Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Trekanten kommer forfi du har en fungerende feil melding. Hold inne check knappen eller gå inn i idriven og se hvilken meldinger som ligger det. Spylervæske mangel får frem trekant. Forsvinner av seg selv når problemet er løst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig kjøpt en bil der forhandler skulle ta service og alt skulle være i orden til jeg overtok bilen. Da jeg fikk bilen la jeg merke til at jeg fikk beskjed om "Service overdue" da jeg starter bilen. Oljeservice etc. står det at det er 30.000km til, men det kommer opp beskjed om at vehicle inspection skulle vært tatt i september i år. Jeg har importert bilen fra Tyskland og den tyske forhandleren sier at dette kun er relevant TÛV-godkjenning for Tyskland og ikke Norge. Dette virker som tullprat på meg. Hva innebærer "vehicle inspection" sammenlignet med "vehicle check"? Se vedlagte bilde. Håper noen kan gi meg svar i morgen så jeg kan melde tilbake til forhandleren. Er forøvrig kjøpt av BMW-forhandler som premium selection så er smått irritert på at dette ikke er på stell.

Jeg har prøvd å lese litt. Er det jeg som overreagerer og at "vehicle inspection" er noe som stilles manuelt på bilen for å varsle om EU-kontroll eller tilsvarende? Ser ut som om det kan justeres på bilen direkte.

uau25w221u0cnexijrjh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 06/07 525dat bruker rundt 0.9 i byen. Din bør gå mye billligere. Har du sjekket med pumpe og tripteller?

Nei, kun kikket på OBC, nullet den ut når jeg fylte sist, skal se snittfart og litt slikt, kanskje det kan indikere noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 06/07 525dat bruker rundt 0.9 i byen. Din bør gå mye billligere. Har du sjekket med pumpe og tripteller?

Nei, kun kikket på OBC, nullet den ut når jeg fylte sist, skal se snittfart og litt slikt, kanskje det kan indikere noe?

Jeg har en -10 520dat og den er oppgitt i COC til å bruke 0,77 på bykjøring så du er jo ikke så veldig mye ekstra gassing i kryss som skal til før du er oppe på 0,9. Ofte oppgir kjørecomputeren også noe mindre enn reelt forbruk er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...