Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Maverick2002 skrev:

Hei.

Etter å først miste høyre ryggelys, skiltlys, og etterhvert visker osv, skjønte jeg at jeg hadde det velkjente kabelbruddet i bakluka. Jeg skiftet kablene på begge sider, og det meste begynte å fungere igjen. Dvs alt, forutenom høyre ryggelys og høyre skiltlys. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og har nå problemer med å fa bilen EU godkjent...

Kan det virkelig være brudd lengere frem i bilen? Har lest noe om at lysmodulen må resettes om en pære har meldt feil mange nåkk ganger, men aner ikke om dette stemmer.

Sjekk kabler på nytt. LCM skal ikke trenge noe resetting. Men den kan jo i verste fall være defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18. mars 2016 at 19.57, Maverick2002 skrev:

Hei.

Etter å først miste høyre ryggelys, skiltlys, og etterhvert visker osv, skjønte jeg at jeg hadde det velkjente kabelbruddet i bakluka. Jeg skiftet kablene på begge sider, og det meste begynte å fungere igjen. Dvs alt, forutenom høyre ryggelys og høyre skiltlys. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og har nå problemer med å fa bilen EU godkjent...

Kan det virkelig være brudd lengere frem i bilen? Har lest noe om at lysmodulen må resettes om en pære har meldt feil mange nåkk ganger, men aner ikke om dette stemmer.

ifølge bmw forhandler her så må lcm koded om igjen/resettes vist xenon lys ikke tenner innen 50 (mener jeg de sa) forsøk. altså vist et xenon lys har sluttet å virke er det en fordel å bytte det før du har tatt på tenningen 50 ganger. om det er likt med andre lys og vet jeg ikke. men kan jo være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med nivåregulering bak på stasjonsvogna mi. Den er litt lavere på den ene siden. Jeg tror dette skyldes at en av sensorene har tatt kvelden.

Har prøvd å finne denne delen i realoem.com men litt uklart om hva som er hva. Går på "Rear axle", og der ligger det et punkt om "Headlight/vertical aim", som forsåvidt er akkurat det samme som under "Front axle". Litt forvirrende dette ,men tror at det er denne:  http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=NS71-EUR-10-2005-E61-BMW-530d&mg=33&sg=30&diagId=33_1220&q=37146853753http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=NS71-EUR-10-2005-E61-BMW-530d&mg=33&sg=30&diagId=33_1220&q=37146853753

Har også prøvd å regulere høyden med inpa og dette gikk fint. Problemet som oppsto i etterkant var at systemet varslet om forskjell i høyde på hver side. Dette førte til at dekktrykksensor melder omfeil når jeg har kjørt på motorveien et stykke. Bruker å få en "Ploing" på den når jeg nærmer meg Sandvika etter å ha kjørt fra Lørenskog.

Dekktrykksensoren varsler om feil fordi den ikke liker høydeforskjell. Tok da å satt høydene tilbake til å være likt på begge sider, men dekktrykksensoren varsler fortsatt om feil. Mulig dette må resettes, men har ikke klart å finne ut hvor man gjør dette i Inpa. Er også litt kvial til å bare trykke i vei inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tilgang til koblingskjema?  Får ikke wds til å funke..

Prøver å koble sportseter i 05mod E61.

Mangler såvidt jeg har skjønt kun å koble til k-bus. Ser at noen kobler den på setevarmer modulen, kontakten heter x14056 og pin nr 3. Problemet er at pin 3 er tom.

Noen henter den også fra boksene bak hanskerommet, men er ikke sikker på hvilken.

Noen som har noen gode tips til hvor jeg kan finne denne k-bus? :)   

Ser at noen skriver k-bus og andre Lin bus. Hva er det som blir riktig her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@T.H.O
Har du testet med Mozilla Firefox? Det virker perfekt i Windows 10 med java.

Men ellers ser det ut til at bryter på setet til fører henter strøm fra sikringsholder bak F68, og styrestrøm fra lysmodulen A3.
K bus hentes fra center console switch A169 via kontakt X14056 på A169 via X10116, som ser ut som et samlingspunkt.
Så sender A169 signal videre til seat module left A187, på kontakt X14056  via X15005 og X15006 inn på kontakt X13989 på seat module left A187.

Høres greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Clutch skrev:

Hva kan feilmelding på control system komme av? abs og antiskrens lampa begynte også å lyse. kan det være gåen abs sensor? kom etter jeg la om til sommerhjul.

Det kan være gåen sensor ja. Men får å finne det ut helt sikkert så må du ta en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av min E61 med Thule Dynamic 900 og Whispbar. Husker ikke hvor eller når det var snakk om dette, men jeg legger det ut uansett nå. Selv om det helt sikkert er lenge siden dette ble snakket om.
Jeg kjøpte denne boksen pga størrelsen, den er meget rommelig og ikke bare plass til ski. Jeg har bare boksen på i svært korte tidsperioder av gangen, så estetikk var ikke pri 1, men plass var det.

Er det noen som vil har mer bilder, må ønsket komme i dag, da boksen skal i kveld.

DSC_2637.JPG

DSC_2638.JPG

DSC_2639.JPG

DSC_2640.JPG

DSC_2643.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir veldig individuelt, men etter min mening er ikke dette noe som er positivt den dagen bilen skal selges. Jeg ville nok forsøkt en (skikkelig) poleringsjobb i første omgang, og så evt. fått lakkert opp de delene som trengs det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...