Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg vet brukes det kun på motorer med høy trimmingsgrad for å senke temp på innsugsluft å dermed lavere temp, som igjen muliggjør enda høyere trimmingsgrad.

Eller noe i den duren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Otis sier i grovt.

Det er veldig viktig å forstå effektene av dette systemet, og hvorfor det hentes relativt mye effekt på store diesler.

Jeg er forhandler av Snow Performance og har brukt deres beste kit. Det brukes som Otis sier for å få kontroll på temperaturer. Den store effekten det er snakk om henter man på en motor som har for sen innspr start originalt (alle originale biler), og ved å i praksis høyne kompresjonen så endrer man også trykkutviklingen i forbr kammeret. I praksis har man gitt motoren "mer fortenning".

Derfor får de også så enormt gode resultater på en typisk Cummins 5,9, da den har sen innsp start, så monterer de en powerbox som gjør problemet verre, og når de da i praksis får gjort noe med det ved å pøse på med vann (og muligens litt metanol) så hentes en del effekt.

Min erfaring er at på en riktig justert motor så er det på ingen måte sikkert du ønsker effektene dette gir fult ut. Derfor bruker vi det som sagt for å få kontroll på temperaturer og intet annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mapsensor som måler trykket i innsuget så det kan jo være den som gir feilmelding. 

Ok, er det noen mulighet for og teste denne uten og kjøpe ny? Koble fra foreks. og se hva som skjer :P? Eller er det høyst sannsynlig denne så det er bare og prøve? Needle motion sensor kan ikke utløse denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten teaser på hva som rører seg hos TRF om dagen. Vi avslutta fjordåret omtrent slik:

post-61063-0-32103300-1401227664_thumb.j

Mye bra på bilen, og en del ting som ikke virka som det skulle. I stedet for å løse disse tingene har vi gjort som de fleste, brukt vinteren på å skape enda flere problemer :P

post-61063-0-37953700-1401227801_thumb.j

post-61063-0-00363200-1401227878_thumb.j

post-61063-0-15335100-1401227940_thumb.j

Sett på hjul så du ikke har noe annet valg enn å bredde, så man er sikker på at det ikke finnes noen veg tilbake:

post-61063-0-32213100-1401228006_thumb.j

Og da er det jo bare å begynne:

post-61063-0-32613300-1401228065_thumb.j

Nye hjul :D :D :D

post-61063-0-70191300-1401228121_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som vil ha mer video!? :P

Hvor finner jeg igjen den videoen du posta sist? :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

 

Tror den ligger her i tråden, akkurat hvor er jeg dog litt usikker på :S  

Topp å sjå. :smile:

Takker :) Må få opp litt info om e34en din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og vurderer å gå til innkjøp av en 120d, eller muligens en 123d. Har lest en del om problemer med registerkjedeproblemer med disse mellom 07 og 12/13. Noen som vet hvor utbredt dette er, og om det er mulig å forhindre dette på noen måte?

Det er sikkert nevnt noe om det tidligere i tråden, men er jo godt over 100 sider å bla seg igjennom :P

Sent from my iPhone using Candy Crush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt utbredt, men har kun hørt om 5-6 tilfeller her i Norge. Det skal tydligvis være noe gjøre, en kompis av meg sa ihvertfall til meg at forhandleren han kjøpte sin 320D '08 fra hadde utbedret feilen så det ikke skulle skje :P

 

Har også lest av at å fjerne stop/start funksjonen så motoren ikke startes/stoppes hele tiden er noe man kunne gjøre for å unngå dette, samt regelmessige oljeskift (hvorvidt det hjelper jeg ikke, leste på bimmerpost).

 

Hvis det skjer hører du det ganske bra :P. Tror papperboy her på forumet hadde samme feil med sin 123d hvis jeg ikke husker feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...