Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....


Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

2001 e39 530da M-sport rett rundt 330 000 nå. ca 285hk og 650Nm. TRF mapping for the win ;)

Original turbo

Original girkasse

Originale dyser

Original ht pumpe

+++

 

Vedlikehold i henhold til BMWs program. Bør vel snart begynne å avlive en del myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg si? "Nei jeg trimmer fordi jeg synes biler går mer enn godt nok som de er" eller " det visste jeg ikke"

 

Ok, selv om jeg synes svaret ikke var det beste, så skal jeg svare deg ordentlig:

 

Jeg kjører normalt pent etter vegene, men bruker all tilgjengelig effekt stadig ved "behov" eller "mulighet".

Kjørte ymse stresstester på motor/drivverk og da spesielt girkasse når jeg lagde oppsettet til m57, og den får kjørt seg enda. Dette inkluderer utallige giringer under full belastning uten momentbegrensere til stede. Utallige inn og ut koblinger av lock up under samme forhold, tvangsgiringer under full og del last i kjente problemområder for kasse og programvare. Målet med testingen var å se hvor mye juling ei godt brukt a5s390r kasse tålte før den gav seg. Merk, bruks og stresstester til havari. Etter mye testing ble det klart at dette ikke kom til å skje med det første, før "til havari" ble fjernet som forutsetning for å avslutte testing, da det ikke lot seg gjøre. Det logges fortsatt mye data, men målet om å kjøre komponenter til havari er tatt bort hva gm og m57 angår.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800.000 km...   drøyt hvor mye man kan jukse med km uten at man blir mistenksom..   

Det bør jo ha noe posetivt å si om kvaliteten på bilen da, at selv med en kilometerstand på 800 000 km så er det såpass få spor på bruks slitasje at noe lengere kilometerstand ikke mistenkes ved 400 000 km i speedo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal jeg si? "Nei jeg trimmer fordi jeg synes biler går mer enn godt nok som de er" eller " det visste jeg ikke"

 

Ok, selv om jeg synes svaret ikke var det beste, så skal jeg svare deg ordentlig:

 

Jeg kjører normalt pent etter vegene, men bruker all tilgjengelig effekt stadig ved "behov" eller "mulighet".

Kjørte ymse stresstester på motor/drivverk og da spesielt girkasse når jeg lagde oppsettet til m57, og den får kjørt seg enda. Dette inkluderer utallige giringer under full belastning uten momentbegrensere til stede. Utallige inn og ut koblinger av lock up under samme forhold, tvangsgiringer under full og del last i kjente problemområder for kasse og programvare. Målet med testingen var å se hvor mye juling ei godt brukt a5s390r kasse tålte før den gav seg. Merk, bruks og stresstester til havari. Etter mye testing ble det klart at dette ikke kom til å skje med det første, før "til havari" ble fjernet som forutsetning for å avslutte testing, da det ikke lot seg gjøre. Det logges fortsatt mye data, men målet om å kjøre komponenter til havari er tatt bort hva gm og m57 angår.

 

:)

 

Så du straffer den ikke mere en med en kickdown i ny og ne ? Da er det jo ikke rart det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...