Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

No, bilen starter ikke!

Jeg skulle starte bilen i dag til morgenen, og så ville den ikke tenne. Jeg hørte startmotoren gikk, men så kom det opp på skjermen at det var noe galt med dieselpumpa.

For ca. ½ år siden så startet den heller ikke. Da skyldes det at det hadde kommet ca. 3 liter vann nedi brønnen der batteriet sitter. Bilsalongen i Skien fikk byttet batteri og den klaffene som hindrer "overtrykk" i bilen når dørene lukkes, ble også byttet.

Så sjekket jeg for moro skyld om dette hadde skjedd igjen, og jeg hadde rett. Det lå i dag et par liter med vann nedi brønnen. De på BMW-verkstedet hadde nesten ikke hørt om dette problemet før, så det var litt merkelig.

Back to the problem: Jeg tok ut baksetene for å sjekke om dieselpumpa gikk når jeg starta den, men hørtes ikke slik ut. Men et par min. seinere hørte jeg den stod å "jokka" av og på med noen sek. intervall.

Er det bare å skaffe en ny pumpe, å bytte den er vel relativt enkelt (samme som min forrige E36)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har e60/61 LCi (facelift) med lyspakke som kunne gjort meg en liten tjeneste?

Jeg kunne gjerne tenkt meg et bilde av innvendig dørhåndtak der man kan se lyspæren/lyskilden som er inni der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har e60/61 LCi (facelift) med lyspakke som kunne gjort meg en liten tjeneste?

Jeg kunne gjerne tenkt meg et bilde av innvendig dørhåndtak der man kan se lyspæren/lyskilden som er inni der. :)

Skal se om jeg får tatt bilde imorgen for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en E61 523i :) Den lager endel støy framme over 70kmt, men ingen vibrasjon. Har 18 toms felger og 245 dekk, er det dekkstøy jeg hører eller kan det være noe annet?

Hva slags dekk har du da(merke og type)? Er gjerne mer avgjørende enn dimensjon. Kjører Kuhmo K31(eller noe i den dur) 235/30/20 og Yokohama Sport Advan 285/25/20 og har omtrent ikke dekkstøy.

Nokian dekk. Byttet til vinterdekk i dag (Dunlop 225/55 på 16 tommere), dekkstøy borte nå..... Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 16" på vinter´n på min :)

Komfort er det i hvert fall, merker forskjell fra 20" sommer ;)

Komfort og komfort fru Blom. Min kom på standard 225/55/16 sommerdekk da jeg kjøpte den i sommer. Gynga jo som en hjullaster når man stoppa på f.eks. lyskryss :) Må si jeg synes overgangen til 20" var utrolig liten. Har kjøpt 18" til vinter også med 45 profil så det er en del gummi på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 225/55-16 gynger som en hjullaster så skjønner jeg fint lite. D har åpenbart et ekstremt referansepunkt i forhold til folk flest.

Det jeg har prøvd av biler med slike normale dimensjoner fungerer slik en vanlig bil er ment å fungere. Den svelger humper og ujevnheter, ligger fint på veien og frakter folk uten for mye om og men fra A til B. BMW har åpenbart funnet dette godt nok for E60, bare at den ligger hakket tightere på veiene enn vanlige biler av type Passat og Mondeo. Selv ikke M5 ble levert med større felger enn 19".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen bekrefte / avkfrefte om min M47N2 har swirl flaps ?

Er det ett must å fjerne dem og evt hvor mye arbeid er det i dette ?

Jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte, men det er ikke mye arbeid. 1,5 time på selve jobben ca, men det går fort noen timer på rengjøring osv. Det gjorde ihvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...