Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

+​

Takk for tips. Trodde først det der kun var til MB, men ser ut som det får kjøpt ekstra adaptere som passer BMW.

Har uansett fått undersøkt litt mer. Ingen av dysene var løse da jeg gikk over med momentnøkkel. Men oppdaget at eksosen slår ut fra injektor nummer 1 (nærmest kjølevifte, usikker på om det er nummer 1 eller 4). Så det er ingen tvil lengre om hvor problemet kommer fra.

Er dog litt usikker på jeg skal prøve å fikse selv eller la et verkstedet ta jobben. I utgangspunktet en jobb man helt greit kan ta selv i mine øyne, men samtidig en del av motoren du ikke har lyst å feile med selv.

Synes forresten det er litt rart at en slik pakning plutselig skal begynne å lekke. Kan det være noen sjanse for at injektoren er problemet og ikke pakningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har siden juni kjørt en 04 530iA. En ting jeg lurer litt på er om forbruket muligens er noe høyt. Jeg forventet selvsagt ikke super drivstofføkonomi med en 3l bensinmotor i tung bil med automat, men 1,5 til 2l på mila virker noe drøyt til tross for at jeg har under 1 mil til jobb og det er bykjøring hele veien. Selv har jeg tenkt på at det kan være defekte o-ringer i vanos enhet, noe som også kan forklare at den virker litt sluggish og veik på lav rpm (fullstendig klar over at dette ikke er en dieselmotor, men sånn jeg opplever det var min gamle m20b25 langt kvikkere og ikke mye svakere på lavt turtall). Noen som har tanker rundt dette?

Setter pris på svar.

Mvh,

Per

Har du tatt en diagnose?

Ellers er jo absolutt vanos et problem slik du sier.

At en brems henger bittelitt på et også nok til at forbruket går opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt en diagnose?

Ellers er jo absolutt vanos et problem slik du sier.

At en brems henger bittelitt på et også nok til at forbruket går opp.

Takk for svar!

Ja, jeg har tatt diagnose noen ganger uten å få noe feilkoder på motor eller gir.

Har ikke merket noe til at bremser eventuelt skulle henge på da jeg har trillet i N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta å se på det. Takk før svar.

Er det en dyr sak å kjøpe om den må byttes? Å er det GS/ man fortsatt handler deler fra? (Lenge siden jeg har kjøpt ting til BMW) :)

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av bakrute spoileren for å demontere antenneforsterkeren.
Den virker tørr (det som ser fuktig ut er elektrorens), men er umuli å si om det er den som gjør slik at jeg ikke får radiosignal. Skal la den ligge å tørke helt over natta før jeg prøver den.

f58b038432707b370e6dc89861ef5ed7.jpgd1ec028171a26f62cdd0986850cf5c9a.jpg

Sendt med forbehold om skrivefeil via Tapatalk

Endret av Glema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg vurderer å bytte ut min 3-serie med en E60/61 og lurer på om noen vet om det er noen kvalitetsforskjell på den 4 cylindra 2-literen og den 6 cylindra 3-literen? Jeg har fått det for meg at 3-literen tåler mer... I utgangspunktet tenkt på diesel, men har etterhvert begynt å vurdere bensin og...

Espen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært borti at rattet blir skeivt etter dekkbytte?

Det stod rett med sommerhjula, men står litt til venstre nå med vinterdekka.

Ja.

Hjulstilling. Som egentlig burde vært gjort med sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...