alexandernk Skrevet Juni 22, 2015 Share Skrevet Juni 22, 2015 (endret) Noen som vet om noen på østlandet som kan gjøre dette? Eller må man på BMW? Mener da deaktivering av nøklene, men ser at forumet ikke lot meg benytte sitater. Endret Juni 22, 2015 av alexandernk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 22, 2015 Share Skrevet Juni 22, 2015 Noen som vet om noen på østlandet som kan gjøre dette? Eller må man på BMW? Mener da deaktivering av nøklene, men ser at forumet ikke lot meg benytte sitater. Se i diagnosetråden om noen kan hjelpe deg med coding. Står en liste på s. 1. CAS kan fikses med i NCS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Hvor kjøper folk turbo? Må ha ny..... Har dere erfaring med Hermes?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Hauk. Har du turbohavari? Ebay.de har noe. Bytt manifold samtidig. Sent from the future. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Havari og havari, kommer vertfall til å havarere [emoji14] lager en veldig stygg hylelyd. Har rett og slett ikke råd til manifoild nå, tannstang må også byttes :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Havari og havari, kommer vertfall til å havarere [emoji14] lager en veldig stygg hylelyd. Har rett og slett ikke råd til manifoild nå, tannstang må også byttes :/ Hylelyd, hvordan høres den ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Høy plystrelyd med en ulyd. Turboen lader ikke før langt uti registeret. Ca 1,6 bar(?) ved 100km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum 310 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Er det mye styr å bytte ut lille navi skjermen til store? Altså fra business til professional (?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codex Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Låsen på passasjersiden fremme hos meg har sluttet og virke vistnok, får bare låst den opp innenfra manuelt. Så når jeg låser/låser opp med nøkkel så virker alle utenom denne døren. litt googling sier det muligens er ett rele som har tatt kvelden ? Noen andre som har opplevd det samme ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 Er det mye styr å bytte ut lille navi skjermen til store? Altså fra business til professional (?) Står masse om dette her: http://bimmers.no/forum/4-bilstereo-multimedia-og-navigasjon/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjexx Skrevet Juni 25, 2015 Share Skrevet Juni 25, 2015 (endret) Hei. Har kjørt diagnose på 525dat'n i dag. Feil på glødeplugger det er jo greit.. Men letet i utgangspunktet etter grunnen til at den lugger ved øking av turtall. Akkurat som at den øker -400rpm-pause-400rpm osv. Dette gjelder ved svakt pådrag i 1 og 2 gir. Jeg får feil på "increased emissions", svak lukt av eksos i bilen. Jeg begynte å forske litt rundt om på motor. Ser at det lekker olje rundt pakningene til innsuget. Også i flensen inn til turbo. (Den flensen du lett kan se rett under luftfilter boksen) Men det rareste av alt er at jeg dro ut strømmen til denne på egr ventilen. Er vel den som styrer spjellet innenfor. Regner med det står åpent hele tiden. Da får den helt normal gange.. Perfekt turtall økning osv. Noen som har hatt problemer med noe tilsvarende? Lurer på å handle inn en del greier å bytte ut. Ny manifold Ny turbo. 3l Egr delete Dpf delete Nye pakninger på innsug. Mappe og kode vekk egr. Da vil jeg tro dette problemet blir historie. Sent from the future. Endret Juni 25, 2015 av Kjexx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Defekt EGR har vel skjedd før, best å få den bort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 Det spjeldet er ikke EGR. Det er ikke så uvanlig at disse tuller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 26, 2015 Share Skrevet Juni 26, 2015 ... Hva er det spjeldet der da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Juni 27, 2015 Share Skrevet Juni 27, 2015 (endret) Et "gasspjeld". En av funksjonene er å lukke seg ved avskruing av motor for å minske vibrasjoner. Og så tror jeg vel det var for å hjelpe med vakuum ved motorstart. Endret Juni 27, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå