Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe 20'' felger til min E60 M-sport og lurer på hvilke dekk jeg kan ha på uten at det vil subbe?

Vil 245/30/20 framme og 285/30/20 bak fungere eller bør jeg helst ha 285/25/20 bak?

 

Er bilen senket? Hvis det ikke er mer senk enn vanlig M-sport, så burde 30 profil gå fint bak. Jeg har 19 og skal mest sannsynlig opp i 35 profil når jeg skal ha nye dekk bak i år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg heller for 245/30 og 285/25. Da bør det ikke være noe problem? Har slitt med subbing tidligere på en annen bil og det var stressende.

 

Noen som har erfaring med Lionhart LH-five eller Ohtsu FP8000?

Endret av matshap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler etter 09/2005 har en 4-pins kontakt. Biler før denne datoen har som standard 6-pins kontakt, men kan i tillegg ha en ekstra 6-pins kontakt og en 3-pins kontakt dersom den har tilleggsutstyr (lyspakke og autodim).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg heller for 245/30 og 285/25. Da bør det ikke være noe problem? Har slitt med subbing tidligere på en annen bil og det var stressende.

Noen som har erfaring med Lionhart LH-five eller Ohtsu FP8000?

Kjøp ordentlig dekk, drit i billigdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn en post til her. Var på tur hjemover idag fra jobb, kjørte ut fra selve jobben, ned til hovedveien, ut på motorveien og kjørte nedover i tunnelen ved tusenfryd, også poppa "Selector Lever Fault" opp i iDriven, hørte ingen gong lyd heller, bare musikken som ble avbrutt. Vet jeg har fått denne engang før, og det har ikke vært noe tull med girkassa den gang, men idag når den kom, dytta jeg den i DS/Manuell, og den spratt tilbake i vanlig D. Ga da flatt jern så den gira opp for å dra på, slapp gassen og den la seg ned i 6 gir igjen, dytta over i DS/Manuell og den blei der. Meldinga forsvant rimelig kjapt, og ingen faults i Check Control heller. Kan denne være så enkel som at batteriet har spiket bittelitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke.

Men jeg har opplevd akkurat det samme som deg, og jeg tok av batteri i 30 min og siden da har jeg ikke hatt noen meldinger.

Dette er ca 10 mnd siden.

Før det så hadde jeg meldinger kanskje 5 ganger på ei uke. Fant ingenting med diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne ut hvilke speil kontakter man har, må man opp med dørene og sjekke eller går det ann å finne ut på andre måter?

 

 

Biler etter 09/2005 har en 4-pins kontakt. Biler før denne datoen har som standard 6-pins kontakt, men kan i tillegg ha en ekstra 6-pins kontakt og en 3-pins kontakt dersom den har tilleggsutstyr (lyspakke og autodim).

 

Biler etter 09\2005 med KGM modul kan også ha en 3 pins kontakt. Dette er for biler som har auto dim og eller innfellbare speil fra fabrikk. Da styres speilene via LIN bus og ikke via direkte styring på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok riktig at selve kontakten er 4-pins, men speilene med nevnte funksjoner benytter kun tre av pinnene. Speil med tre og fire pinner kan ikke benyttes om hverandre uten å gjøre litt omkoblinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som var kjernen i spørsmålet her, så da er det korrekt at biler etter 09/2005 har en 4-pins kontakt og biler før 09/2005 har minst èn 6-pins kontakt, men kan ha en ekstra og en 3-pins kontakt i tillegg avhengig av utstyrsnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...