Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

AC er det ikke. Den er helt ute til høyre i bildet. Skinner litt mer enn de andre komponentene (er ny ) og er tilgriset med kjølevæske. Kan tenkes at den faktisk ikke har riller i utgangspunktet men har fått noen furer av multireima som den fører. Så lenge det ikke er vannpumpa, så tar jeg turen.

Endret av johanngj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en tilbakemelding litt fort på denne...

Motoren n47 har vært ute i forbindelse med registeroverhaling. Nå har det lekket kjølevæske fra en utett kobling ned på et hjul til multireima. Dette lagde en ulyd, og nå er rillene slitt ned. Det virker som om dette hjulet ikke tas med rundt, for det damper litt fra det med motor igang. Er det kun et stramme/føringshjul, eller driver dette noe viktig? Er snakk om å evt kjøre 8 km til BMW-verksted. Farlig å kjøre med? Det er ingen advarsler som vises. Bilen går som vanlig, men lager en ule/reimlyd.

Takknemlig for svar!

b56a8aa0afeb5d55da850f74d24c665e.jpg

Dette er lederullen, delenr 11287800562, denne har/skal ikke ha riller da det er utsiden av multireimen som går rundt denne. Dersom denne hadde kilt seg og ikke gått rundt hadde reimen gått opp i røyk og/eller slitt av på brutalt vis, det er nok bare væske fra lekkasjen som fordamper. Dersom noe har tatt skade av lekkasjen er det nok mer sannsynlig reimen enn reimhjulene.

Jeg ville fått tettet lekkasjen og deretter tatt av reimen, spylt av denne og alle reimhjulene godt og så satt på reimen igjen, eventuelt en ny reim om den du har er mer enn ett år.

Edit: ser nå at multireimen på N47 har riller på begge sider, men lederullen skal likevel ikke ha riller, trolig fordi den ikke tar last tangentielt.

Endret av Christian S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at en lyktespyler har slutta å funke? Funker på førersida, men på passasjersida kommer den ikke ut.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også, men etter å ha sett litt flere varianter så ser det ikke så værst ut. Jeg må uansett skjære ut eyebrowen grunnet dugg i løpet av våren, så det blir vurdert. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lederullen, delenr 11287800562, denne har/skal ikke ha riller da det er utsiden av multireimen som går rundt denne. Dersom denne hadde kilt seg og ikke gått rundt hadde reimen gått opp i røyk og/eller slitt av på brutalt vis, det er nok bare væske fra lekkasjen som fordamper. Dersom noe har tatt skade av lekkasjen er det nok mer sannsynlig reimen enn reimhjulene.

Jeg ville fått tettet lekkasjen og deretter tatt av reimen, spylt av denne og alle reimhjulene godt og så satt på reimen igjen, eventuelt en ny reim om den du har er mer enn ett år.

Edit: ser nå at multireimen på N47 har riller på begge sider, men lederullen skal likevel ikke ha riller, trolig fordi den ikke tar last tangentielt.

Tusen takk for bra svar! Du hadde rett mtp. dampen. Det ga seg etter at lekkasjen var stoppet. Spylte litt av reim og reimhjulene. Var den ene hurtigkoblingen fra radiator til motor som ikke var gått i lås, og denne lakk. Håper ikke det er flere ting som ikke er strammet skikkelig til i forbindelse med motor ut hos BMW :) Har tettet lekkasjen, og fylt på 3 (!) liter kjølevæske for å slukke varsellampa for lavt nivå for kjølevæske. Prøvekjørt 70km uten problemer nå. Den reima er gammel, så kanskje dags for å bytte den i sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var min første tanke også, men etter å ha sett litt flere varianter så ser det ikke så værst ut. Jeg må uansett skjære ut eyebrowen grunnet dugg i løpet av våren, så det blir vurdert. 

Klarer ikke helt å like det, syns det blir litt wannabe saab og wag spess. Audi som alltid har hatt hvite. Gjelder også nyere BMW som kommer med hvite bryn. Syns orange fargen passer fint sammen med hvite for å få den kontrasten. Markeringslys skal jo tross alt være orange. 

Så for noen år siden step by step en som gjorde dette på sin E60, men har ikke klart å finne tilbake til DIY en.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det skal være oransje der jeg altså. Vet ikke om noen som har prøvd, men vet at SweetBMW har koda vekk sine :)

Jeg fjerna mine når jeg hadde Msport fangere på bilen da jeg satt i LED oppe og nede på LCI lampene, fordi jeg syns at hvitt lys ikke matcha særlig med de oransje bryna. Så da kjørte jeg med full styrke på LCI AE hele tiden og tåkelys. Det ble tøft. Men etter jeg fjerna tåkelysa for M5 kittet så droppa jeg de hvite og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED oppe og nede? 

EDIT:

Er det mulig å få kjøpt de "ekstraputene" til nakkestøttene løst? Jeg legger merke til at flere biler har ekstra puter foran ( ikke de to klapp-putene ) nakkestøtten. Det kunne jeg også tenkt meg. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LED oppe og nede? 

EDIT:

Er det mulig å få kjøpt de "ekstraputene" til nakkestøttene løst? Jeg legger merke til at flere biler har ekstra puter foran ( ikke de to klapp-putene ) nakkestøtten. Det kunne jeg også tenkt meg. 

Mente i AE og i tåkelys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hva du mener, men om du mener nakkestøttene til standard- og sportsseter f.o.m. 09/2007 så er de uttrekkbare, men du må kjøpe hele nakkestøtten. Personlig synes jeg dette er noe av det styggeste BMW har laget, og ville gjort alt for å ikke ha de. :)

163_0810_54z%2B2009_bmw_x6%2Binterior_he

DSC00262800x600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...