er "ikke mulig"/vanskelig å gjennomføre på biler produsert før 09/2005. Har imidlertid sportsautomat i tankene og dersom det er "så enkelt" som det sies blir det nok til at jeg tar det etterhvert.. Planene er mange, men man får heller bli positivt overrasket når det dukker opp etterhvert.. :)

Nei såg litt på CIC diverse plasser og i en bil jeg satt i, den hadde ikke utstyret jeg ville ha så jeg tok heller og bestillte mulitimedia som har bla. dette:

l 8,8 tommers berøringsskjerm, 3D GUI brukergrensesnitt lett å betjene

l RGB bilde med høy oppløsning (RGB 800 * 480)

l Support IPOD

l Innebygd GPS navigasjonssystem (WindowsCE 6.0) med gratis 4G SD-kort siste versjon.

l Innebygd Bluetooth for håndfri samtale

l Build-in Analog TV-tuner, auto velg NTSC, PAL eller SECAM

l Støtte CDC for original 6 CDC eller 10 CDC Disc boks

l Support Ratt kontroll (CAN BUS + klimaanlegget avtale)

l DVD-avspilling kompatibel med CD/MP3/VCD/MPEG4 (DIVX) WMA / JPEG

l FM / AM med forhåndsinnstilte 36 stasjoner. RDS er tilgjengelig for europeiske markedet

l SD / MMC-kort USB-kortleser støtte MP4, DIVX, JPEG, MP3 og WMA-avspilling

l Kontroll radar og CCD rev. kamera (veksle automatisk)

l en rute audio / video-inngang, 2 Route audio / video-utgang

l Subwoofer lydutgang

l 5.1-kanals digital lyd (SPDIF) utgang

og litt annet snacks :D

Så for se hvordan det fungerer, fikk også ordnet en avtale at jeg fikk sende tilbake vist det ikke overhold kravet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...