Gå til innhold

Batteriskifte - må E 83 X 3 omkodes?


Frankesen
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan med 100 prosent sikkerhet si om bilen må omprogrammeres.

 

Spørsmålet er vel om den har batterimodul eller ikke. Jeg vet ikke selv, men har aldri fått noe opp i displayet om batteri.

 

Jeg heller til at bilen ikke trenger programmeres. KAN NOEN HJELPE MEG MED ET 100 % riktig svar????

Understellsnr er: WBAPE11080WJ62151  BMW X 3 diesel 2009 mod.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet Generalmajor er jo at det er for mange synsere her inne. Jeg har faktisk ikke fått et svar som kan stoles på, da dette bygger på antagelser.

Jeg har ringt to ulike BMW merkeverksteder, og jeg får ulikt svar fra begge.

Det er grunnen til at jeg henvender meg på forumet. Føler overhodet ikke jeg er frekk som spør om et konkret svar.

En skikkelig "nerd" hadde kunnet svare greit på mitt spørsmål med et konkret ja eller nei!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får forvirre enda mer jeg da.

Jeg tror ikke batteriet trenger å kodes på disse. Tror mange glemmer at dette er en bil som er teknisk i slekt med e39 og e46.

Jeg har dessverre ikke et bedre svar, men det er ikke nødvendig på modellene nevnt over her ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig...

Men i ISTA så finnes det teknisk dokumenter for IBS og koding av batteri, når jeg søker på X3 2009 modell. Det står videre at det gjelder for biler med IBS, men hvilke biler som har IBS.

Men i delekatalogen kan jeg ikke finne IBS for X3 E83, så da henger jeg meg på @lagunilla og @awt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...