Gå til innhold

Vurderer nyere brukt BMW.


Kalleklovn
 Share

Anbefalte innlegg

Det kommer trolig også G30/31 520ix ganske snart. Om man klarer seg med lite utstyr kan jo det også bli et alternativ under 600K.

Som vist i første link til tobiasw er det eventuelt en del å spare på 2015 (pre-facelift) 320xiat, i påvente av at G20/21 lanseres om cirka ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselproblematikken gjelder jo ikke nyere Euro 6-biler. Enn så lenge, riktignok, men det kan man nok også si om bensin. Hvem vet hva myndighetene finner på når det synker inn at nye bensinbiler kan være verre milljøbomber enn diesel, og er verstinger på svevestøv på kalde dager, hvor nettopp problemene med dårlig luft er høyest.

Det sikreste valget med hensyn til kjørelengde og miljø, synes å være en hybrid. Men her skjer det jo også ting fra myndighetenes side smått om senn.

I det hele tatt er det så stor usikkerhet rundt teknologi og miljø at man bør være forsiktig med å vektlegge dette momentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Dieselproblematikken gjelder jo ikke nyere Euro 6-biler. Enn så lenge, riktignok, men det kan man nok også si om bensin. Hvem vet hva myndighetene finner på når det synker inn at nye bensinbiler kan være verre milljøbomber enn diesel, og er verstinger på svevestøv på kalde dager, hvor nettopp problemene med dårlig luft er høyest.

Det sikreste valget med hensyn til kjørelengde og miljø, synes å være en hybrid. Men her skjer det jo også ting fra myndighetenes side smått om senn.

I det hele tatt er det så stor usikkerhet rundt teknologi og miljø at man bør være forsiktig med å vektlegge dette momentet.

Sant det. Bingo uansett. Gudene vet hva som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Basse Lusk skrev:

Dieselproblematikken gjelder jo ikke nyere Euro 6-biler.

Dessverre gjør den det. Forbudet i Oslo i vinter omfattet alle personbiler med dieselmotor. Det var kun på tunge kjøretøy det var tillatt med Euro 6.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2017/01/Disse-dieselbilene-faar-kjoere-i-Oslo-tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surfet litt i dag. Må si en 190hk 520xdat virker fristende. God bil til en grei pris. Prisene er såpass fine at jeg begynner å tro at disse dieselbilene har tatt den kraftigste smellen i pris...

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Kalleklovn skrev:

Eneste issue er diesel. Bensinutgaven blir så innmari dyr pga avgiftene. Bor ett par mil utenfor Oslo, og kjører svært sjeldent inn til den byen. 

står en f11 535i manuell på finn. Sjekket ut den? Ellers på bensin så kan du jo se etter 2011 f11 med 523i motoren. Rekkesekser 3 liter på 204hk. Den er rimelig nå. For meg er en en 2011 modell en splitter ny bil nesten, men hvis du tenker mer 2014-15, så er jeg redd dette, i kombo med bensin og xdrive blir veldig dyrt. Men som alltid, har man råd så er det bare å kjøpe. En 528i er en firerturbo 2 liter på 245hk og meget trimmingsvennlig og kvikk motor :)

Diesel ville jeg ungått i denne perioden pga registerkjedeproblemene

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

står en f11 535i manuell på finn. Sjekket ut den? Ellers på bensin så kan du jo se etter 2011 f11 med 523i motoren. Rekkesekser 3 liter på 204hk. Den er rimelig nå. For meg er en en 2011 modell en splitter ny bil nesten, men hvis du tenker mer 2014-15, så er jeg redd dette, i kombo med bensin og xdrive blir veldig dyrt. Men som alltid, har man råd så er det bare å kjøpe. En 528i er en firerturbo 2 liter på 245hk og meget trimmingsvennlig og kvikk motor :)

Diesel ville jeg ungått i denne perioden pga registerkjedeproblemene

Registerkjedeproblemer?

manuell blir det ikke. gudene vet hva som er lurt. Helst lysten på en ett år gammel bil. Lenge igjen av garanti osv. Ser en del 320xiat fra 2015/2016. Ser ikke dumme ut de heller, og en 528xiat blir fort 700+++. Det er uaktuelt kjenner jeg. 

Endret av Kalleklovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kalleklovn skrev:

Registerkjedeproblemer?

manuell blir det ikke. gudene vet hva som er lurt. Helst lysten på en ett år gammel bil. Lenge igjen av garanti osv. Ser en del 320xiat fra 2015/2016. Ser ikke dumme ut de heller, og en 528xiat blir fort 700+++. Det er uaktuelt kjenner jeg. 

Registerkjedeproblem på N47.. 4-syl diesel funnet i 316d, 318d, 320d, 518d, 520d og 525d(denne fra andre halvdel 2011 om jeg husker rett, før var 525d 6-syl). Likedan med 1-serie, X1 og X3 sine tilsvarende motoriseringer. Kom i 2007 og har hatt litt updates under veis. Jeg ville ikke bekymret meg på biler fra 2011, service og vedlikehold så ordner det meste seg. Men man vet aldri. Uansett 320i xDrive touring er et godt valg, i likhet med 320i xDrive GT :) 

Endret av Marius2002
518d ble lagt til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registerkjedeproblemet gjelder først og fremst N47 fra 01.03.2007 til 05.01.2009. Modeller produsert senere har altså ikke problemet i samme grad. Jeg skriver "i samme grad", fordi enda noen småfeil ble utbedret i ny modell som kom i 2011. Uansett er problemet overdrevet. Den som kjøper en modell fra 2007-09 bør sjekke om motoren har fått utbedring, ellers er det ikke noe å tenke på.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ok. Da skal 525en selges. Ikke fordi den er dårlig, men lysten på ny bil er bare for stor. Hva bør en 525xdat gå for på Finn.no? Gått 103000 og 2009 modell. Godt utstyrt (komfort, HUD etc). 

2016 320ix eller 520d 190 står øverst på ønskelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...