Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Virker mer som at selger bare har godkjent den med de enkleste løsningene for å få den godkjent og deretter få den solgt. Hvorfor stresse med EU om man skal selge en bil? Jo for å få den solgt...hva gjør man for å få den solgt og ikke tape penger? Jo man velger raskeste og billigste løsningen for å få den godkjent og deretter selge den.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" jeg kjenner til ser helst etter en bil med fersk EU.

Å velge en "jalla" løsning kan jo slå tilbake... Jeg brukte over 12 000 på verksted før min gamle bil ble hentet, bare for at allt skulle være i skjønneste orden.

Endret av eriksen76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er veldig forskjellig fra person til person Wicky. Jeg ser for meg endel som kunne ha valg enkle løsninger for EU sin skyld. Men jeg vet også at det er mange som betaler hva det koster å fikse ting sånn at bilen skal gå igjennom EU, selv om de har planer om å selge den.

 

Når jeg ser etter bruksbil så pleier jeg kanskje ikke å ta de bilene som fortsatt har verskted plastikk på setene etter EU, men alikevel velge en som har hatt eu innen året/halvåret. Men dette kan jo også variere ser jeg for meg da man er svært ulike :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er viktig å ha en pragmatisk tilgang til når EU kontrollen er gjennomført. Hvis bilen bare skal kjøpes for å selges videre med en fortjeneste (noe bl.a Wicky gjør) er det viktig at kontrollen er så ny som mulig. Skal bilen derimot beholdes for en periode (uten at den er tiltenkt å innbringe den helt store fortjenesten) kan det være et poeng at den forrige eieren selv har hatt bilen i en periode (og at bilen i den perioden har vært brukt). Dette viser som Wicky kort er inne på at eieren nødvendigvis må ha investert noen kroner i bilen for at den skal være pålitelig mens han selv kjører den (les: ingen gidder verkstedbiler). Det avgjørende er derfor om man skal beholde bilen for en periode eller om den er en ren handelsvare... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...