Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha meg E61 DAT,har prøvekjørt/vurdert en E61 535DAT (Pre-LCI) og etter det bestemt meg for LCI.
Har dermed noen (/mange) spørsmål ang LCI:

 

  1. Swirl Flaps? - Har LCI Swirl flaps? Og isåfall virker de bra?
     
  2. Drenering til panoramatak - Er dette fikset på LCI?
     
  3. Skinne/vaier system - Er dette fikset på LCI? Problemet på 535DAT (Pre-LCI) var at soltaket satte seg fast i tilt posisjon.
     
  4. "Increased Emissions" - Melding som dukket opp sammen med motorlampe på 535DAT (Pre-LCI) jeg prøvde, eier hadde nettopp hatt bilen på BMW verksted for 15k, fortsatt ikke fikset. Leser at dette er ett ganske vanlig problem på ett Engelsk BMW forum, men er det vanlig på LCI?
     
  5. DAB Radio, dette kom kanskje på F10/11, men er det vanskelig å ettermontere på E61 LCI?
     
  6. Hvordan er det med tilkoblingsmuligheter til mobil/mediespiller på LCI?
     
  7. Er det mye jobb å ettermontere shadowline (/piano svart) lister og m-pakke utvendig, om jeg skulle gå for en bil som ikke har det?
     
  8. Er det vanlig at eksosmanifold sprekker på LCI? (R6)
     
  9. Ledningsbrudd i bakluke, vanlig på LCI?
     
  10. Det var dugg i lyktene på 535DAT Pre-LCI jeg prøvekjørte, er dette vanlig på LCI?
     
  11. Kompressoren til høydejustering, samme problemer som pre-LCI?
Endret av MeSs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Eneste som ikke har er 525d LCI om jeg husker rett

4) Dette har vel sammenheng med EGR?

6) Spørs hvor avansert tilkobling du vil ha, CIC-enhet + combox er beste standardløsning

7) Enkelt. Shadowline-lister koster ikke så mye, høyglans shadowline koster vesentlig mer. M-pakke er enkelt å montere, men koster litt.

10) Er bortimot standard på pre-LCI dette, skal være vesentlig bedre på LCI. Kan dog retrofitte LCI-lykter på pre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. Man fikk DAB på e6x, men ikke DAB+, så da er man igrunn like langt. Fistune fra Kufatec er etter min mening den beste måten å ettermontere DAB(+) på. Kjøper du en bil med gammelt iDrive-system (CCC) vil det bli tilnærmet originalt med denne løsningen, mens det med nytt iDrive-system (CIC) vil være mer som om man velger f.eks. USB, aux e.l
 
6. Det eneste valget man fikk originalt var 6FL (i tillegg til vanlig aux), som gir deg USB-kontakt i midtkonsollen som fungerer med iDingser og USB-minnepenn. Har man en bil med CIC-iDrive har man i tillegg mulighet til å legge musikk innpå bilens harddisk.
 
Ellers står det meste angående disse temaene her og her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

9. Alle E61 får dette problem, også flere ganger.

11. Dette problemet er visstnok ikke så vanlig på LCI, men det skjer. Det har vært endel snakk om en slange som kompressor suger inn luft via at den sprekker og da suger den uren luft og ødelegges. slangen er lokalisert på kompressor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini DIY av servo olje skifte med tank.

 

Jeg skiftet servo olje på min E61 her om dagen, den hadde da gått ca 107500km

Skiftet også tanken, da det er et filter i tanken.

 

Tok av pluggen på venstre siden foran, den nederste av de to, som går inn foran radiator. Dra ytterkappa hardt tilbake og da løsner slangen. Tok av lokket til tanken og da rant det fint ut av røret. Fikk vel av 0,5 liter olje på denne måten.

Skiftet tanken og satte på nye slangeklemmer av Biltema typen på slangene under servo tanken. Fylte på ny olje og rattet flere ganger høyre/venstre, all luft borte.

 

Jeg så at olje som ble tappet av var blitt brun/svart, spesielt det som lå i tanken. Endel misfarget, men ikke noe mye.

Synes selv at bilen ble lettere på rattet, men ingen vitenskapelig test for å måle dette.

Synes også at den er på en måte mindre rykkete, uten at den var den før, men mer glatt på en måte. Når man dreier på rattet ja.

 

En kurant jobb som ikke tar så lang tid.

Om det var nødvendig? Nja, å skifte olje er vel ikke bestandig unødvendig, men den kunne nok ventet endel tusen kilometer ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...