Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

@Otis 

Fader, hadde vært fint om det hadde vært den andre :P Kjørte litt i går kveld, var omtrent 0 grader, og vifta gikk for fult når jeg lekte litt på en parkeringsplass. Er det normalt? Instrumentpanelet viste 105 grader mens vifta gikk på fult. Mulig sammenheng? 

Er det sensor nummer 13? https://www.koed.no/no-no/catalog/diagram/12_1079/1/47750?v=B012963|AX83660&steering=L&transmission=N&productiondate=20030800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Eselfjes

Fant ut av det i ISTA!

Sakset fra ISTA; 

This temperature sensor is fitted in the heater return hose of the radiator and it registers the coolant temperature after it flows out of the radiator.

The coolant temperature at the radiator outlet serves the purpose of driving the electric fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten apropos regnsensoren, sliter med at hjulet på vindusviskerhendelen ikke fungerer. 

Det tar veldig lang tid før regnsensoren reagerer og det skjer ingenting når jeg vrir på hjulet. Ved første hakk på hendelen er det heller ikke intervall, bare at viskeren går hele tiden. Er det kabelbrudd eller er det noe jeg kan aktivere i INPA? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.1.2017 at 21.23, Evopower skrev:

Msport eller vanlig? Jeg kan svare for ikke- msport i både e60 og e39, og e60 er mye mer limo-følelse. Mer plass og noe bedre støydemping med 17" hjul. Man hører ikke releer som lager lyder i dashen slik som på e39 og lydanlegget er bedre :) 

E39 er mer leken. E60 var for stor å sladde med på snødekte veier. Men som cruiser er e60 en del bedre. Men interiørknirk finnes i enkelte e60, så ta å kjenn på alt.

Lykke til 😃

TRodde jeg hadde svart deg jeg :P

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe en Msport-bil. Så fant jeg en ca 2t kjøring på finn, prisen var meget fin og da tenkte jeg at det bare var å kjøre og  titte. Hadde jeg ikke kjøpt denne hadde jeg ringt på en som står i Horten, til ca samme prisen. 

E61 føles tyngre, har enda ikke kjørt e60 da. Som du sier kjennes e39 mer leken, men E61 har meget sprek antispinn. 

Min gamle 530d føles som et spøkelseshus å kjøre, mens E61 er et cruiseskip - ingen ulyder, og masse kjøreglede! til tross for en del småfeil som fikses etter hvert er jeg faktisk veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Shattered skrev:

TRodde jeg hadde svart deg jeg :P

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe en Msport-bil. Så fant jeg en ca 2t kjøring på finn, prisen var meget fin og da tenkte jeg at det bare var å kjøre og  titte. Hadde jeg ikke kjøpt denne hadde jeg ringt på en som står i Horten, til ca samme prisen. 

E61 føles tyngre, har enda ikke kjørt e60 da. Som du sier kjennes e39 mer leken, men E61 har meget sprek antispinn. 

Min gamle 530d føles som et spøkelseshus å kjøre, mens E61 er et cruiseskip - ingen ulyder, og masse kjøreglede! til tross for en del småfeil som fikses etter hvert er jeg faktisk veldig fornøyd. 

Så det ble kjøp da? :) 

Ja antispinnen på e60 er helt  rå. Trenger nesten ikke 4x4. Den lager jo sperre på bakakslingen ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Otis skrev:

@Eselfjes

Du skal kunne nullstille regnsensor med inpa eller ista. Da burde den bli litt annerledes. 

Var det jeg gjorde for å få regnsensoren til å fungere i utgangspunketet :) Kan jo prøve igjen, men det er ikke noen andee innstillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til lys og har kunnskap om sokkel/lystype? Om det spiller noen rolle har jeg M-sport og lyspakken.

 

Da tenker jeg:

Skiltlys; Tenker jeg har litt lyst på LED ala noe F10 har. Noen som har tips her?

Dørlys; Er disse LED? Best å holde original?

Lys under speil; Er disse LED? Best å holde original?

 

Ellers har jeg byttet ut alle pærene fremme på bilen (xenon/grøftlys/AE). Tenker egentlig å holde interiørlysene original ettersom at det er koselige lys. Syns ettermonterte LED blir så hvitt/blått og "kaldt".

 

Og når det kommer til hvordan dere fester selve skiltet, hvordan har dere gjort det da? Syns det er litt pent når selve skiltet er festet rett på fanger uten noe ramme. Noen som har innspill? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Eselfjes skrev:

Var det jeg gjorde for å få regnsensoren til å fungere i utgangspunketet :) Kan jo prøve igjen, men det er ikke noen andee innstillinger? 

På min e69 slet jeg med at den visket med høyeste følsomhet uansett innstilling på bryteren. Kom vel frem til at det ikke var kalibrert sikkelig ved frontruteskift. Kan det være noe slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...