Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

On 17.8.2017 at 3:26 PM, Otis said:

@Sablabra

Begge feilkoder tyder på lekkasje på trykksiden.

Har kjørt diagnose på bilen, og begge de to feilkodene forsvant, så nå er det bare 2 glødeplugger som gir feilkode, men bilen får forsatt ikke riktig mener jeg. Skjer fint lite før man nærmer seg 3000rpm.

Må vel kanskje nevne at DPF og EGR ble kodet vekk hos et chiptuning verksted, av typen verksted som ikke vekker noe tillit hos meg, uten at jeg kan noe serlig om dette, og selv bil bilen var chippet med schmiedmann chipp så måtte de legge inn deres egen tuning software. Har snakket med dette verkstedet, og de sa at den kunne programeres om for mer bunndrag, men jeg føler fortsatt at noe er galt, og den burde ha bedere bunndrag?

 

Hva tror dere? Noe galt med bilen som hindrer bunndrag, typisk turbostyring, eller dårlig chipping hos det verkstedet som chippet den, og at det kan fikses hos de men en annen "map"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har egne referanser på hva en e39 530d aut facelift touring med lett tuning ligger på 0-100?

Tatt en motorservice på min no, ramla fra 13 til 9 sek med ny LMM og bytta fra KN som såg forferdelig ut til org filter. Så fikk jeg det ned til ca 8,3 med ny turbotrykksregulator og vakumslanger på den og inn på turbo. ( fant flere med flisa ender der :) ) + dieselfilter, men det er nok urelevant. ( obs mine målinger er grove )

føler motor går ok, kassa er ikke ok så tror selv det er der det stopper. skal få lest/sletta feilkoder nå som ting virker å være mekanisk noe lunde på stell så ikke det blir falske feil :) klarer ivertfall å få antispinn til å slå ut på våt veg no, før slo den ikke inn på grusveg engang. Det smeller også markant mere i kassa, så noe er på rett veg. ( er vell eneste personen som synest det er positivt :D )

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt ut tallene fra min egen her en gang (det var en 2001 530d M-Sport - sedan, automat). Jeg kom meg rett under 7 tallet (6,9 tror jeg, kanskje enda lavere). Denne hadde da TRF Steg 2 med noen småjusteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at ved fjerning av DPF på litt nyere biler så programmerer du bort funksjonene og endrer på parameter o.l, men hva med biler som kun har katalysator, gjør du noe der da?

Min har downpipe og egr delete ( kinagreier trolig ) men jeg tviler på det er lagt tilrette for ivertfall egr i styringa. Dersom vi snakker om "kun" Steg 2 + egr/evt katt deaktivering er det da mulig å bare sende styringa nedover til deg? vet du nevnte ved bytte av turbo ønskte du bilen med deg. Liker veldig dårlig å kjøre rundt med tuning jeg ikke har kontroll på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag folkens!
Jeg har et snodig problem med min e46 320.
Det er en m47d20 i den, 2000modell.

Bilen har fungert feilfritt hver eneste dag, starter alltid, låter som et steinhuggeri de første minuttene og så blir det mer som en traktor.

Plutselig her om dagen så ville den ikke starte.
motoren sviver og sviver.
Jeg kan sitte å dra den på starteren i 20 minutter om jeg vil, vil ikke starte. (jeg gjør såklart ikke det, vil ikke brenne opp starteren)
Men om jeg gir bånn gass vil den til slutt begynne å puttre litt og den blåser ut en deilig frisk grå røyksky.
Jeg får omsider start på den, med middels gass, men den stopper så fort jeg slipper gassen.
prøver å starte den et par ganger til før den plutselig kommer seg og går som den skal.

Da går den fint i flere dager før den plutselig er slik igjen.

Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, The_transporter skrev:

God dag folkens!
Jeg har et snodig problem med min e46 320.
Det er en m47d20 i den, 2000modell.

Bilen har fungert feilfritt hver eneste dag, starter alltid, låter som et steinhuggeri de første minuttene og så blir det mer som en traktor.

Plutselig her om dagen så ville den ikke starte.
motoren sviver og sviver.
Jeg kan sitte å dra den på starteren i 20 minutter om jeg vil, vil ikke starte. (jeg gjør såklart ikke det, vil ikke brenne opp starteren)
Men om jeg gir bånn gass vil den til slutt begynne å puttre litt og den blåser ut en deilig frisk grå røyksky.
Jeg får omsider start på den, med middels gass, men den stopper så fort jeg slipper gassen.
prøver å starte den et par ganger til før den plutselig kommer seg og går som den skal.

Da går den fint i flere dager før den plutselig er slik igjen.

Noen som vet hva som kan være årsaken til dette?
 

Feilkoder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå 54.000 kilometer med TRF Steg II, DPF delete på E61 525d LCI.

Er veldig fornøyd, bilen går som en kule, er dønn pålitelig, og forbruket er lavt.

Fremtidige planer/drømmer: Bytte til 530d svinghjul for å få fullt moment lavere i turtallsregisteret, samt handle turbo, dyser og mer programmering fra TRF.  270hk er mer enn nok, men 350 enda bedre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt diagnose i dag, fant ingen feil relevant for startproblemer

Derimot luktet det diesel mens bilen stod å gikk.

Drypper fra vp44 og den eneste plassen som var fuktig var denne. Sitter i bakkant av pumpen under dyseledningene.Denne lekkasjen suger sikkert inn luft når motoren  er inaktiv i mange timer.

Det er ventilen for timing etter hva jeg skjønner, men hvordan får man den løs?

Alle t30 jeg har prøvd sitter dårlig og hvis jeg tar i drar jeg hodet i biter.

Noen som har noe erfaring rundt dette?

20170916_180713.jpg

20170916_175401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...