Gå til innhold

Opplevde road rage i Oslo


 Share

Anbefalte innlegg

I går så opplevde jeg noe som jeg håper ingen andre har opplevd eller kommer til å oppleve som sjafør på norske veier. Har sett endel road rage videoer på youtube. og lest om det i media og tenkt at dette skjer aldri meg. Men i går så ble det da min tur. 

Kjørte gjennom Veitvet(i Groruddalen) og opp på siden av meg kom det en sølvfarget E91 LCI med reg nr CV ....., han kjørte litt på siden av meg for så å kjøre forbi. Bak han kom det en mørk Smart fortwo, med samme hissige kjørstilen. Begge to svingte inn på en parkering, forså å kjøre ut igjen på veien og følge etter meg igjen i godt sig. Plutselig skjærer E91 foran meg og stopper, og Smarten stopper vedsiden av meg. Flaks jeg ikke hadde en bil bak meg for da hadde jeg hvert bokset inne som de sier på politi språket. 

Reagerte lynkjapt og heiv kassa i revers og låste dørene, og rygga det jeg kunne. Fikk rygga inn på en parkeringsplass, snudd og kjørte sammen veien jeg kom fra, godt over fartsgrensa. Heldigvis valgte de å ikke følge etter meg.... Han i Smarten klarte jo selvfølgelig ikke dy seg og måtte sparke på venstre skjermen min. Ble ingen store merker, ikke annet enn at det kan poleres bort. 

Hva som var intensjonene deres vet jeg ikke. Men i hodet mitt var de ute etter å stjele bilen, for å slå av en hyggelig bilprat var definitivt ikke aktuelt. Mulig forsikringssvindel har også poppet opp i hodet mitt. Eller så hadde jeg fornærmet dem på en eller annen måte. Ikke vet jeg.

Så til advarsel, om du ser en sølvfarget E91 LCI og en Smart fortwo kjøre sammen. Så burde du kjøre en helt annen vei, eller hver varsom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ikke mye kjekt ut dette her nei... Vært utfor noe av det samme jeg også av en som kjørte e91. Er vel gjerne på høy tid å gå til anskaffelse av dashcam ser det ut som. Godt gjort å finne låseknappen da, hadde garantert ikke funnet den jeg i en sånn stresset situasjon :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ikke hyggelig ut (bor i Oslo). Skaffet selv dashcam for noen måneder tilbake når jeg kjøpte BMWen - føler meg tryggere med den. Er veldig obs på mistenkelig oppførsel av både bilister og myke trafikanter... Dessverre er det mange kjeltringer.

Anbefaler dashcam i alle fall. Da er det jo lettere å anmelde truende og hissig oppførsel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo rett å slett en uhyggelig opplevelse!

Håper det er noe du slipper å møte på igjen, evt ta bilder av bilene skulle du møte dem hver for seg eller samlet i trafikken igjen, slik at man folk vet biler å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt.. tror tida er inne for innkjøp av dashcam ja. Sånne folk må anmeldes, hørtes ut som kriminelle.

Skulle vært satt inne bak lås. Når du personlig følte du ikke hadde fornærmet dem på noen måte virker det som de var ute etter bilen din ja. Fikk du tatt god kikk på dem om de var norske eller utlandske? De burde hatt grisejuling men mest av alt vært bura inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Martin_E90 skrev:

Hørtes ikke mye kjekt ut dette her nei... Vært utfor noe av det samme jeg også av en som kjørte e91. Er vel gjerne på høy tid å gå til anskaffelse av dashcam ser det ut som. Godt gjort å finne låseknappen da, hadde garantert ikke funnet den jeg i en sånn stresset situasjon :) 

Hadde hånda på nødblinken så bare flaks at jeg traff låseknappen. Låseknappen er dette ved siden av 

15 timer siden, Werther skrev:

Hva slags etnisitet hadde disse folka? Norske, pakistanere, albanere, polakker, sigøynere?....

Så ut som østeuropeere, polisk, litausk eller latvisk tenker jeg. 

10 timer siden, visiks skrev:

Det hørtes ikke hyggelig ut (bor i Oslo). Skaffet selv dashcam for noen måneder tilbake når jeg kjøpte BMWen - føler meg tryggere med den. Er veldig obs på mistenkelig oppførsel av både bilister og myke trafikanter... Dessverre er det mange kjeltringer.

Anbefaler dashcam i alle fall. Da er det jo lettere å anmelde truende og hissig oppførsel :) 

Blir nok dashcam på meg nå. Tør jeg spørre hva slags kamera du har?

9 timer siden, danskiii skrev:

Dette var jo rett å slett en uhyggelig opplevelse!

Håper det er noe du slipper å møte på igjen, evt ta bilder av bilene skulle du møte dem hver for seg eller samlet i trafikken igjen, slik at man folk vet biler å unngå.

Var ikke no koselig opplevelse nei, hadde en kompis i bilen. Så vi kunne jo stoppet og konfrontert dem. Men ikke når jeg såpass glad i bilen min. Den går foran alt annet. Kunne fort blitt en bulk eller to. Sikkert ei rute som kunne gått og. Da er det bedre å skygge banen å kjøre en annen vei

55 minutter siden, AlexZandero skrev:

Sykt.. tror tida er inne for innkjøp av dashcam ja. Sånne folk må anmeldes, hørtes ut som kriminelle.

Skulle vært satt inne bak lås. Når du personlig følte du ikke hadde fornærmet dem på noen måte virker det som de var ute etter bilen din ja. Fikk du tatt god kikk på dem om de var norske eller utlandske? De burde hatt grisejuling men mest av alt vært bura inn.

Dashcam skal annskaffes. Definetivt. Dem så ganske østeuropeiske ut.

Kan banne på at han som kjørte E91'en hadde stjælt den. Han i Smarten tenkte vel at min bil var en fin oppgradering fra den kjipe handlevogna. 

Har hørt at i Polen så er 10% av befolkningen kjeltringer. Og det bor 60 mill i Polen. Så 6 mill, bedriver bannskap. Så det er mye pakk å ta av der nede. Dessverre er det fri grenser i detta landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om dashcam selv, tenker å gå for sånn pakke hvor du får kamera til både foran og bak, og med bevegelsessensor. Dermed får du opptak om noen dunker borti bilen din på parkeringsplass også :) Er vel BlackVue som anbefales? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt utrolig ut at man bare blir stoppet sånn helt uten videre, er du sikker på at ikke har gjort noe som kan ha provosert dem? Eventuelt om de var ute etter noen andre og tok feil av dem og deg? Synes dette høres veldig spesielt ut, absolutt en god grunn til å skaffe seg dasjcam. Tenker oftere og oftere på det for tiden, tilstandene på veien blir bare verre og verre synes jeg. 

Forøvrig så ville jeg kontaktet politiet om dette, bare singnalementet av bilene de kjørte kan være nok til at de kan blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det høres jo helt utrolig ut at man bare blir stoppet sånn helt uten videre, er du sikker på at ikke har gjort noe som kan ha provosert dem? Eventuelt om de var ute etter noen andre og tok feil av dem og deg? Synes dette høres veldig spesielt ut, absolutt en god grunn til å skaffe seg dasjcam. Tenker oftere og oftere på det for tiden, tilstandene på veien blir bare verre og verre synes jeg. 

Forøvrig så ville jeg kontaktet politiet om dette, bare singnalementet av bilene de kjørte kan være nok til at de kan blir tatt.

Eneste jeg gjorde var å snu på hodet å se på dem. Det må da være lov når de kjører forbi en bil i ett boligfelt i 40 sone. Kan også være de forvekslet meg med en annen, selvfølgelig. Men hvor mange svarte e46 coupeer med kantfelger, med fin blank kant, går det i Oslo og omegn da, kan da ikke være mange. Kunne skjønt det om bilen var helt orginal, men det er den langt i fra. 

Mulig jeg tar meg en tur til politiet i løpet av uka. 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

 

Mulig jeg tar meg en tur til politiet i løpet av uka. 

Mulig???

Her er det bare og anmele med en gang. Jo raskere jo bedre! Kan være at noen veikameraer som har "sett" dette. Er jo en haug med slike rundt Oslo og omeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Espen Aass skrev:

Mulig???

Her er det bare og anmele med en gang. Jo raskere jo bedre! Kan være at noen veikameraer som har "sett" dette. Er jo en haug med slike rundt Oslo og omeng.

Har ikke så god tro på politi ser du. Fått endel "saken er henlagt grunnet bevisets stilling" fra politiet. Så lenge det ikke gjelder, drap, ran eller økonomisk snusk er alt annet uinnteresant virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er bare ett blikk nok, men i og med at de "bokset" deg inne så må det jo ha vært noe planlagt. En slik manøver er jo vanskelig å samkjøre helt spontant, synes det er litt rart.

Å gå til politet er noe du må gjøre med en gang, i slike tilfeller kan du ikke "ta det i løpet av uka". Innen den tid kan de ha forvunnet ifra området eller utsatt andre for liknende. Skjønner ikke hvorfor du drøyer dette, er derfor jeg synes denne historien virker litt bogus...

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å filme løs, men husk å uploade direkte til skyen i tilfelle kamera/telefonen blir stjålet eller ødelagt. Meld også fra til politiet så fort som mulig etter hendelsen. Det er sikkert også fornuftig at filmingen er litt diskret... som f.eks med dette kameraet.

 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...