Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Nei, har ikke noe kast i bremseskiver, drar ikke til noen av sidene når jeg bremser, går rett frem. Vel altså vibrasjonen noe svakere, men mer frekvent, den oppfattes som kjappere hvis jeg ligger i 110 ca kontra 70.

Prøv å ta en god og grundig vask av felgene og innsiden av felgene. Har faktisk løst vibrasjon på en venn av meg sin bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte kunststykket å knekke et øre på den nye støpejerns eksosmanifolden jeg holder på å montere :stupid:

Jeg vet, utrolig klønete! Passe fornøyd nå!

Men det går vel an å blende egr opplegget på disse bilene (e61 530D 05)også? da kan jeg bare tette igjen hullet der egr røret går inn!

Ville ikke ta av igjen manifolden, så jeg laget en brakett og fikk satt på bolten likevel 8-[

Men mutterne til manifolden, 12 stk, skal strammes med 20nm, synes det virker litt lite, men det står i Haynes boka. (ikke min favorittbok akkurat) så da blir det 20nm.

Så sant ikke noen andre her vet et annet tall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at instrumentpanelet er helt dødt? Måtte ha starthjelp på bilen igår og etter dette virket ikke instrumentpanelet. Får også opp feilkode på det. Har sjekket alle sikringene med multimeter både framme og bak uten noen som er gåen. 

Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert spurt om før, men jeg fant ikke noe gjennom søkefunksjonen/google. Hvilke servicebøker har man til E60? Jeg har TIS på pc'n, men det er mye lettere å lese i en bok mens jeg skrur synes jeg. Jeg ser at Haynes har en for dieselbilene, men er drivverk, understell, elektrisk og slikt veldig likt mellom bensin og diesel E60?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert spurt om før, men jeg fant ikke noe gjennom søkefunksjonen/google. Hvilke servicebøker har man til E60? Jeg har TIS på pc'n, men det er mye lettere å lese i en bok mens jeg skrur synes jeg. Jeg ser at Haynes har en for dieselbilene, men er drivverk, understell, elektrisk og slikt veldig likt mellom bensin og diesel E60?

Veldig likt. Om ikke nesten helt likt.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjøpt uoriginale fangere her? Må ha M-sport på min så fort som mulig, og originalt, det koster skjorta.... 

Har avtagbar krok bak, det kan nok by på diverse utfordringer når det kommer til uoriginalt, så vurderer originalt, og da burde man kanskje ha hele veien? 

Klart originalt er best, men hvor dårlig er uoriginalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, ny BMW eier og ny på forumet. Kjøpte meg 18 års bilen for noen dager siden og virker stort sett fornøyd enda. Det er en 2004 e60, på turen hjem fungerte alt bra men nå har navigasjon/radio/cd spiller begynt og kødde litt. Den hanger seg opp, hjulet i midtkonsolen reagerer ikke og lyden fosvinner noen sekunder i ny og ne. og dette skjer uansett hva man spiller fra, om det er radio eller cd er ett fett. Noen som har noen anelse om hva grunnen til dette kan være? Prøvd og få kupeen varm men problemet er der fortsatt så tviler på det er tempraturen har noe og si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...