Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

En liten update. Jeg har følt at bilen har vert verre i regnvær, idag har det regnet ekstremt Og nå når jeg tok meg en biltur merket jeg at bilen nesten ikke hadde noe drag. Må over 2500 omdreininger for at bilen i det hele skal akse.. Er det da noen feil som utpeker seg? Nå funker rett og slett ikke bilen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Må over 2500 omdreininger for at bilen i det hele skal akse.. Er det da noen feil som utpeker seg? Nå funker rett og slett ikke bilen :(

 

Har ca samme greia på min 320D 150hk, uansett vær, og har snart byttet alt under panseret.. Hva skjer om du slipper opp gassen litt der den "begynner å fuske" og så klemmer den i gulvet? 

Min går også litt ujevnt på nøyaktig 1500 rpm av og til hvis jeg kjører på helt flat mark og ikke trenger pådrag for å holde farten. Ser det på turtelleren også.

Noen som har formening om hva det kan komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo sagt at du må ta en diagnose nå, ellers er det som nåla i høystaken. Feilmelding vil peke i hvordan retning mam skal se om ikke annet.

Kvitt deg med skropeln, og kjøp noe ordentlig fra bayern! Ville også streiket visst jeg som BMW motor ble puttet i en Opel. :)

 Jeg har hatt e38 740 4,4l 2001- bmw m5 3.6l bmw e38 728ia x2 728 manuel. e36 325i. 

Og desverre slår ingen av disse en Opel Omega sedan i god stand vel å merke den i komfor. Beklager. Har prøvd det meste nå. Men bruksbilen ble da en Omega ombygd med en 3.0d fra BMW, beste fra begge verdner, vis den starter snart da.....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sjekket vakumslanger.. Såg ikke så gærne ut men er sikkert likegrett og skifte dem. Men di virket hele og pene så da utelukket jeg dem. Bilen går like dårlig når været er tørt. Bare så det er sagt:p hva er neste jeg bør sjekke? Bilen gjikk over natten plutselig ekstrent dårlig. Og nå er ikke bilen mye kjørbar :( skal ha bilen på en hjulstillingkontroll imorgen. Vil verkstedet få opp feilkoder på dette? Eller er det usikkert? Kjedelig og bruke 1000 kr på feilsøking om det faktisk ikke viser på apperatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Nå har fått tatt en sikklig diagnose på bilen.

 

Ingen feil ligger der dessvere.

 

Men skrudde opp røret til en Injector, og det er såvidt det kommer diesel der,, kommer litt, men ikke mye, 

 

Skal vel være greit trykk før injector?

 

Er det høytrykk pumpa som har tatt kvelden? Så det satt en føler av noe slag på pumpa,.( Hva er dette? ) noe som kan forårsake trykk fallet?

 

Og hvordan er det å demontere høytrykk pumpa? Sitter den drevet i kjedet på motoren? Så den satt fast med 3 , 13 mm , Så er den bare og ta av, eller må man av men noe mere?

 

Setter stor pris på svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...