Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Men er det h8 sokkel da? Vurderer om jeg skal montere LED i, hvordan er det om man blir stoppa i teknisk? Helvette på gang med BT da eller?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Det er BMWs eget, så den H8 sokkelen der kan ikke sammenlignes med vanlige bilpærer som kjøpes over disk på shell eller statoil mm.

Helvete med BT nei?

Kjøretøyforskriften er rimelig klar: Parklysene skal være gule eller hvite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BMWs eget, så den H8 sokkelen der kan ikke sammenlignes med vanlige bilpærer som kjøpes over disk på shell eller statoil mm.

Helvete med BT nei?

Kjøretøyforskriften er rimelig klar: Parklysene skal være gule eller hvite.

Supert [emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BMWs eget, så den H8 sokkelen der kan ikke sammenlignes med vanlige bilpærer som kjøpes over disk på shell eller statoil mm.

Helvete med BT nei?

Kjøretøyforskriften er rimelig klar: Parklysene skal være gule eller hvite.

Enten så tar du feil eller så har bmw mange forskjellige pæreholdere på LCI. Fattern røk DRL/parklyspæra på sin E60 lci. Dro på Statoil og kjøpte en helt vanlig H8 og det passet. Og hvis du mener det er feil så har jeg fortsatt pæra som ble byttet ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så tar du feil eller så har bmw mange forskjellige pæreholdere på LCI. Fattern røk DRL/parklyspæra på sin E60 lci. Dro på Statoil og kjøpte en helt vanlig H8 og det passet. Og hvis du mener det er feil så har jeg fortsatt pæra som ble byttet ut. :P

 

Ja, her ser det ut til at Reef89 ikke helt henger med i dag. E60/E61 LCI har blitt levert med to forskjellige pæretyper, det samme med pre-LCI. Jeg oppsummerer nok en gang:

 

Pre-LCI halogen: fire stk T10

Pre-LCI xenon: to stk spesialpærer, delenummer: 63126929309

LCI halogen: to stk spesialpærer, delenummer: 63127187952

LCI xenon: to stk H8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BMWs eget, så den H8 sokkelen der kan ikke sammenlignes med vanlige bilpærer som kjøpes over disk på shell eller statoil mm.

Helvete med BT nei?

Kjøretøyforskriften er rimelig klar: Parklysene skal være gule eller hvite.

Supert [emoji3]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her ser det ut til at Reef89 ikke helt henger med i dag. E60/E61 LCI har blitt levert med to forskjellige pæretyper, det samme med pre-LCI. Jeg oppsummerer nok en gang:

 

Pre-LCI halogen: fire stk T10

Pre-LCI xenon: to stk spesialpærer, delenummer: 63126929309

LCI halogen: to stk spesialpærer, delenummer: 63127187952

LCI xenon: to stk H8

 

 

Nei gikk litt fort i svingene der, er fullstendig klar over "tabellen" du skrev over her. Får skylde på at det kun er timer igjen til syden så litt reisefeber tar fokuset :P:D

Men hadde da litt riktig da de spesialpærene ikke fåes over disk hos Shell osv.   (ikke i Bergen hvertfall)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service BMW E60 2004 BENSIN

Hei lurer på noen ting som jeg ønsker å gjøre på bilen.

For det første lurer jeg på om det er mulig å tappe ut hele servooljen for og så fylle på ny? Evt hvordan gjør man det, med evt lufting osv, kjølevæske vet jeg kan byttes, er det noe man kan gjøre selv? Lufting er vel nødvendig der også?

Og bruker bilen 1.4 på mila alle filtre og olje er skiftet, hva kan være årsaken?

Skal også ha 4hjulskontroll på den noen i Oslo Akershus som gjør det rimelig?

Er kun varm luft i fra kupevifta er en liten kontakt som må settes inn under panseret for å få på ac, kan dette være duoventilen?

Holder med å bytte ut kun den?

Takk for alle svar

Endret av Bimmerns
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MYE bra info her da jeg ofte er å leser her! En gang må jo bli den første man spørr om noe.

 

Har litt oppussing på e60'n på gang. Satt på coilovers fra H&R, nye bremser og småtteri.

 

Men etter jeg senka den kommer det opp feil meldinger som ABS og run flat indikator (system error) og DSC. Siden det er mange som har senket sine e60 her inne. 

Har dere også fått slike feil meldinger da dere senket deres? Mistenker at det er den Run flat indikatoren som tuller grunnet senk..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runflat systemet ditt går på ABS sensoren, og bryr seg fint lite om bilens høyde sånn sett siden den kalkulerer dekkets diameter ut i fra hvor fort ABS-ringen går rundt kontra de andre hjulene.

 

Jeg mistenker heller at du har knerta en ABS-sensor eller at det er blitt dårlig kontakt ett sted - tipper foran! Ofte dette som sørger for juletreet i dashbordet, som de så fint kaller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...