Gå til innhold

Bimmers.no sin store barnevogn tråd!


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Skulebollen skrev:

Hvor kjøper dere bilstoler fra :)? 

Skulle hatt ett nytt til min datter som nå er 2 år, så skulle hatt ett bakovervendt som kan snus om 1-2 år. Anbefalinger :)? 

Jeg pleier å lese litt tester og brukererfaringer når jeg skal kjøpe noe jeg ikke har kjennskap til, enten det er barneseter eller tørketrommel. Deretter sjekker jeg prisguiden så jeg finner billigste alternativ. På dyrere ting som barneseter osv kjøper jeg helst over disk da tryggheten er kjekk å ha. Jeg kjøpte en snøfreser i en nettbutikk, og det var et mareritt når ting gikk i stykker og jeg ville ta det på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler lokalt, men på http://toffeliten.no/ . Utmerket service og gode priser

Fant ikke den der, men stolen vi har til 3 åringen er denne: https://www.babyshop.no/izi-modular-i-size-sea-green-melange/p/157068 I en annen farge heldigvis :o 

Den kan monteres begge veier, og småen virker veldig fornøyd.

Vi var nødt til å bytte ut den bakovervendte stolen med den pga han alltid ble bilsyk når vi kjørte mer enn 30 minutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ville også handle lokalt om det lar seg gjøre :) Support your locals, i disse tider er det viktig!!!

Jeg handlet dessverre ikke lokalt denne gangen, fordi vi har ingen Recaro-forhandler. BilXtra hadde kuttet ut merket(ihvertfall i Molde og fikk ikke tak i sa de), samt at vi ikke har Torshov her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Endte opp med en Cybex Sirona M2 i-size etter og ha lest litt tester.. Kjøpt hos min lokale Bilxtra.. Desverre var hans om hadde greie på stoler ikke på jobb, så fikk bare anbefalinger via tlf.
Men jeg syntes det er så lite benplass til ungen.. Blir sittende veldig "knekt" med bena. Andre som har erfaring med dette? Ungen er 2 år nå, så blir jo noen cm til også il.a åra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var ungen stor nok til at trille ble innkjøpt. Dette for en enklere hverdag når man bare skal på shopping eller på tur. Jeg hadde lyst på Recaro Easylife, men kom over en Chicco Liteway 2 på tilbud til en god del billigere, samt at denne vant best i test en eller annen plass. Den passer utmerket i bagasjerommet til E91, enten på skrå inn eller på tvers hvor bagasjerommet er bredest. Nå kan jeg ha på bagasjeromsrolleren igjen uten at vogn er i veien. Det er fortsatt god plass til bager og ellers ting man har med seg på tur :) Det var en heavy regnskur dagen før bildene ble tatt, derfor er bilen skitten.

IMG_3498.thumb.JPG.af7f24bbe2a1468a424511ede2783e93.JPGIMG_3499.thumb.JPG.d048f4f1ad190c3acdf1f9df33b54621.JPGIMG_3500.thumb.JPG.7a54b47e062eb86d27fdd4cd669e46a3.JPG

 

Ungen virker til å trives i sin Recaro Zero.1, jeg synes ihvertfall det å kunne snurre setet hjelper til veldig. Spesielt i en så lav bil (vel, ikke senket, men kontra en SUV, MPV osv.)...

IMG_3501.thumb.JPG.e0a132f7244f635674f49253d7001bfa.JPG

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
2 timer siden, Marius2002 skrev:

Gratulerer! :) For all del ikke bytt ut F31en! Jeg trodde E91en var for liten, men etter ferieturen i sommer viste det seg at den var mer enn stor nok! Du finner mange vogner og seter som vil passe deres preferanser :D

Var vel en grunn til at F31 ble kjøpt inn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fupsaker skrev:

Vel, faktisk ikke. :P For det var jo ikke klart på det tidspunktet, jeg bare likte den best. :wink: Burde heller kjøpt noe mindre og morsommere. :P 

Haha. Hus, giftemål og F31. Vi visste alle hva som kom etter det :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F31 holder som familiebil i lange baner for de fleste med 1-2 barn, med mindre man har stor hund eller noe annet plasskrevende i tillegg da. 

Generelt synes jeg altfor mange stresser med plassbehov når de får unger. Ikke at jeg og mine behov er fasiten for alle, men vi kom oss da uanstrengt  igjennom de "verste" årene med E87, E92 og E60. Nå er barnevogntiden over for vår del, og så snart minstemann kan snus, så vurderer vi F30.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...