Gå til innhold

AHellem

Medlem
  • Innholdsteller

    790
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bergen
  • Kjøretøy
    E34 520/525turbo+e61 525d

Nylige profilbesøk

1441 profilvisninger

AHellem's Achievements

  1. Noen som fant ut noe her? Lurer på det samme
  2. Som neonmuffler sier.. De sitter egentlig ganske godt på pluggene, men tenker å lage en plate for sikkerhetsskyld! 😁
  3. Sååååååå.. Får vi kjøre update.. Som nevnt over så døde nettleseren når jeg laget update sist og da orket jeg ikke gjøre det om igjen 😅 så derfor lenge siden.. Har skjedd en del siden sist så bare Kjører bildedryss med kommentarer under bildene jeg! Har endelig lakkert motorrommet og det ble mer enn godt nok 😁 brukt 2strøk "spray max 2k epoxy primer", 2strøk base i org farge og 2strøk spray max 2k klarlakk. Noe renning er det, og noe slipemerker ser man gjennom, men det er bare et motorrom 😅 Har også splittet hele ledningsnettet og klippet vekk alt jeg ikke trenger.. Og det var myyye 😂 samt skjult alt av ledningsnett ganske godt 😎 Lite stemningsbilde av motor! Er enda mer komplett nå i skrivende stund, men det kommer bilder av neste runde.. har overhalt servopumpen når jeg først hadde den ute 😁 veldig kurant jobb egentlig! bakstilling og bensintank er nede og jeg har sett nøye over bremse og bensinrør.. Alt er i helt vanvittig god stand! Det nærbildet av bremserør er der det langsgående røret er festet over bakstilling.. Iiiiiingen rust.. Fortsatt grønnmalt stålrør 😁 Og ALLE festene til bensinrør gikk av uten så mye som en knekt skrue.. Heller ikke rust under noen fester 😁 Det vanlige punktet der braketten fra traversfestet er skrudd er helt rustfritt og fortsatt fett i skruehullene... Veldig oppsig å se alt dette! Fått på bremser og byttet bremseskjold, hjullager, håndbrekkwire, håndbrekksko, bremseslanger osvosv.. Begynner å ta form! 210 bakstillingen er oppe og bare velstand. Noen luddige løsninger jeg kom på under kreative hjørnet 😂 skrudd på skikkelig løftekrok i bakkant motor. Borten til ene femmeren ville ikke inn og jeg hadde ikke det store gjengesettet tilgjengelig, så da laget jeg en egen gjengetapp 😂 Siste er rørstussen til kjølevannslangen til varme i spjeldhus.. Denne går fint an å gjenge opp med m8 og blende med bolt fant jeg ut! Hadde ikke noe passende m12x1,5 bolt å bruke som plugg rett i toppen Og til slutt! Handlet ny bruksbil.. F11 er helt fantastisk! 😁 kommer noen innslag med denne i tråden også!
  4. Beklager sent svar 😅 både svarte og laget update for lenge siden med så klikket hele nettleseren og alt ble slettet og da orket jeg ikke gjøre det igjen 😂 Jeg har garrett t3/t04e turbo pga. begrensende krav fra vegvesenet. Skal bruke en AEM in-tank pumpe. Husker ikke modell, men er bilde av den litt lengre bak i tråden her!
  5. Gratulerer 😁 blir bra dette! Sålenge du faktisk beholder den og gjør den ferdig 😁😂
  6. Blokken er malt med epoxy maling. Det gjorde mr.Nilsen for meg når han holdt på med bunndelen. Filterhuset er et sprell nytt s50 hus 😁 sandblåst blir ikke strøken finish desverre. Jeg måtte ha s50 hus for å få utgang til oljekjøler
  7. Ja jeg har vasket grundig nå, og der driten sitter for godt fast sliper jeg vekk. Sliper også vekk lakk der den er dårlig. Så blir det 2k epoxy grunning der jeg har slipt, og å gå over hele motorrommet med ulleduk før jeg legger farge på, etterfulgt av 2k klarlakk 😁 satser på det blir flotte greier!
  8. Heijheij bloggæn! Har skjedd litt framgang her i det siste. Kjører bildedryss med kommentarer under bildene 😁 fjernet yndige beskytter og drit fra motorrommet og begynt å klargjøre for lakkering. Var hinsides mye drit og gikk over med heftig avfetting og børste uten å få vekk alt. Det som er igjen nå slipes vekk, og så blir det grunning og lakk. Skal gjøre selv med sprayboks, men satser på det blir bra 😁 Releboksen jeg har tatt bilde av og fjernet fant jeg ut at var renere til AC vifte og lyktespyling, så var helt trygg å fjerne! datasprutet er jeg også veldig godt i gang med. Så godt som ferdig med kobling og tilpassing 😁 mangler bare et par kontakter og å koble opp mot kontakten til instrumentet osv Så har jeg fått montert en god del rundt motoren også.. Venter på noe deler fra Koed før siste bitene kommer på plass, men begynner å nærme seg noe! Toppdeksel og motorfester er påbegynt lakkering osv. Her holder jeg på å stramme veivbolten.. Den skal strammes med 420nm og momentnøkkel typ gigantisk... Noe av det skumleste jeg har gjort.. Testet på 250nm først for å sjekke at verktøyet sa klikk, og skrudde til 420 etterpå... Dro til sikkert n halv omdreining fra 250 til 420nm.. Følte jeg rev fra hverandre hele motoren 😂 Meg og småen har også begynt som smått å polere opp felgene! De skal bli skinnende blanke med nye gullfargede "spike" skruer 😎 Ellers er det som nevnt en del deler på vei og plutselig så er motoren satt sammen og møterom lakkert! Kan begynne å bli gøy da når de store framskrittene står foran meg 😎😁 stay tuned!
  9. Er akkurat såvidt begynt å skje noe igjen ja 😅 tro det eller ei, men det kommer snart en større update 😎 stay tuned, og ha en fin søndag 😁
  10. Da har jeg fått en pakke med godsaker fra Stavik Tekniske 😎 Oljekjøler, olje tur og retur rør og koblinger til turbo, dyser, bensinpumpe, btr ++ på onsdag kommer pakke fra mitt kjære Koed med forhåpentligvis siste jeg trenger av småplukk for å få sammen selve motoren 😁 stay tuned!
  11. Se her ja! Her var jo det kjemperespons 😁 Motoren er bygget av Nilsen motor, og min gode Jarl Alexander Nilsen. Han har borret opp blokken, overhalt toppen og montert sammen det groveste... Så tar jeg meg av alt plukket rundt "rå-motoren". Jeg klarer jo ikke å slå meg til ro med noe halvveis løsning på noe slikt som motor så den har kostet meg ekstreme summer tross for at Alex har gjort jobben veldig billig for meg. Så motoren er som ny,, nye lagre på alt, borret opp og honet på nytt, smidde stempler og råder, arp til råder og topp, cooperring pakning, så godt som nye ventilløftere i topp som er generelt overhalt, og maaaaasse nytt av skruer dill og dull og drit.... Blir for mye å skrive 😂 Angående hester så er jo 340hk (m5 grunnlag) effekten som skal godkjennes med..., men den kommer nok til å ha et "bane-program" også med 400ish hk... Motoren er jo bygget for mye mer, men vegvesenet setter begrensninger for turbo og dysestørrelse så det stopper der 😅 Kommer masse deler til uken, så da skal jeg skjerpe meg og få ut update igjen 😎
  12. Enda mer bilder! Kommer ikke i helt riktig rekkefølge nå da, men peiser på likevel 😂 Litt fra motorbyggingen 😁 Fra GS treffet og turen til/fra! Nydelig tur med mye bra folk
  13. Jaja.. På tide med en liten oppdatering her! Kanskje det fortsatt er noen som gidd å følge med 😂 Har vert myyye som har skjedd i sommer og blitt lite tid til bilen, men motoren er kommet i hus og holder på å ferdigstilles i kjelleren. Bankkortet går varmt i siste innspurten med innkjøp av deler osv. Den SKAL bli klar til våren 😅 Får kjøre et lite bildedryss Motoren akkurat kommet på bukken i kjelleren 😁 Pakke fra koed er alltid kjekt! Og turbo og WG innkjøpt! sachs 765 trykkplate og s38 svinghjul og en 4puck lamell.. Brukt, men fin stand! Det får gå Prøvemontering av turbo og manifold 😎 s50 oljefilterhus og litt annet snacks begyyyyyynner å ta form! Venter fortsatt på en del deler... Men satser på å få den satt ferdig sammen innen rwlativt kort tid! her røk motoren utav! Har en del jobb i motorrommet, men det skal begynnes på fortløpende 😁 ikke rart det går tregt med prosjektet når jeg er dumsnill og hjelper "liffi" med sine skritprosjekter 😂 her henter han 540 skall som jeg har hentet og lagret en ukes tid for han. GS treffet i Bud siste bildet før bilen ble satt inn og jeg begynte å demontere motor.. Kommer sterkere tilbake neste sesong! 😎 Og så ble det ny bruksbil også 😁 x3.. Har fått nye vinterhjul, nyrer, skilt, og skal få litt senk osv også 😎
×
×
  • Opprett ny...