Gå til innhold

Den store finn.no-kupp tråden


316
 Share

Anbefalte innlegg

Dessverre Molliz, så har du nok sikkert ikke garanti på bilen din med mindre det er betalt for en eller annen utvidet garanti.

Jeg ville fjernet det fra annonsen så ikke du får skyulden for feilinfo ved evnt salg...

Ville hvertfall ringt BMW og gitt de skiltnr for å få bekreftet om du har garanti. For du skal som saltkjelen sier ikke ha det i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere hva jeg mente. Du får byttet mye på kjøpsloven, om du reklamerer. Men da er det som oftest du som må påvise og bevise at feilen er produksjonsfeil etc. Mange har for eks fått nye frontlamper på E60 på dette lenge etter at to årsgarantien løp ut.

Hvis ikke det er betalt ekstra for, som -Roger- riktig påpeker over, ville jeg fjernet det fra annonsen og dobbelsjekket med BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusser på er hvorfor denne aktuelle bilen ikke må sammenliknes med en 2008 modell, den er da prikk lik en! :? Ikke er det LCI baklamper, ikke er der utstyr innvendig som viser at dette er en LCI modell (som f eks I drive med den nye kontrollen i midtkonsollen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fordi bilen er nyere enn 5år. og vær gang jeg har vært hos strandveien så har jeg fått vite at det er garanti når jeg har nevnt noe..(?) kan hende jeg har misforstått. Men jeg fikk det opplyst av forrige eier og strandveien har ringt meg og sagt at jeg måtte komme og skifte coiler på garantien osv.. men for all del, dere vet dette sikkert mye bedre.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] strandveien har ringt meg og sagt at jeg måtte komme og skifte coiler på garantien osv.. men for all del, dere vet dette sikkert mye bedre.:P

Dersom du har fått en sånn beskjed vil jeg anta at dette dreier seg om en tilbakeinnkalling/aksjon fra BMW. På lik linje som alle E60/E61 og E63/E64 eiere har fått innkallelse om deksel over batterikabel. Den er selvsagt kostnadsfri, men det betyr ikke at bilen har nybilgaranti.

Hadde jeg vært deg ville jeg sjekket opp med BMW om din bil fortsatt har nybilgaranti (noe den ikke har ettersom den er registrert før 01.01.2011 jf. garantivillkårene fra BMW Norge) og fjernet teksten i annonsen om at den har over ett år igjen av nybilgarantien. Hadde jeg kjøpt bilen og hadde fått en stor reperasjon som opprinnelig ville gått innunder garantitiden, men funnet ut at min nyinnkjøpte bil med "nybilgaranti" ikke hadde det vet jeg hvem som ville fått regningen. Dette sier jeg naturligvis ikke for å være stygg eller slem mot deg, men å påstå at bilen har noe den ikke har er ikke fair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også byttet coiler på min 08-modell i år. Det var visstnok en såkalt teknisk aksjon fra BMW. Jeg hadde ingen feil på min bil, så dette tok de uoppfordret ifm service.

Blir ikke dette sett mer på som en slags utbedring fra produsentens side, på samme måte som biler tilbakekalles hvis feilene er mer alvorlige? Fikk også byttet coiler på min 06 A6 2,4 i 2010, bilen var inne på vanlig service hos merkeforhandler og så byttet de disse på aksjon fra fabrikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også byttet coiler på min 08-modell i år. Det var visstnok en såkalt teknisk aksjon fra BMW. Jeg hadde ingen feil på min bil, så dette tok de uoppfordret ifm service.

Blir ikke dette sett mer på som en slags utbedring fra produsentens side, på samme måte som biler tilbakekalles hvis feilene er mer alvorlige? Fikk også byttet coiler på min 06 A6 2,4 i 2010, bilen var inne på vanlig service hos merkeforhandler og så byttet de disse på aksjon fra fabrikken :)

Det blir sett på som en utbedring fra produsenten ja :) Vi har f.eks sendt ut brev til alle Asx kunder for den skal det byttet dynamo på.. Dette har ingenting med garanti på bilen å gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg fjernet det om garantien fra annonsen din. Det kan koste deg dyrt hvis en evt. kjøper skulle få feil på bilen. Ryker feks. motoren på bilen etter 6mnd,så blir det du som selger som må dekke ny motor til bilen kun pga. det som står i annonsen! :wink: Litt surt å få en regning på 100k :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...