sluquet Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 3 timer siden, Fredrik skrev: VW og Audi har mange fine modeller i den historiske katalogen, men Jetta er etter min mening ikke en av disse. Den er konkret bare en Golf med et ordinært bagasjerom. Jeg har imidlertid sansen for slektningene Scirocco og Corrado (som man også kunne få med VW's ganske geniale VR6 motor). Dette var/er en V6 motor med en temmelig smal vinkel på kun 10-15 grader. Såpass smal er vinkelen at motoren bare har et topplokk og dermed er den i praksis like mye en rekkesekser... VR6 ja, det bringer gode minner. I Golf fikk du den vel med enten forhjulstrekk med 170-ish hester og Syncro med 190? Husker en kompis hadde en sånn en på slutten av nittitallet, den fikk kjørt seg. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 3 timer siden, Fredrik skrev: VW og Audi har mange fine modeller i den historiske katalogen, men Jetta er etter min mening ikke en av disse. Den er konkret bare en Golf med et ordinært bagasjerom. Jeg har imidlertid sansen for slektningene Scirocco og Corrado (som man også kunne få med VW's ganske geniale VR6 motor). Dette var/er en V6 motor med en temmelig smal vinkel på kun 10-15 grader. Såpass smal er vinkelen at motoren bare har et topplokk og dermed er den i praksis like mye en rekkesekser... YouTube kanalen Engineering Explained har et par teknikk videor om VR6 motoren. De er faktisk ganske bra hvis man er en smule teknikk nerd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 (endret) 1 time siden, t06afre skrev: YouTube kanalen Engineering Explained har et par teknikk videor om VR6 motoren. De er faktisk ganske bra hvis man er en smule teknikk nerd. Jeg er helt enig i at Engineering Explained er en ganske bra kanal på Youtube og derfor linket jeg også til den første filmen du postet... @sluquet Helt klart fine biler og jeg tror at Jetta også kom med VR6 motoren i USA. VAG har forøvrig også en VR5 motor i sortementet så det er ikke bare BMW som kan lage interessante motorer... Endret Oktober 29, 2017 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t06afre Skrevet Oktober 29, 2017 Share Skrevet Oktober 29, 2017 11 minutter siden, Fredrik skrev: Jeg er helt enig i at Engineering Explained er en ganske bra kanal på Youtube og derfor linket jeg også til den første filmen du postet... Ah....beklager det, så det først nå. Hadde sett hvis du ikke hadde skult innholdet på den fancy måten. Får ikke alltid med meg når folk bruker hyperlinks i poster. Min feil Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet Oktober 30, 2017 Share Skrevet Oktober 30, 2017 Nye DB11'n, scruffy boble, w123 Coupe, arbeidsjernet Patrol, birds eye view av en fin gammel XJ og til slutt en strøken E38. sluquet, fupsaker og Werther reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sluquet Skrevet Oktober 30, 2017 Share Skrevet Oktober 30, 2017 12 timer siden, Fredrik skrev: Jeg er helt enig i at Engineering Explained er en ganske bra kanal på Youtube og derfor linket jeg også til den første filmen du postet... @sluquet Helt klart fine biler og jeg tror at Jetta også kom med VR6 motoren i USA. VAG har forøvrig også en VR5 motor i sortementet så det er ikke bare BMW som kan lage interessante motorer... VR5 ja, den hadde jeg glemt. Var vel en 2,3 liter med 150HK hvis jeg ikke husker feil, markedsført som litt mer "executive" enn 1,8T 150HK GTI (Golf) som kom samtidig? Fredrik og DonaldT reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DonaldT Skrevet Oktober 30, 2017 Share Skrevet Oktober 30, 2017 DB11 er absolutt en flott bil, men jeg synes faktisk DB9 og Vantage var hakket bedre. Synes proposjonene satt bedre på dem, de virket mer harmoniske. sandersander reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet November 1, 2017 Forfatter Share Skrevet November 1, 2017 I ski: 1960 Jaguar Mark 2 3.4 Litre par Fredrik, on ipernity 1960 Jaguar Mark 2 3.4 Litre par Fredrik, on ipernity 1960 Jaguar Mark 2 3.4 Litre par Fredrik, on ipernity 1960 Jaguar Mark 2 3.4 Litre par Fredrik, on ipernity Werther, DonaldT og N.E.W. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
N.E.W. Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 (endret) Litt forskjellig. W124 Taxi - lurer på hvor mange km den har på telleren dersom den har gått som taxi siden den var ny. Strøken MGB GT med veldig koselig eldre herremann som eier, ble stående å skravle bil med ham i 10 min. 2'dre generasjon dekaltrimmet Cherokee "SRT6". Eldre ektepar i en en velholdt mørkegrønn E46 Coupe, McLaren 570S og en 993 GT2. Endret November 3, 2017 av N.E.W. Werther og DonaldT reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 En Compact med tidenes mest 70-talls inspirerte interiør (eksteriør lakk heter pistasjgrønn metallic forresten) - fargen var usedvanlig lite delikat. Tøff fabrikksny Jaguar F-Type, 1982 Toyota Lite Ace og en 1966 Lancia Fulvia Coupe førstegangsregistrert i Norge for bare en uke siden. Galro, DonaldT og N.E.W. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 3, 2017 Share Skrevet November 3, 2017 (endret) On 30.10.2017 at 17.00, DonaldT skrev: DB11 er absolutt en flott bil, men jeg synes faktisk DB9 og Vantage var hakket bedre. Synes proposjonene satt bedre på dem, de virket mer harmoniske. Helt enig, akselavstanden på denne er for lang og gjør at bilen ser mindre sportslig ut. 4 timer siden, N.E.W. skrev: Litt forskjellig. W124 Taxi - lurer på hvor mange km den har på telleren dersom den har gått som taxi siden den var ny. Strøken MGB GT med veldig koselig eldre herremann som eier, ble stående å skravle bil med ham i 10 min. 2'dre generasjon dekaltrimmet Cherokee "SRT6". Eldre ektepar i en en velholdt mørkegrønn E46 Coupe, McLaren 570S og en 993 GT2. Tror den W124en er reservetaxi - ser den 8-10 ganger i året, også på vinteren. Men går ikke hver dag hele året... Vil tro du og karen med MGB hadde nok å prate om , ref sportsbilkonseptet og designet som BMW sikkert ble inspirert av når de tegnet Z3en din. Sjekket forresten utstyrslisten på den E46en - en eier siden import i 2004, 330CI med manuell kasse. Kul bil. Endret November 3, 2017 av Werther N.E.W. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 (endret) Grom gammel 1983 911 SC Cabriolet (første årgang 911 uten tak fra fabrikk) med 400 000km på klokka og en GT-R full av saltlake (dog ikke lett å se på bildet). Endret November 9, 2017 av Werther Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Ambisiøst Bobleprosjekt som havnet på dynga! Knallpen 200SX. Ikke akkurat en designerperle men morsom bil denne også. En av mine favoritter, dette er så tøft. N.E.W. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 @316 S8'n var ikke så spennende altså? Ohrvik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 9, 2017 Share Skrevet November 9, 2017 Ser den så ofte, men er jo litt spesiell ja Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå