Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Du klipper bare strømledningen til autofold-motoren, så det vil nok fungere det.

 

Likevel har jeg ikke helt sansen for slike metoder.

 

Flott. Nei helt enig men er så vanskelig å finne feilen uten å betale i dyre dommer og det å slippe å justere speil på ny etter hver kjøretur hadde vært fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne feilen er ikke vanskelig. Det er stoppetappen som slites ut, så derfor går speilet i den posisjonen den gjør. Det finnes ingen offisiell reparasjon (annet enn å bytte hele speilet), men enkelte greier å sveise og styre litt slik at det fungerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å finne feilen er ikke vanskelig. Det er stoppetappen som slites ut, så derfor går speilet i den posisjonen den gjør. Det finnes ingen offisiell reparasjon (annet enn å bytte hele speilet), men enkelte greier å sveise og styre litt slik at det fungerer! :)

 

Åja ja, jeg har i tillegg til det problemet som er i videoen det at hver gang jeg starter bilen så vipper speilene seg ut litt. Så jeg tenkte at det må være noe styrings boks eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, gjort det på min egen :) styretappen knekker, og min easy-vinter-fiks ble å klippe ledningen. Nytt speil koster 3k på bayen nytt, og det er jeg lite intr i å betale bare for å kunne folde dem.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som har kjørt på lowtec senk før? Jeg vet at i løpet av ett år bør jeg gå over dempere/fjører på bilen, og istedet for å betale dyre dommer for originalt vurderer jeg å få droppa den litt mer ned mot jorda. Den er jo tross alt ganske høy selv med m-sport. 

 

Har tidligere vært veeeldig fornøyd med sachs dempere / Eibach Pro kit. Men de originale demperne til M-sport E60 koster jo heroin, så vurderer å prøve komplett lowtec-kit. Men er redd for å få en bumpy blodstiv bil.

Så, noen erfaringer? Eventuelt tips på andre oppsett. Ønsker i hovedsak ikke coilovers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall Eibach (30/30), og er veldig fornøyd med de! Kunne gjerne vert litt lavere, H&R senker 5mm mer forran og bak, men erfaringsmessig er H&R litt stivere enn Eibach, og jeg orker ingen stiv bil lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med noe enklere. Har du sjekket DISA-ventilen? Den sitter på venstre side av innsuget sett fra førerplass. Er veldig fort gjort å skru ut denne og sjekke om den fungerer (f.eks. om spjeldet har løsnet). Ta av kontakt og skru ut to torx-skruer for deretter å dra enheten rett av. Du finner videoer på Youtube som forklarer virkemåte. Ny koster ca 2600.

har sjekket denne før ja, men den virket helt fin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Etter å ha tatt ut noen sikringer i hanskerommet i dag, fikk jeg opp medingen : Control systems! Drive moderately, Brake and driving control systems failure. I tilegg kommer varsellampene opp for bl.a. abs, parkeringsbemsevarsleren og et par andre lamper innen samme kategori. Jeg mener at sikringene er satt inn på riktig sted, men meldingene kommer fortsatt opp. Noen som vet hvordan jeg får slettet dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vel vært debattert i det uendelige, men here goes: Husker at jeg sleit litt med designet på E60 når den kom, men får bare mer og mer sansen. Bangle fikk jo enorme mengder pepper for designet, men jeg heller nå mot at han var forut for sin tid! :-)

 

Sliter dog fremdeles litt med hekken på E61... synes hekken på E60 er langt mer vellykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletter seg selv hvis systemet er i orden, sikker på at de du satt inn igjen ikke er ødelagt?

Jeg var for sikkerhets skyld og handlet nye sikringer og byttet så sikringene er det ikke noe feilt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som er plaget med at lysa ikke slår seg på ved oppstart? Har bryteren helt til venstre, men med mindre det er mørkt ute, kommer ikke lysa på... Vrir jeg den helt til høyre, står de på selv om tenninga er av....

Norsk bil forøvrig, så regner med det ikke skal være slik? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...