Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

 

Det avhenger fortsatt av hvilken årsmodell det er og om du har xenonlys eller ikke..

 

  • Opp til og med 02/2007 uten xenon - fire 5w T10 pærer
  • Opp til og med 02/2007 med xenon - to pærer med spesialsokkel (63126929309)
  • Fra og med 03/2007 uten xenon - to pærer med spesialsokkel (63127187952)
  • Fra og med 03/2007 med xenon - to 35w H8 pærer

 

Ok, takk. Da skal jeg ha "to pærer med spesialsokkel (63126929309)". Bilen min er produsert sent i 2006 med xenon (og adaptive lys). 

 

Ha de disse 63126929309 på Biltema tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha de disse 63126929309 på Biltema tro?

Nei, dette er som regel ikke noe som finnes andre steder enn hos de som selger originale deler.

Kjempe. Skal sjekke dette når eg kommer hjem. Skal siest at dette er pre facelift. Er vel litt forskjellige betegnelser på utstyrslista på disse?

Alle mine utstyrskoder begynner på S ;)

Alle utstyrskoder begynner på S og slutter på A, men man pleier aldri å skrive disse.

"522" og "S522A" er akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti en irriterende "hvine/pipelyd" i sin E60? Har til tider hatt en ulyd når jeg svinger mot venstre, men som har vært litt fra og til. I helgen kjørte jeg derimot med ganske fullastet bil, og da var den lyden der konstant. Den er _grusomt_ irriterende og jeg sliter med å diagnotisere hvor den kommer fra.

 

Jeg har disse ledetrådene;

 

- Markant høyere ved pådrag, mye mindre lyd når jeg slipper gassen.

- Er der konstant ved mye vekt i bilen.

- Påvirkes av styringen.

 

Jeg tenker automatisk bremser, men samtidig lurer jeg på om det kan være drivlinjen siden det påvirkes av bilens vekt? 

Alle tips mottas med takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta mine dekk i dag. Hadde ikke noe spesielle tegn på slitasje innerst. Var kanskje en liiiiten del mer slitt innerst på ene siden av bilen. Ikke nevneverdig..

Framdekka var samme..

Dette er 305/25-20 bak og 255/30-20 fremme.

Oki. Takk for info.

Jeg har nå fått målt både spissing og camber på min bil, og alt ser bra ut. Camber bak var rett under 2 grader noe som er standar på våres biler.

Eg må vel bare konstatere at eg har nok kjørt vel langt de siste 2 åra. Vurdere å skifte camber vinkel til 1 grad bak. Får tenke litt gjennom vinteren.

Kan jo være eg har kjørt med for lite trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende mitt problem med at motoren blir skikkelig varm noen ganger, og andre ganger ikke: det virker jo som det er en termostat som står maks åpen hele tiden. Etter å ha undersøkt litt, virker det som EGR-termostaten både er den som feiler oftest (?) pluss den er tydeligvis meget lett å bytte. Noen som kan bekrefte at det er korrekt delenummer?

 

11717787870 for termostat, 11532248435 for o-ring. 2004 525dA. 

 

Noe vits i å kjøpe fra eBay og spare noen kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedrørende mitt problem med at motoren blir skikkelig varm noen ganger, og andre ganger ikke: det virker jo som det er en termostat som står maks åpen hele tiden. Etter å ha undersøkt litt, virker det som EGR-termostaten både er den som feiler oftest (?) pluss den er tydeligvis meget lett å bytte. Noen som kan bekrefte at det er korrekt delenummer?

11717787870 for termostat, 11532248435 for o-ring. 2004 525dA.

Noe vits i å kjøpe fra eBay og spare noen kroner?

EBay er vel ikke så billig?

Mener jeg betalte 1100,- for begge termostatene. O ring følger med mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMW 2010 e60 som jeg akkurat fikk opp en feilmelding på. Increased battery discharge.

Den siste måneden har bilen hvert lite brukt å når den har hvert brukt så har det hvert til småkjøring.

Jeg regner med at det er på grunn av at batteriet bynner å bli utladdet at jeg får opp denne meldingen,

Vil bare forsikre meg om at jeg har rett

post-79605-0-02361100-1417299753_thumb.jpost-79605-0-22485800-1417299773_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være IBS-sensor, noe som ikke er uvanlig.

Forsøk å få ladet opp batteriet skikkelig med en lader. Deretter kan du gjerne "overvåke" batteriet ved å måle spenningen et par ganger i døgnet (uten at bilen låses opp/startes/åpnes i mellomtiden). Er den stabil er det mest sannsynlig batteri, eller evt. dynamo. Om spenningen synker kan du prøve å koble fra IBS-sensor, og se om spenningen fortsatt synker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en e61 525d 2005 mod hvor jeg nå nylig har byttet alle glødeplugger, ikke feil på de gamle men byttet for det, nå får jeg feil på glow plug sylinder 1, hva kommer det av?

Vil ikke dpf regnerere pga det nå?

Endret av badsha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...