Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Idag var det 7 grader ute, bilen ble startet men stod i ro da jeg satt på Ac og min temp. Det ble ikke særlig kaldt. Er det noen sensor eller noe som begrenser ac ved for lav ute temp? E39en som stod ved siden av ble iskald på minutter. Er en 04 525d jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det 7 grader ute, bilen ble startet men stod i ro da jeg satt på Ac og min temp. Det ble ikke særlig kaldt. Er det noen sensor eller noe som begrenser ac ved for lav ute temp? E39en som stod ved siden av ble iskald på minutter. Er en 04 525d jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

->LINK<-

 

Er dette noe vits i å prøve på, montro? Kontaktene til eyebrowsa mine er irret i filler, så de kjører jeg uten for tiden. Samtidig sliter jeg med fukt.

 

Og to be honest frister det utrolig lite å bruke mangfoldige tusen på nye lykter, Bi-Xenon AHL er jo ikke det billigste heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

->LINK<-

 

Er dette noe vits i å prøve på, montro? Kontaktene til eyebrowsa mine er irret i filler, så de kjører jeg uten for tiden. Samtidig sliter jeg med fukt.

 

Og to be honest frister det utrolig lite å bruke mangfoldige tusen på nye lykter, Bi-Xenon AHL er jo ikke det billigste heller.

 

Det er jo alltid litt risky å prøve og demontere noe som egentlig ikke skal demonteres da man kan ødelegger mer.

Men det går jo an selvfølgelig. Lag gjerne en DIY hvis du bestemmer deg for å gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo uoriginale lyktesett. Ser de ligger til rundt 400euro. Sende de til Sverige så blir det jo ikke så ille pris, men litt usikker på kvaliteten.

 

Er litt i samme situasjon som deg scoot. Og LCI-lykter koster jo litt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en video av en tysker som demonterer glasset, ser overkommelig ut. Jeg er mer redd for at jeg ikke får det sammen 100% tett igjen.

Og lyktene i seg selv funker jo superb, mtp på bixenon og adaptiv funksjonen. Så for meg sitter det langt inne å kaste inn 5-10 000 kr i lykter på en 10 år gammel bil pga litt fukt. 2000kr i glass og en dags pirkejobb er liksom mer overkommelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 05 520iA som putrer på tomgang, og de siste dagene har det komt et gult check engine light lys i instrumentpanelet. Får ikke opp noe feilkoder i iDrive. Den går fint under kjøring, men på tomgang kan man høre, spesielt fra eksos, at den putrer.Har prøvd å dra ut en og en coil for å finne ut om det kan være coil/tennplugg som er problemet uten hell. såvidt eg kunne høre  ble det turtalsreduksjon på alle seks sylindre, så tror ikke det er der problemet ligget. Er det mulig at det er dysene som er dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med noe enklere. Har du sjekket DISA-ventilen? Den sitter på venstre side av innsuget sett fra førerplass. Er veldig fort gjort å skru ut denne og sjekke om den fungerer (f.eks. om spjeldet har løsnet). Ta av kontakt og skru ut to torx-skruer for deretter å dra enheten rett av. Du finner videoer på Youtube som forklarer virkemåte. Ny koster ca 2600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det 7 grader ute, bilen ble startet men stod i ro da jeg satt på Ac og min temp. Det ble ikke særlig kaldt. Er det noen sensor eller noe som begrenser ac ved for lav ute temp? E39en som stod ved siden av ble iskald på minutter. Er en 04 525d jeg har

 

E60 har et mye mer komplisert (muligens over-komplisert) klimaanlegg enn E39 som har en del begrensninger ja. Jeg tror aldri jeg har opplevd at min med standard klimaanlegg har gitt ordentlig iskald luft slik som i enkelte andre biler jeg har prøvd, men det er ganske sjeldent jeg har behov for noe særlig kjøling. Jeg har forresten tenkt å få sjekket ac-fylling dersom opplevd kjøleeffekt blir noe særlig dårligere.

 

Fant også denne siden hvor det hevdes at motoren må være helt varm før kjøle-kompressoren slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanligste årsak til at en 525d 05 mod ikke går som den skal? Regner hvertfall med at det bør være mer trykk i den enn det er.

Greia er at jeg blir frakjørt av en 200cdi 136hk.

 

Merker ikke noe feil på bilen ved vanlig kjøring. Men har jo følt at den mangler litt pulver ved pådrag.

 

Diagnose har jeg ikke fått tatt enda. Kabel er kjøpt inn, men det er jo umulig å få installert uten å være dataingeniør, noe jeg ikke er :)

 

 

Merka idag at den faktisk dro bedre når jeg slapp opp gassen litt.

Kan det være LMM som er dårlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...