Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Smør opp demperene med silikonspray eller tynn olje. De gikk tregt på min, nå går det som en lek begge veier. Vi drar den forsiktig ned med hånda og dytter det siste med pekefinger på skiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør opp demperene med silikonspray eller tynn olje. De gikk tregt på min, nå går det som en lek begge veier. Vi drar den forsiktig ned med hånda og dytter det siste med pekefinger på skiltet.

Har ikke fått inntrykk av at de er trege, men skal smøre de opp og se om det blir noen forskjell. Det er ikke så mye mer enn det du sier som blir gjort på vår bil heller, men hun klarer ikke å ta den i en vending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trykker på låseknappen på nøkkelen til min E61 blinker blinklysene en gang og bilen låser. Trykker jeg en gang til skjer det som regel ingen ting, men av og til kommer kupè og lysene under speilene på. Dette er altså bare av og til.

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt!

Takk for utfyllende svar!

LCI versjonen av 523i er altså 2.5l, og ikke 3l, antar det var F10 523i som har 3 literen da?

Hva med momentet?

190 hk i E61 er daffere enn 150 hk i E46?

Har en halvtrøtt 99 E46 320ia den er ikke veldig pigg, om 523 er daffere, da må jeg tenkte meg om et par ganger, men 520d er heller ikke noe som frister voldsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 523i har 3-liter såvidt jeg har fått med meg ja.

Jeg hadde 2.2-literen på 170hk i min e46 (med manuell), så den er nok litt kjappere enn 150-hesteren med automat, men vil tro det er den ekstra vekten som avgjør her. e61-en føles riktignok hakket kjappere ut. Momentet er som i bensinbiler flest, uten at jeg har så veldig stor erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg trykker på låseknappen på nøkkelen til min E61 blinker blinklysene en gang og bilen låser. Trykker jeg en gang til skjer det som regel ingen ting, men av og til kommer kupè og lysene under speilene på. Dette er altså bare av og til.

Noen som vet noe om dette?

Hos meg går lysene under speilene og kupelysene på hver gang jeg låser nr to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har hatt software-oppdatering på bilen?

Jeg har bestilt det nå, og det kunne ta opptil en hel dag. :/

Hadde dette på Bavaria Arendal i høst. Tok en del tid (mellom seks og åtte timer), men slik jeg forsto var det fastpris på dette. Betalte kroner 2500 for software-oppdateringen. Fikk ordnet en del ting samtidig som oppdateringen pågikk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...