Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evopower skrev:

Det er vel salt og korrosjon som har tatt knekken på dette speilet. Det vipper alltid frenover. Begynner å bli lei av å dra det tilbake hver gang jeg skal ut å kjøre.

Det er speil med varme, autodim, autofold, og black gloss shadowline. Er flere speil å finne, men veldig vanskelig å finne med denne specen som jeg har.

Koed har til 5-6000kr. Noen som vet om om det i det hele tatt lar seg fikse?

20181129_194135.jpg

20181129_194058.jpg

Det er en splint inni som knekker (som skal stoppe speilet) vanlig problem. Lest på grupper og forum at folk har fikset dette, men usikker på hvor og hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Reef89 skrev:

Om du har CCC (stor skjerm 8,8") så er det defekt enhet (ikke skjerm) og den må byttes. Veldig kjent problem på CCC. Finnes folk der ute som fikser den, men vil før eller siden bli trøbbel igjen. Kjøper man ny får man pant for den gamle hos BMW. Men disse selges jo brukt/ny overalt på internett. Enheten må kodes til bilen vel og merke.

Når det er sagt så er jo det beste å oppgradere til CIC når en likevel er i gang.

Okei, er det mye plunder å montere CIC da? 🤔 kjenner pengene renner her😂😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Reef89 skrev:

Det er en splint inni som knekker (som skal stoppe speilet) vanlig problem. Lest på grupper og forum at folk har fikset dette, men usikker på hvor og hvordan.

Har sett videoer av den splint operasjonen. I og for seg easy fix, men de amerikanerne som har gjort dette har ikke vestlandsklima med salting av vei halve året 😛

Hadde speilet vært ok så hadde jeg fikset det. Men alle skruer er knekt nå når jeg demonterte det grunnet korrosjon. Aluminiumsplata er helt kjeks. Nytt speil må nok til. Er redd noe fra huggeren vil få samme feilen så lenge bilen er gått i norge.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Evopower

Jeg har googlet mye og finner videoer med denne feilen og en fiks for dette, men kun for e9x serien. E6x har andre typer speil såvidt jeg har funnet ut.

Men jeg fikk mine speil til å oppføre seg etter at jeg dynket de i wd40 i flere omganger og foldet de ut og inn kanskje 20 ganger. De har virket knirkefritt i ca 5 måneder så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg med glede meddele at BGS Tools Crankshaft Rotating Tool For BMW M52 M54 M56 8742 fra eBay, fungerer fint for å tørne m57tu2 motor.

Bruk CT4623 Auxiliary Stretch Belt Removal Tool for å løsne og montere AC reim.

Dette koster sånn ca 800,- totalt sett. Når BMW tar ca 500,- for å montere AC reim når den var medbrakt sparer dette seg inn etter kun 2 ganger. Så for min del var dette kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei
Er det forskjell på IBS på en e61 kontra e60?
Er det noe jeg må passe på at er riktig her?

Jeg har en -04 525 DAT e61 som jeg mistenker har en defekt ibs siden den trekker en del strøm, og jeg såg en brukt som skal selges men som har stått i en e60. På bildet ser den lik ut den jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, SaintPablo skrev:

Hei, nokon her som har oppgradert lydanlegget i sin e60? Ser på ein 08 mod med det dårligste anlegget(er ingen kode for anlegg i Vin-lista, så er vel det dårligste). Nokon som har tips til høytalere, sub osv? Tenker å bruke maks 7000,-

Jeg har/hadde den miste steriopakken og oppgraderete de originale papp høyttalerene til disse:
https://bilradiospes.no/produkter/bilstereo/hoyttalere/match-ms-4x-bmw.1
 

...beste jeg noen gang har gjort. Lyden er helt perfekt og kan ikke lengre skru på fult, da blir det for høyt. Før skurret jo det på fult.
Vel og merke så er musikken min via mobil spotify bluetooth. Hvordan de virker på AUX, CD vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...