Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har en 93 E36 328, i min har det vert motor bytte så bilen har gått 186.000 og motor 160.000. siden jeg ikke har hatt bilen min lenge så har jeg ikke hatt så mye problemer, men første som skjedde var at vindus heisen på passasjer siden klikka, og så fant jeg ut at bilen sperrer på 5000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z3 har trillet 52.500. Ikke gjort noe foreløpig.

Snart året etter og den runder straks 62.000. Hvilket betyr at jeg har kjørt nesten 10.000 med den på et år - noe som var overraskende mye med tanke på at den stod stille i hele vinter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eg E46 316 som har godt 158 tusen nå. Var kjørt 128 da jeg kjøpte den for ca 1 1/2 år siden. Har skiftet litt av hvert:

* Begge bærearmforinger bak

* Ekspansjonstank

* Høyre vindusheis (venstre er byttet tidligere)

* Kjølevannsrøyret som går inn i motoren

* Luftmengdemåler x2

* Lambdasensor foran kat.

* Dempere og fjører rundt om

* Veivhusventilasjon og slangen

* Strammehjul og viftereim

* Fikset dørtrekk som lakk på begge sider bak

* Skiftet håndbrekkklosser og fjører.

* Byttet frontlykter grunnet sprekker på innsiden.

Tidligere er begge bærearmene fremme byttet 2 ganger og et eksosfestet har blitt sveiset..

Ting som må fikses:

* Airbagsensoren i setet

* Tomgangsproblem

* Knirking i pakningene rundt vinduer og ratt

* Fikse lekasjen i kjølesystemet

* Muligens bytte panser grunnet rust..

* Muligens sveise et eksosfeste..

Har så langt klart å fikse alt selv, så det har ikke kostet meg allverden. Men til tider ganske irreterendes...Ellers er jeg fornøyd med bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 86 mod 325 i, gått 275000. gått 220000 ca når jeg kjøpte.

Ikke hatt noen spessiele problemer. Skiftet skiver å klosser rundtom, å hjullager bak.

Eneste uforutsette påkost var vell en drivknute bak. Sa takk å farvell under lek på tørr asfalt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 320i. Gått ca 190 000. Er byttet vannpumpe, termostat, bremseklosser, olje regelmessig og filter, bærekuler og noen foringer på bærearmene foran. Går veldig fint, og ikke noe tikking. Fusker litt, men skal prøve å bytte plugger. Må også bytte bremseskiver snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Så har vår 2003 E46 318d Touring kjørt godt og vel 160000 Km... dog ingen tekniske endringer eller uhell siden forrige notering ved ca. 140000 Km i April måned. Bilen kjører som den skal og er vel egentlig litt kjedelig den veien, men bra er det. Ny BMW ?... tja... jeg skal kikke grundig på saken i dagene som kommer... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E39 har gått 135000 ca, føles som jeg har skifta hele bilen, men den er i så fall 100% strøken nå da :)

Har byttet radiator, vannpumpe, termostat og planet toppen... alt dette gjorde jeg da toppen gikk... så gikk toppen på nytt å da var det billigere å kjøpe my motor...

Har skiftet vidusheiser bak.

Skiftet katalysator

Byttet til facelift front

Måtte også skifte bakstykke til tenningslås da alt av lys forsvant...

Så det har blitt noen dollar ut i denne perioden...

Men nå glir bimmern fint igjen...

Alt dette byttet jeg mellom 125 000 og 130 000km...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E46 320d 99mod 376k gått som taxi..

Byttet motor 6 mnd siden, til en som ha gått 80k.. fra en kresj bil.

da hadde gamle motoren gått 370k og motoren funket godt, turboen som ble gåen bære.. eller har d ikkje vøre nokka alvorlig..

Allt av slite deler byttet da...

+ fikk dekk på garanti defekt traversfester bak no..!!!

d hadde i aldri trudd... ska inn på verksted snart..

Gulle god bil!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 320 87mod

305000km ca, det utrolig er er at den ikke drikker olje :P

byttet diff, styrestag, foringer i bakstilling, bensinpumpe (5 ganger på garantien, ikke kjøp på biltema)

ellers så har det bare ligget i standard slitedeler såvidt jeg vet bortsett fra bytte av motorledningsnett pga grillet hjerne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

E39 1998, var gått 69000 da jeg kjøpte den, nå er den gått 158000, ny i norge eid tidligere av pedantisk pensjonist

bytta: clutch, sentral lås motor koffer lokk, rele varmapparat, vannpumpe, band klosser og skiver bak, klosser 2 ganger forran, pusserblader, hjulager høyre forran, dette er utenom serviser som olje/filter, pollenfilter, plugger bensinfilter og slike ting

så noe småtteri har det vært så blir siste E39, skal ha en E60 etterhvert og får jeg like mye småtteri med den så blir det siste BMWen da går jeg over til fienden, Merzedes

hadde en 318is coupe E36 før den, kjørte 150000km med den, bytta kun en bærekule, en travers foring bak og klosser forran, det var en vannvittig bra og trofast bil, og en E34 525i før E36en kjørte 100000km med, den bytta jeg kun dempere på det å var en BRA og trofast bil(var i tilegg gått 235000 da jeg kjøpte den

og noen E28er og sånt før disse, pleide og gå som noen kuler de, men hadde begrenset økonomi den gangen så kjørte alt i filler og solgte de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...