Weltzin Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Hadde for et par uker siden melding om battery discharge, og nå driver klokka å går feil, går mer og mer for sent for hver dag. Er dette tegn på at batteriet er dårlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Enten det eller IBS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 + Biltema har slikt. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Glidehammer-dyse-2000022772/ Takk for tips. Trodde først det der kun var til MB, men ser ut som det får kjøpt ekstra adaptere som passer BMW. Har uansett fått undersøkt litt mer. Ingen av dysene var løse da jeg gikk over med momentnøkkel. Men oppdaget at eksosen slår ut fra injektor nummer 1 (nærmest kjølevifte, usikker på om det er nummer 1 eller 4). Så det er ingen tvil lengre om hvor problemet kommer fra. Er dog litt usikker på jeg skal prøve å fikse selv eller la et verkstedet ta jobben. I utgangspunktet en jobb man helt greit kan ta selv i mine øyne, men samtidig en del av motoren du ikke har lyst å feile med selv. Synes forresten det er litt rart at en slik pakning plutselig skal begynne å lekke. Kan det være noen sjanse for at injektoren er problemet og ikke pakningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Hei. Jeg har siden juni kjørt en 04 530iA. En ting jeg lurer litt på er om forbruket muligens er noe høyt. Jeg forventet selvsagt ikke super drivstofføkonomi med en 3l bensinmotor i tung bil med automat, men 1,5 til 2l på mila virker noe drøyt til tross for at jeg har under 1 mil til jobb og det er bykjøring hele veien. Selv har jeg tenkt på at det kan være defekte o-ringer i vanos enhet, noe som også kan forklare at den virker litt sluggish og veik på lav rpm (fullstendig klar over at dette ikke er en dieselmotor, men sånn jeg opplever det var min gamle m20b25 langt kvikkere og ikke mye svakere på lavt turtall). Noen som har tanker rundt dette? Setter pris på svar. Mvh, Per Har du tatt en diagnose? Ellers er jo absolutt vanos et problem slik du sier. At en brems henger bittelitt på et også nok til at forbruket går opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heatstroke Skrevet Desember 6, 2015 Share Skrevet Desember 6, 2015 Har du tatt en diagnose? Ellers er jo absolutt vanos et problem slik du sier. At en brems henger bittelitt på et også nok til at forbruket går opp. Takk for svar! Ja, jeg har tatt diagnose noen ganger uten å få noe feilkoder på motor eller gir. Har ikke merket noe til at bremser eventuelt skulle henge på da jeg har trillet i N. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Radioen i min 08mod E61 finner ikke fm signal så får ikke inn noen kanaler. Noen som har vært borti samme problem? Noen tips til ting jeg kan prøve/ feilsøking? Sent fra min D5803 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Ledningsbrudd i bakluke på begge hengsler. Eller dårlig antenneforsterker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Ledningsnett i bakluke skal ha vært byttet pga brudd tidligere. Så får satse på det er antenneforsterker. Hvor ligger denne, vanskelig å bytte? Sent fra min D5803 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Enkel og bytte, ligger under takvingen. Finnes mange guider på nett kan godt vere den er full av fukt, så ville åpnet og sjekket det først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Skal ta å se på det. Takk før svar. Er det en dyr sak å kjøpe om den må byttes? Å er det GS/ man fortsatt handler deler fra? (Lenge siden jeg har kjøpt ting til BMW) Sent fra min D5803 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Desember 7, 2015 Share Skrevet Desember 7, 2015 Gs/koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.H.O Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Noen som har vært borti at rattet blir skeivt etter dekkbytte? Det stod rett med sommerhjula, men står litt til venstre nå med vinterdekka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 (endret) Skrudde av bakrute spoileren for å demontere antenneforsterkeren.Den virker tørr (det som ser fuktig ut er elektrorens), men er umuli å si om det er den som gjør slik at jeg ikke får radiosignal. Skal la den ligge å tørke helt over natta før jeg prøver den.Sendt med forbehold om skrivefeil via Tapatalk Endret Desember 8, 2015 av Glema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Øby Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Hei. Jeg vurderer å bytte ut min 3-serie med en E60/61 og lurer på om noen vet om det er noen kvalitetsforskjell på den 4 cylindra 2-literen og den 6 cylindra 3-literen? Jeg har fått det for meg at 3-literen tåler mer... I utgangspunktet tenkt på diesel, men har etterhvert begynt å vurdere bensin og... Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 8, 2015 Share Skrevet Desember 8, 2015 Noen som har vært borti at rattet blir skeivt etter dekkbytte? Det stod rett med sommerhjula, men står litt til venstre nå med vinterdekka. Ja. Hjulstilling. Som egentlig burde vært gjort med sommerdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå