Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hele konsoll ut. Må skjæres til om du har pre lci. Men su må ut med hele greia uansett

ja, jeg har pre lci, men dette er mest for og finne ut hvordan jeg får demontert den i fra bilen jeg skal ta dette i fra :) hadde faktisk vært kjekt med hele midtkonsollen i fra den også, da denne er skinntrekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta av stofflistene på siden, der sitter midtkonsollen skrudd med 7mm sekskanthode i fremkant. I baksetet vipper du ut setevarmedekselet/skålen/12v-dekselet eller hva enn bilen er utstyrt med, samt luftgrillen og skru løs midtkonsollen med en 10mm pipe (to muttere). Voila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok helst ha en bensiner pga stillheten.

Men "måtte" velge diesel pga tilgjengelighet i norge.

Det er ikke et valg jeg angrer på.

525d er egentlig en veldig flott motor med bra moment og fin kjørbarhet, ilag med automat. Har ikke testet manuell.

530d er såklart en enda finere motor, men den var for dyr da jeg kikket på biler, pga mindre biler med det og lavere pris når den var ny.

Det samme gjelder jo for 535d såklart.

Det negative er jo at det er diesel, men R6 diesel til BMW synes jeg har egentlig en rimelig bra/fin lyd til å være diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensin/diesel kommer jo også litt ann på kjøremønster syns nå jeg.

jeg valgte 525i av den enkle grunn at jeg har 10min kjøring til jobb, og det er ikke veldig bra for en diesel motor, må litt kjørelengde på diesel så den før kjørt seg god og varm, ellers vil man få problemer i lengden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå løs på ledningsbrudd i bakluken på min e61 og i den forbindelse har jeg noen spm!

når man bestiller det orginale rep. settet fra GS, skøyter man det på samme plass som det gjøres på filmene på youtube eller må man ned med taktrekket og koble lenger fremme?

Regner med det orginale settet er og foretrekke fremfor de som er billigere på eks. Ebay.? noen meninger her?

på forhånd, Takk!! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå løs på ledningsbrudd i bakluken på min e61 og i den forbindelse har jeg noen spm!

når man bestiller det orginale rep. settet fra GS, skøyter man det på samme plass som det gjøres på filmene på youtube eller må man ned med taktrekket og koble lenger fremme?

Regner med det orginale settet er og foretrekke fremfor de som er billigere på eks. Ebay.? noen meninger her?

på forhånd, Takk!! ;)

Search. 

Husk at på ebay så er det ofte bedre det enn GS sine varer. 

Husk og at det trenger ikke å være drit fordi det er billigere i utlandet.

Husk også at det er mye originalt på ebay.   Hadde ikke stusset ett sekund hvis du har funnet rep sett på ebay til langt under GS sin kriminal pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par spørsmål her.

De fleste vet jo om den nye fantastiske fjernlysassistenten til nyere BMWer, den som lagger type tunnel for biler man ligger bak/møter og kutter når lyset ikke svinger mer. Er det mulig og få dette på E60 ved en software upgrade eller bytte av noen "komponenter"? Jeg tenker, vis jeg skrur på kurvelysa på bilen min, så skyver venstre lykt seg ut mot venstrekanten på veien, og når fjernlysa mine slår seg på, så går venstre lys inn mot midten, nå jeg møter en bil og assistenten dimmer ned, så beveger lyset seg til venstre igjen og vise verca.

Også skal jeg ha bilen min på oljeservice om 4000km, så jeg tipper rundt starten av oktober, hva gjør de på en olje service? Bytter bare olja, eller bytter de diverse filtere osv? Mye ligger ca prisen på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skal jeg ha bilen min på oljeservice om 4000km, så jeg tipper rundt starten av oktober, hva gjør de på en olje service? Bytter bare olja, eller bytter de diverse filtere osv? Mye ligger ca prisen på dette?

Skifter olje ja og olje filter. Mer trengs ikke på en vanlig oljeskift. Pakninger til bunnpanne skrue og filterlokk følger med i esken. Du sier du skal ha den på verksted, husk å få med deg at mekanikeren faktisk skifter pakningene også, er nok mange som slurver der.

Tro meg det vil lekke hvis ikke,selv glemte jeg pakningen på bunnskruen på min egen bil engang og det dryppet bittebitte litt av og til, men blir jo mye i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt diverse prolemer med min CCC. 1. problem er at det kommer et knepp i høytalerene av og til. Akkurat som at lyden flytter seg fra et punkt, til et annet?

Virker som at det kommer oftere hvis jeg spiller CD, enn hører på radio. 2. og forholdsvis nytt problem er at navi kutter ut etter en stund (kan varierer mye hvor lenge den funker før den konker). Får da opp at jeg skal sjekke DVD-plate, eller at den mangler. Husker ikke helt i farta. Men da kan jeg ta inn og ut plata, så funker den igjen en stund.

Håper noen av dere har noen gode løsninger/råd til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...