Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Byttet disse to store tetningsbrikkene på dieselpumpen på damen sin E39 525TDS igår.

Fikk det til med en gang, bare litt rufsete tomgang, dårlig respons på gasspedalen og den kubbet når jeg slapp pedalen.

Så løsnet litt på skruene og ga den noen kakk så gikk den greit.

Jeg vil kalle det litt flaks når det går såpass bra med en gang, når man hører hvor lite som skiller mellom bra, dårlig og motorras :-D

 

Men får man opp verdiene som pumpen kjører med nå og referanseverdiene i INPA eller DIS?

Tenkte å få justert den sånn tålig nøyaktig, uten å ta den ut i benk.

Vet at man får det i vagcom når det gjelder vag.

Skrevet

synes nesten det kan virke sånn, hvis den sliter med mindre en halv tank, for da blir nok hviletrykket fra all dieselen i dieseltanken en del mindre, så den kan ha lettere for å renne tilbake, hadde en w124 som var sånn, men den var lettstarte hvis jeg sto i bakke med SYK helling å nesa nedover(som igjen automatkassa var drit happy for siden vogna ikke hadde brekk som funka)  :-P,hehe

Har montert gilbakeslagsventil uten noe bedring. Kjett å ha full tank hele tiden også...

Skrevet

Har montert gilbakeslagsventil uten noe bedring. Kjett å ha full tank hele tiden også...

det skjønner jeg,hehe. men har du prøvd med diagnose osv da ? bare for å se om det ligger noe feilkoder inne på den.?

Skrevet

Er det noe å hente ut på de gamle bila da? er luft i røret fortsatt

Men skader ikke med en diagnose, så skal prøve det.

Skrevet

På min E91 med M47D20TU2 så fant jeg i går en kabel hengende å slenge ved siden av motoren.

 

Dette var til en sensor som sitter på DP rett etter turbo og før partikelfilter.

Denne sensoren har bare 2 ledere, sitter i samme høyde som O2/lamda sensoren på dp med 6-ledninger

 

Merket dette da jeg byttet luft filter, noen som vet hva den sensoren er til?

 

Har kjørt en stund med bilen og har ikke merket noe til det. Loddet sammen ledningene igjen i går og la på krympe strømpe ved bruddet. (hadde røket nærme pluggen)

Merket heller ikke noe til det nå i dag når jeg kjørte bilen til jobb.

Skrevet

Er det noe å hente ut på de gamle bila da? er luft i røret fortsatt

Men skader ikke med en diagnose, så skal prøve det.

til ogmed 94mod e34 er det diagnose på ;-)

Skrevet

Ok. 92 mod det her :)

92 ja, ja da kan jo hende at det ser litt mørkt ut ang diagnose :-P men er jo mulig at det er det på 92mod også, da 94 mod har vertfall :-)

Skrevet

Alle tds har naturligvis muligheten for diagnose med ordentlig (bmw) utstyr. Alle diesler med elektonisk pumpe har det.

Skrevet

Ok. Har tilgang på ordentlig utstyr. Så får prøve det. Rart at den er vrang ennå. Har sjekka de vanlige tingene som er nevnt her i tråden. Men fortsatt det samme :/

Skrevet

Hei, kunne tenkt med å fått tunet min "Nye"F10 530D X-drive automat 2012 mod.

Er det noen som har tro på at det kommer tuninig via OBD til disse?

Eller er eneste mulighet BMW performance-kit? Har noen erfaring med dette?

Slik jeg har forstått kan muligens TRF tune ved å få tilsendt "hjerne" eller fysisk ha bilen, men hva skjer hvis BMW oppgraderer software?

Har god erfaring med tuning av mine tidligere BMW'er (OBD-tuning) ved normal kjøring er forbruket lavere, og momentet/gassresponsen er drastisk bedre.

Tuningbox er uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...