Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

e61 05 mod. har samme 16 pin kontakt som e39 01 mod. ?

Tenkte og se på en idag og vil da ta med INPA og sjekke opp litt. Hvor ligger diagnosekontakten på e61?

Vil Bmw scanner 1.4.0 funke likegreit til og få sjekket opp feilkoder? Går vel litt raskere da man kan sjekke alt med den?

 

Du må bruke BMW scanner 2.0.1 på 60/61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da blir det INPA. Tungvindt måte og lese ut feilkoder på men.. Hva går man innpå for og sjekke luftkompressor til bakdempere? ( Bilen ligger nedpå bak nå )

Andre moduler som anbefales og lese ut som ikke nødvendigvis viser feilkoder :P ?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På INPA finner man klar tekst på 9/10 tilfeller på feil. (hvertfall hos meg) jeg bruker kun det for feilsøking for andre og meg selv. Syns det er helt ok og lett program selv om det er udatert. Eneste negative er at det tar litt tid å starte programmet.

 

Er det noe feil med lysene dine får du det i tekst på LCM modulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinket ikke fra noe lysbryter. Kom meg ikke innpå noe særlig med INPA. Vet ikke om jeg har en dårlig versjon eller om jeg ikke helt forstår meg på det :P

Lyktene svinget ikke når jeg svinget med rattet. Så da rekner jeg med dette ikke funker?

S524A Adaptives Kurvenlicht: Står som utstyrskode

Ellers var der airbaglampe og setebelte lampe i dashbord. Kom meg heller ikke innpå airbagfunksjonen på INPA. ( Har fått til dette på e39 )

Og bagasjeluken gikk heller ikke 100% igjen. Alle e61 har vel soft close?

 

Men dette er vel ikke nødvendigvis noe og styre unna for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det var jo litt plukk på den bilen da.

Ikke så dyre feil hver for seg, men totalt er det rart hva det blir...

Men alt avhenger av prisen du betaler.

Du kan jo laste ned rheingold fra innlegget mitt i diagnose tråden. Da kan du se alt uansett, slipper å tenke på feil språk eller daten filer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at diskusjonen har gått her tidligere, men er det noen som har erfaringer med bytte eller flushing av girkasseolje? Min forrige E60iA (2004 modell) som nå min søster kjører har gått 162.000 kilometer, men girer silkemykt fortsatt. Er det noe poeng å bytte olje på girkassen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens!

 

Fått pris på bytte av kabler i bakluke på E61. 28000,-. Synes dette hørtes helt sinnssykt ut.... Hva mener dere? Spurte også om det gikk å kappe og lodde ny kabler, men verksmester mente at det var en ``halvveis`` løsning og at innen kort tid ville problemene komme tilbake... De mente også at prosessen skulle ta 13 timer?

Endret av muraren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dyrt ut for rep.

Det er jo kommet en ny kabelsats som skal gjøre jobben lettere.

Nå skal man skjøte i taket bak over høyttaler og ikke legge helt nye kabler lenger fram til LCM og alt annet.

 

@walkabout

Flushing er nødvendig ja, olje er olje og blir sliten.

Det er vel mulig adopsjonsverdier som gjør at kassen kompenserer pga slitt olje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dyrt ut for rep.

Det er jo kommet en ny kabelsats som skal gjøre jobben lettere.

Nå skal man skjøte i taket bak over høyttaler og ikke legge helt nye kabler lenger fram til LCM og alt annet.

 

@walkabout

Flushing er nødvendig ja, olje er olje og blir sliten.

Det er vel mulig adopsjonsverdier som gjør at kassen kompenserer pga slitt olje?

Takk for svar. Ser at de har tatt med ny lysmodul, forsterker ( sikkert til antennen hvor sensoren for åpning og lås) 

 

Sendt forespørsel til Tyskland nå, da blir det service og rep med det samme. Var i Husum for 3 år tilbake, byttet da skiver, klosser, stor service og flushet girkassen. Dette kom på rett over 16 000,-, og da med leiebil. Fikk pris den gang fra BMW Vækerø på bytte av bremser, 16000,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare lysmodul er jo 5000,- 

Antenneforsterker er vel 1500,- eller noe.

 

Men kabelbrudd er ikke ensbetydende med ny lysmodul eller antenneforsterker, men mulig de har en god grunn til å legge det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...