Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

monterte lask i enden av pluggen, da var det full forbindelse 0 ohm, meiner det var det samme når eg monterte pluggen på spylermotoren og målte. Har ikkje sjekket for brudd på styrestrøm, LM? Ka står det for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strands nuuk20 ledbar på 8000 lumen montert. Som flere andre med e6x så er lysene mildt sagt dårlige, spesielt for oss som har bixenon. 

Ledbar kurerer dette :)

Monterte med hensyn til at den skulle være lite synlig. 

 

IMG_20201212_164001.jpg

IMG_20201211_234109.jpg

IMG_20201212_163954.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser siste versjon av kontrollinstruks for PKK blir jeg ikke overrasket om mangel på DPF og katalysator gir mangel på PKK. Ref kontrollpunkt 8.2.2.1

image.thumb.png.42b43ef1c58ba7165d0863372e681c1e.png

 

Bilen lukter litt båt, låter grovere og eksosrøret blir sort innvendig. Eksosrøret kan selvsagt vaskes før kontroll men det er lite en kan gjøre med de to andre punktene. Det kan få kontrollør til å ta en nærmere titt og skrive mangel dersom han/hun vet hvordan partikkefilteret opprinnelig så ut. Om det vil skje vet jeg ikke, men det er en risiko å ta. 

https://www.vegvesen.no/_attachment/2354663/binary/1311258?fast_title=Kontrollinstruks+for+periodisk+kontroll+av+kjøretøy.pdf

Endret av iittala
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@iittala Ai, ai, ai. Den der kan bli skummel for mange! Nå vet ikke jeg hvor lenge den har vært med i instruksen, men den kan bli vrien å sno seg unna.

Men ved nærmere ettertanke, så vil en høvelig fornuftig tunet motor, med lite røyk, og dpf innmaten fjernet, fremdeles gli igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har vært innom temaet før men har nå en del mer info så prøver igjen i tilfelle noen har vært borti lignende:
Klimaanlegget mitt blåser veldig svakt og kun ut noen ventiler . I tillegg så kan det tidvis (samme sted hver gang når man pendler til jobb) plutselig begynne å blåse iskald luft selv om varmen er på max. Begge termostater er byttet så motoren blir skikkelig varm, jeg merker også at det er mindre varme å få nå som det er kaldere ute. Av feilkoder har jeg noen på IKHA, husker ikke nøyaktig hva det var i farten. Jeg ser gjerne på å bytte blåsemotor og en føler, men sjekker her hvis noen tilfeldigvis vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis jeg har webasto, (Type dieselvarmer med fjernstyring og tidsinnstilling ny i 2013 12000kr ifølge annonse) men den har ikke fungert i mitt eie. Defekt sirkulasjonspumpe mener jeg var det vi kom frem til en annen gang, har ikke tatt meg bryet med å bytte. Litt usikker angående turtall, jeg kan prøve med litt turtall hjem i dag å se om det blir fart på sakene.

Endret av BMWlog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@BMWlog Det jeg tenker er at noen som har gjort en feil, og koblet tur og retur om hverandre på kjølevannet. Da fungerer alt fint på enten høyt turtall, og lavt turtall, men ikke på mellom turtall.

Men om du har defekt sirkulasjonspumpe, så er jeg usikker på om dette kan være et problem. Da er det ingenting som kan pumpe i mot vannpumpen i motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...