Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skvatt til da jeg ble passert av en eldre politibil. Den er vanskelig å oppdage i trafikken pga alder og farger, så den er overraskende anonym. Synes det er litt kult at politiet fortsatt bruker en 1994 Volvo 960 med 3.0 V6 på 204 hk i trafikken - den har nok sett mye rart på de tjue årene i tjeneste.

post-47117-0-73141000-1424274048_thumb.j

Skrevet

Er nok samme karen ja. Var alene i bilen. Tenkte også tanken at det kanskje er "firmabil" for en av høvdingene. Han kjørte i 90 i 70-sona i kollektivfeltet i hvert fall...

Skrevet (endret)

Men uansett så har alle blålys biler lov til å ligge/kjøre i kollektivfeltet når de er vesentlig lette i tjenesten eller på utrykning :)

Fikk nemlig det spm. på teoriprøven på 160lappen :P  ..hørte for øvrig at det ikke var mange som var klar over det.

Den 945 i Bergen er/ble brukt som skolekjøring.

Endret av Reef89
Skrevet

Traff på denne lekre saken i dag. Den så faktisk (en god del) verre ut i virkeligheten.

IMG_6112_zpscsdaso6g.jpg

IMG_6113_zpstjeezcga.jpg

Skrevet

Her i byen går det en Mk1 Mondeo ifra noen og 90 tallet, uniformert og med V6er... Har visst gått tett på 400 000 km i følge en bekjent som jobber på Ford og har tatt service på den. Lenge siden jeg har sett den nå forøvrig, de har fått mye nye Passater i det siste så ganske den er pensjonert ;)

Ellers så har jeg sett noen gamle Suburbaner som fortsatt lunker rundt uniformert og med "innsatsleder" på siden :) Tror det er mye gamle biler i bilparken til Politiet, de må jo betale full avgift som alle andre. Mens Statsministerens kontor får kjøpe biler uten avgift og kjøre dem på hvite skilter....

Skrevet

Ellers så har jeg sett noen gamle Suburbaner som fortsatt lunker rundt uniformert og med "innsatsleder" på siden :) Tror det er mye gamle biler i bilparken til Politiet, de må jo betale full avgift som alle andre. Mens Statsministerens kontor får kjøpe biler uten avgift og kjøre dem på hvite skilter....

Politiet er det eneste som betaler avgift på sine utrykningskjøretøy, mens brannbiler, ambulanser, pansrede biler til offentlig bruk og begravelsesbiler slipper. Syns det er en rar lov. 

Skrevet (endret)

Så denne på torsdag forrige uke rett ved rundkjøringa mellom Oslo city og Radisson

post-67473-0-87998800-1424694949_thumb.j

Endret av Sixten Wergeland

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...