Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Citroen CX er virkelig noe som tilhører sjeldenhetene! En meget "tøff" bil!

 

Jepp... Citroën CX er en fantastisk konstruksjon. Den er langt fra feilfri, men du verden så enestående og fransk den er. Det finnes ikke tilsvarende med mindre man ser på forgjengerne DS og SM samt etterfølgeren XM. Apropos XM er det en av foreldrene på skolen til junior som har en ganske strøken 3.0i V6 24V med facelift. Den har med andre ord 200 HK og er litt av et romskip. Jeg har hatt lyst til å legge en "ønskes kjøpt" lapp i frontvinduet på den bilen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forressten en som tok med seg CXen sin på trackday høsten 2012, tror det var alfa treffet. Den så dønn original ut, fort gikk det ikke men tøft det var det:D Elsker at folk gjør det de har lyst til uten å la seg påvirke nevneverdig av andre. Han som kjørte den må jo ha vært en sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forressten en som tok med seg CXen sin på trackday høsten 2012, tror det var alfa treffet. Den så dønn original ut, fort gikk det ikke men tøft det var det:D Elsker at folk gjør det de har lyst til uten å la seg påvirke nevneverdig av andre. Han som kjørte den må jo ha vært en sånn :)

 

Litt spesiell må man nok være for å like disse bilene. Det jeg synes at er litt artig er at mange gjerne vil skille seg litt ut, men tror at dette alltid må gjøres med dyre ting. Dette er selvfølgelig bare tullball, men det hører til tiden å tro at det er slik... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjeldent man ser E32 i trafikken, spesielt i Oslo.

Denne er solgt ny i Norge, og har slitt langs norske veier siden februar 1987. Den er med andre ord en av de tidligste E32 som ankom Norge.

 

post-47117-0-53765800-1389299203_thumb.j

post-47117-0-32958400-1389299237_thumb.j

 

 

Så også en 2002 E46 320Ci som jeg først tok for M3 pga felgene. Samme eier i over 8 år faktisk.

 

post-47117-0-27424000-1389299364_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være dine ord;p

Det er helt klart mine ord, og Fredrik tok ordene rett ut av min munn, for et slikt svar hadde jeg planer om å gi deg. CX er kult fordi det er så sært fransk. Det var jo også en del av disse bilene da jeg var i tidlig skolealder. Gikk forbi en hver eneste dag.. Radioen i mellom setene??  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E32 er helt klart undervurdert. BMWCCN´s tidligere president, Geir Skjelbredt, hadde eller har forøvrig en E32 som har en S38B36 motor. Jeg ser ofte en tilsvarende E32 735i når jeg kjører i Højbjerg/Skåde området her i Århus (tilsvarer Smestad/Røa i Oslo). Dette er en sjelden modell her i Danmark også... :)

 

Det som er litt interessant med E32 er at dagens 3-serie, F30, har en akselavstand som kun er 2,2 cm kortere. 7-serien for knapt 25 år siden var med andre ord mer eller mindre like stor som dagens 3-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...